welk autostoeltje? tobi versus kiddy

@Biebels wrote:

O… nou heb ik net gisteren de handleiding doorgelezen, en daarin stond hoe lang het kunststof mee kan gaan. Maar ik ben het vergeten :wall: . Even kijken of mijn vriend Google het antwoord weet…



Het is af te raden veiligheidsautozitjes langer dan 5 jaar na de aankoopdatum te gebruiken. Door veroudering

van kunststof o.a. door zonlicht kunnen de eigenschappen van het product onmerkbaar achteruit gaan.


gevonden!


Ik geloof dat dus niet… :oops:

Ik vind dat echt zoiets wat handig gebruikt wordt voor de verkoop van stoeltjes :shifty:

De kunststof ligt niet eens bloot bij mijn stoel én er zitten van die piepschuimstukken over…

Nee ik geloof dat als je er gewoon mee om bent gegaan én er geen ongeluk mee hebt gehad het gewoon mee kan…

Maar goed ik ben eigenwijs :angel:

Sas dat van dat kunststof klopt dus wel. Kunstof schijnt uit te kunnen drogen. Denk maar eens aan die tuinstoelen. Jaren gaan ze mee en dan in eens zak je er doorheen (en nee niet doordat je een paar kilo bent aangekomen :smiley: ). Door het uitdrogen van plastic breekt het dus gemakkelijk (er zit geen flexibiliteit meer in).

Nou, dan kan kunnen we toch voor een zuurstokroze gaan en die na verloop van tijd op mp zetten :mrgreen:



Maar ik denk ook wel dat als hij niet de hele tijd in de zon in de auto zelf heeft gestaan dat dan het aantal ‘veilige’ jaren wel iets toeneemt.

Ik neem aan dat ze met die 5 jaar een veilige marge nemen. (En natuurlijk spelen de verkoopargumenten een rol :roll: ).

Maar Sas, jouw stoel is nu denk ik toch nog jonger dan 5 jaar?

De zuurstokroze vond ik op het plaatje heel mooi, wij hadden hem bijna besteld. Maar toen ik hem in de winkel zag(in het echt dus) vond ik hem tegenvallen.

Ik zou hem dus eerst gaan bekijken in de winkel, als je hem via internet wil bestellen. :wink:

Mij lijkt het ook wel flink overdreven die 5 jaar!! Maar ze moeten natuurlijk elke uitzondering incalculeren en de verkoop op peil houden!?

Wij hebben de tobi van 9-18 kg en fenne zit er sinds 2 weken in!Ze vindt het héérlijk en tot nu toe zijn ook wij héél tevreden, de andere ken ik niet!?

Die mooie roze hebben ze bij babydump eindhoven zo staan dacht ik(niet bestellen)! Wij hebben voor een felblauwe gekozen! die kan voor jongen en meisje (en past bij mijn autointerieur :mrgreen: )



:thumbup:

@Mier74 wrote:

Sas dat van dat kunststof klopt dus wel. Kunstof schijnt uit te kunnen drogen. Denk maar eens aan die tuinstoelen. Jaren gaan ze mee en dan in eens zak je er doorheen (en nee niet doordat je een paar kilo bent aangekomen :smiley: ). Door het uitdrogen van plastic breekt het dus gemakkelijk (er zit geen flexibiliteit meer in).




Ja maar als ik mijn stoel ‘‘kaal’’ haal dan zit er helemaal niet zoveel kuststof op…ik bedoel wát er aan kustof op zit is sowieso al niet in ‘‘aanraking’’ direct met de zon…

Enuh ik ben nog nooit door mijn tuinstoel gezakt :angel:

En die heb ik al langer dan 5 jaar én staan in weer en wind buiten :lol:



Ach…nou ja…mijn stoel is nu 4 jaar oud…

En als Celiza uit haar cosi groeit gaat ze er gewoon in :thumbup:

bedankt allemaal ovor de antwoorden



dan wor dhet dus de zuurstok tobi,

het maakt me niet veel uit hoe ie eruit ziet als ie maar roze is,



dat is mn auto nl ook van binnen (alles pluche)



en ja Cleo en ik lopen ook altijd in het roze :mrgreen:

Het zou anders ook niet bij je roze fiets en roze fietsstoeltje passen :wink:



Ik vind die roze tobi trouwens ook helemaal geweldig, alleen hub ligt dwars…Ik strijd nu in ieder geval voor een roze buggy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



Liefs Pinot

:mrgreen: Was jij zeker stiekem wel heel blij dat je een meisje kreeg… :lol:



Hier precies zo namelijk, I looooove roze!