Wel of niet wassen?

Tijdens het boodschappen doen viel mijn oog op deze sticker. Ik vond hem wel grappig en verwarrend.

Moet ik de spinazie nu nog wassen of betekent het Vtje ervoor dat het is afgevinkt? Het gaat om het blauwe deel, dus niet de kleine letters :wink:

Tot nu toe heb ik nog niemand gevonden die het met zekerheid kon zeggen…

Wat denken jullie?

tja het vinkje neem ik maar voor lief, maar de tekst is duidelijk genoeg… dus wassen voor gebruik.

en zeker in combinatie met de kleine lettertjes is die ook wel weer duidelijk natuurlijk… daar staat ook dat het gewassen moet worden

Ik vind het heel duidelijk: wassen voor gebruik. :slight_smile:

Dit is een instinker … :mrgreen:

Ik zou het ook nog wassen (idd door de kleine lettertjes).

wel wassen. dat was mijn eerste gedachte en de kleine lettertjes bevestigen het dus :smiley:

Een kruisje zou betekenen dat het niet hoeft en een vinkje dat het wel moet, denk ik. En de kleine lettertjes bevestigen het inderdaad ook :wink:

Wassen die hap :mrgreen:

Zoals ik al zei, niet op de kleine lettertjes letten. Die zijn namelijk op ware grote zo klein dat ze niet opvallen.



Hier waren er toch een aantal die redeneerden dat het vinkje betekende dat het al gebeurd was.

Maakt de appie daar ook geen reclame over? Iets van al voorgewassen in de zak voor uw gemak?



Zelfs de cassierre twijfelde.

Gewoon wassen :slight_smile:

Het blauwe vinkje betekent volgens mij dat het een ‘bewuste’ keuze is. Daar is idd reclame voor gemaakt.



en ookal zou het evt betekenen dat het al voorgewassen in de zak zit, zou ik het nog wassen :silenced:

Je hebt ze inderdaad ook die al gewassen zijn in ijswater.



Ik zeg dat je deze moet wassen. Anders zou het er toch anders gestaan hebben?

En toch…



Bij Kookgemak bent u aan het juiste adres voor gewassen, voorgesneden of gekruide groenten en meer.



(Van de website gehaald)



Ondanks dat was ik de groente ook altijd, hoor!

@mama_desiree wrote:

wel wassen. dat was mijn eerste gedachte en de kleine lettertjes bevestigen het dus :smiley:




I Agree… :mrgreen:

wel!! Ik heb wel eens gehad dat er nog een oorworm in zat … brrrr

Ik dacht dus dat het het IkKiesBewust-logo was, maar dat is een heel ander vinkje. :roll:

Nog nooit op gelet, ik ging er eigenlijk vanuit dat groente in zak altijd al gewassen was, daarom koop je het toch ook, voor het gemak :roll:



Nu eten wij niet zo vaak verse spinazie, maar de keren dat ik zo’n zak heb gehaald heb ik het dus niet gewassen :shifty:

Gewoon wassen, vooral met al die gevaarlijke bacteriën die de wereld niet uit te krijgen zijn.

Vanmorgen zag ik die zelfde sticker, dus met het vinkje, maar dan met de tekst “vernieuwd recept”…



Dus betekent dat vinkje toch dat de spinazie al gewassen is!!!





Neemt niet weg dat ik hem voor de zekerheid altijd ook was.

Ik was de groenten altijd, ook in de zak…

In een zak wil niet altijd zeggen dat het zo te maken of te eten is.

@Elka wrote:

Vanmorgen zag ik die zelfde sticker, dus met het vinkje, maar dan met de tekst “vernieuwd recept”…



Dus betekent dat vinkje toch dat de spinazie al gewassen is!!!





Neemt niet weg dat ik hem voor de zekerheid altijd ook was.






Nee dat vinkje geeft juist aan dat je het moet wassen.

Anders hadden ze er vast bijgezet: U hoeft de groenten niet te wassen



maarre… Duidelijker kan toch niet zoals het er nu staat: WASSEN VOOR GEBRUIK? :think:

Ik snap het ook niet geloof ik, dat grote vinkje kan heel goed bedoeld zijn om aandacht te vestigen op de tekst die er naast staat…

Als er staat wassen dan is het wassen, als het al gewassen is dan staat dat erbij :think: