Wel of niet wassen?

Je hbet twee verschillende soorten zakken spinazie bij de AH.

De ene is nog niet gewassen en de ander is gewassen in ijswater.

Dit is de ongewassen versie.

Deze zakken staan trouwens bij ons tussen de verse groente en de zakken waar al gewassen spinazie in zit staan in de koeling bij ons.

Maar geen idee of dat bij elke AH hetzelfde is.

verse spinazie pluk ik hier gewoon zelf uit de bak bij de super en kan zo precies zoveel meenemen als ik zelf wil… en was het dan even voor ik het ga koken.



Weet je direct waar je aan toe bent.



al kies ik vaker voor een pakje uit de vriezer, omdat ik geen zin heb om een mega pan op te zetten voor de verse… al is dat 1000x lekkerder :shifty:

@Elka wrote:

Vanmorgen zag ik die zelfde sticker, dus met het vinkje, maar dan met de tekst “vernieuwd recept”…



Dus betekent dat vinkje toch dat de spinazie al gewassen is!!!





Neemt niet weg dat ik hem voor de zekerheid altijd ook was.




Anders stond er wel GEwassen voor gebruik toch?

Ik vind er niets verwarrends aan iig. Er staat duidelijk wassen voor gebruik en niet gewassen

@Karin2 wrote:

@Elka wrote:
Vanmorgen zag ik die zelfde sticker, dus met het vinkje, maar dan met de tekst “vernieuwd recept”…



Dus betekent dat vinkje toch dat de spinazie al gewassen is!!!





Neemt niet weg dat ik hem voor de zekerheid altijd ook was.




Anders stond er wel GEwassen voor gebruik toch?

Ik vind er niets verwarrends aan iig. Er staat duidelijk wassen voor gebruik en niet gewassen






Precies… vind t ook niet onduidelijk… :angel:

@Elka wrote:

Vanmorgen zag ik die zelfde sticker, dus met het vinkje, maar dan met de tekst “vernieuwd recept”…



Dus betekent dat vinkje toch dat de spinazie al gewassen is!!!




Ik vind dit een onlogische gedachtegang. Dus: hoezo? :angel:

@20something wrote:

Gewoon wassen, vooral met al die gevaarlijke bacteriën die de wereld niet uit te krijgen zijn.




Je kookt het toch?

Dan zijn de bacterieën er wel uit.



Maar wat anders, want sla kook je niet, die zakken zijn toch wel al gewassen?



Oh ik zo wel heel dom over of niet :shifty:

Het vinkje slaat erop dat je dat moet doen. Dus je moet het wassen voor gebruik. 't Vinkje is een aandachtspunt zeg maar. …



Ik sanp de verwarring eerlijk gezegd helemaal niet :shifty:

ik snap de verwarring in dit geval ook echt helemaal niet. :think: snap ook je laatste conclusie niet dat het dús toch betekent dat het al gewassen is.





ik heb het me wel eens afgevraagd bij een zak ‘was peentjes’, of dat nou peentjes zijn die je alleen nog maar moet wasssen, of dat die naam juist gaat over dat ze al gewassen zijn…?