Wel of geen trampoline?

Wij zijn bezig met het ontwerpen van onze tuin (nieuwbouwhuis) en twijfelen of we wel of geen trampoline zullen plaatsen. Onze dochter vindt het helemaal geweldig natuurlijk… Maar wij hebben onze twijfels of ze er voldoende gebruik van zal maken.



Wat zijn jullie ervaringen? Wordt een trampoline veel gebruikt?

En hoe groot zouden jullie adviseren?

Tot welke leeftijd vonden jullie kinderen een trampoline leuk?



ALS we voor een trampoline kiezen, willen we 'm zowiezo ingraven…



Verder nog tips of adviezen?



Bedankt!

Wel trampoline maar nietigrave. Van de winter gaat die in de schuur.



Sorry voor de spellingsfouten mijn toetsenbord doet t slecht…[/i]

Mijn zus heeft er eentje die elk jaar word opgezet en veel voudig word gebruikt… ook door mijn zoon.

Wij hebben er geen, wil ik wel… maar kan niet in huis;) (Heb balkon)

hier een trampoline van 244cm en word veelvuldig gebruikt

dus hier geen spijt van



niet ingegraven maar met net er omheen

Wij hebben er nu ook 1,5 jaar 1 in de tuin staan geen grote hoor 180cm.

Groot succes hier :thumbup: Als onze tuin groter was dan zou ik een grotere ingraven dat heeft mijn zwager ook daar is het een succes.

Wij willen ook graag een trampoline dus ik lees even mee.

Wij hebben een heel kleintje zou wel een grote willen is bij ons een succes iig

wij hebben er een van 2,40m met een net omheen. Wordt met goed weer veel op gesprongen!!

leuk! doen! niet ingraven, wel een net eromheen. Dan kan je later nog eens wat anders doen met die plek in de tuin!

Wij hebben er geen, maar de buren hadden er wel een. Hun jongste heeft totdat ze 13 was, er op gesprongen. Dat werd op het laatst wel wat minder natuurlijk, maar zo af en toe stond ze er weer op met een kudde giebelende vriendinnen.

ik heb gestemd voor ja maar danw el een grote MET net :thumbup: WEendy heeft er zoveel plezier van , maar wel op de juiste manier gebruiken is een must

@meisje1974 wrote:

leuk! doen! niet ingraven, wel een net eromheen. Dan kan je later nog eens wat anders doen met die plek in de tuin!




Wij hadden het idee om de trampoline in het midden van een grasveldje in te graven zodat we daar later (over een jaar of 10 of zo?) het gras door kunnen trekken. Of misschien een vijver maken of weet ik veel wat…

Wij hebben een grote met net (305cm) en die is niet ingegraven.We hebben 'm nu 3 jaar en de meiden (5 &7)staan hier het hele jaar door op de trampoline, ook in de winter.

Bij de achterburen hebben ze er ook 1 en ook hun tieners (11, 13 en 15) staan er regelmatig op.

Leuk topic. Wij zijn ons ook aan het orienteren. We hebben helemaal geen grote tuin en het zal een ontzettende sta in de weg zijn, maar ik denk dat het enorme speelplezier enorm veel goed zal maken.



Wij gaan niet voor ingraven, maar een met een net. Afschuwelijk, maar ingraven is geen doen bij ons.



Dus ik zeg ja. Volgens mij blijven kinderen het geweldig vinden! Dan (in ons geval) maar een aantal jaar tegen dat ding aankijken, maar wel naar genietende kinderen.

Wij hebben eentje van 244 mét net.

In de winter gaat hij een aantal maanden in de schuur,zo blijft het ook wat langer mooi én is het extra feest als hij weer tevoorschijn komt!

De reacties zijn dus overwegend positief. Ik hoor het uit alle hoeken, dat de kids er veel gebruik van maken. Jullie bevestigen het eigenlijk…



Maar dan de afmeting. Vrienden van ons is aangeraden om er eentje te nemen van minimaal 3 meter doorsnede omdat het anders geen doen is om er met meerdere kinderen op te springen.

In dit topic lees ik ook veel over kleinere afmetingen. Wat kunnen jullie daar nog over kwijt?



ALS we besluiten om een trampoline te doen, dan wil ik er het liefst een die zo klein mogelijk is, maar wel groot genoeg (snappen jullie het nog :mrgreen:)

he ellentje,



hier geen trampoline, maar wel bij de buren. En onze kindjes zijn er dol op! Er wordt daar wat af en aan gesprongen op dat ding. Hij is denk ik maar 180 doorsnee, maar echt zeker groot genoeg voor deze leeftijd iig. Zie ook vaak de buurman met een van de kindjes erop springen.

Zij hebben hem niet ingegraven en ondanks net is onze e. er vorig jaar afgevallen met gevolg gat in haar voorhoofdje :frowning: (ze was natuurlijk ook wel erg klein toen nog).

Andere vrienden van ons hebben er ook een, die is wel zeker 3 mtr doorsnede en ingegraven. Zij hebben er geen net omheen, maar hij is zeker toegankelijker en voor mij als moeder minder kopzorgen dan die niet ingegraven is, kans op ongelukken is dan toch stuk kleiner (persoonlijk zou ik hem ingraven mét net erom heen)



Kijk anders ook eens hier voor tips ivm veiligheid van zo’n ding.

http://www.veiligheid.nl/kinderen/trampoline



Veel plezier ermee iig, hier staat ie ook hoog op het verlanglijstje van de kids en ons, dus wie weet :wink:

Wij hebben er ook 1, en echt een groot suc6 hier. Vorig jaar zomer gekocht, en met goed weer springt ze er elke dag op. In de winter gaat er een zeil overheen (vind het veel te veel gedoe om die trampoline elke keer af te breken) en dochterlief heeft zo vaak zitten zeuren wanneer ze weer kon springen en of het zeil er al af mocht. Ook genoeg volwassene hebben de grootste lol hier op de trampoline :mrgreen:



Owja we hebben er wel een net omheen…

Hier komt er een van 2.44. Groter gaat niet, aangezien onze indeling van de tuin niet zo trampolineproof is :lol: Wat ik begreep is dat 1.80 lastiger wordt met meerdere kindjes als ze groter worden. Ik heb geen zin om iedere 2 jaar een andere te moeten kopen, dus we kopen hetgeen wat het meest haalbaar is. Vriendinnen van Nigel hebben er 1 van in de 3 meter, dat is nog geweldiger, maar niet haalbaar hier. Ik ga vandaag toevalliger even kijken in een winkel, zodat ik kan zien hoe groot het is in real life.

Wij hebben er dus 1 van 2.44 doorsnede en dat is wel het minimum als je met z’n tweetjes erop wilt. Meer dan 2 tegelijk mag hier ook beslist niet trouwens. ( Ik ben gastouder dus ik heb vaak meerdere kinderen thuis en dan wordt er wel eens geruzied, ze willen het liefst allemaal tegelijk!)



Mijn neef en nicht van 9 en 11 hebben er afgelopen weekend nog samen op gezeten. Kon prima maar voor die leeftijd zou ik er eentje nemen van 305cm of groter.