Wel of geen trampoline?

tja, wij hebben er geen, dit ivm ruimtegebrek.

maar was er wel ruimte dan kwam ie er ook niet.



ik ben echt als de dood dat er óngelukken mee gebeuren.

Ja een trampoline is hier aanwezig en een grote hit!

Wij hebben een berg champion trampoline van 2.44 doorsnee en WEL ingegraven. Simpelweg omdat ik die dingen ontzettend leeeelukkk vind en we er nu ook nut van hebben als ze niet springen en het wel mooi weer is. Hij is ingegraven in een hoek met westzon en dus liggen wij later op de dag en 's avonds graag met een groot dekbed lekker te lounchen op de trampoline… het ligt heerlijk, boekje erbij, glaasje rose… hebben papa en mama er ook plezier van.



We hebben strenge regels, zijn er kleintjes op dan word er niet uitbundig gesprongen, niet meer dan 3 kinderen een spel en niet meer dan 1 tegelijk echt hoog springen.

Verder geen net, gaat erg goed.



Niek is bijna 8 en spring er dagelijks op… kinderen en tieners in de buurt zie je wel springen tot 13 jaar gemiddeld. Dus voorlopig kun je er wel mee vooruit.



Overigens hebben wij er in de winter een hoes over en dan verwijderen wij het randkussen. Dat is ter behoud.

Overigens is 2.44 bij ons ook wel de max en met 1 of 2 springen gaat redelijk, echt hoog springen mag er maar met 1 tegelijk, de anderen staan dan op de rand in de rij en de afspraak is… 10 x hoog springen en dan de volgende en op sommige dagen gebruik ik de kookwekker… gewoon spelletjes (zittend omhoog trachten te komen, met de skippy bal springen of iets) mag met 3 en eigelijk gaat dat heel goed. Heeft denk ik 2 weken geduurd voor ze die regels echt door hadden. Er zijn hier 2x kinderen af gevallen… maar de grap is…niet omdat ze sprongen, maar omdat ze via de trampoline op het hek wilden klimmen en dan van het hek op de trampoline wilden springen… duikplank effect… nou… witheet was ik, is op die 2x na dus ook niet meer gebeurd want dan heb je meteen 10 dagen een trampoline verbod… :shifty:



Onze trampoline word door 10 kinderen gebruikt, wij delen onze tuin met 2 buren. En soms spelen er dan ook nog vriendinnetjes hier.

Ik begrijp trouwens dat het merk Berg dé trampoline is. En ook de trampoline met het meeste prijskaartje. Doen de andere merken daar heel veel van onder? Je ziet zoveel merken en prijzen, dat ik me afvraag hoeveel kwaliteitsverschil er is.



Ik zie trouwens dat Berg pas vanaf 270 gaat, dat is jammer…

Diddle ik heb ze inderdaad ook gezien van Berg. Was laatst ook ergens en daar hadden ze Elfje.

Je hebt gelijk, die van ons is ook 270… de kleinste dus van Berg… de Favorit is ook al erg goed, randkussen iets dunner.



Ik vind de kwaliteit dus echt wel uitmaken… te veel vrienden die hun gamma trampoline al met anderhalf jaar gebruik krom hadden, veren geknapt, net en ritsen kapot en scheuren en verkleuringen in het randkussen. Een randkussen kost ook van die goedkope merken al gauw 60 euro, dus dan heb je een betere kwaliteit er al gauw uit.



Overigens hebben wij onze Berg champion via marktplaats gekocht. 100 euro.



berg en elfje zijn vergelijkbaar… het is de meer profi kwaliteit.

en zoek ook op reviews… gemerkt dat het qua lawaai namelijk enorm uitmaakt… als er hier gesprongen word hoor je niets… als onze achterburen springen (ovale groene trampoline van game on sports) dan kraakt en piept dat zo enorm dat je er niet zonder irritatie bij kunt zitten… Ze mogen er dus al niet meer op als papa en mama daar visite hebben… lijkt me ook niet de bedoeling… :shifty:

wij hebben er hier geen ruimte voor, maar ik zou het heel graag willen hoor…

Overigens ongeacht de grootte zou er hier sowieso maar 1 tegelijk op mogen.



Ik heb zelf op wedstrijd spingen gezeten en gezien wat er kan gebeuren als er voor de lol met 2 tegelijk op een trampoline spingen… nee dat mag gewoon niet. Met of zonder net maakt me dan niet uit.

Wij hebben ook een trampoline (Berg favorit 380) onze kinderen en vriendjes en vriendinnetjes vinden het super leuk. Voor ons dus een goede aankoop.

Ik vind voor een trampoline veiligheid en kwaliteit erg belangrijk, daarom gekozen voor deze trampoline MET net. Zonder net en een ingegraven trampoline vind ik echt gevaarlijk.

Ik ben heel blij met jullie reacties. Zowel met de positieve als met de negatieve.

Het helpt ons e.e.a. op een rijtje te zetten en voors en tegens tegen elkaar af te wegen.



Persoonlijk neig ik heel erg naar een ‘ja’ maar dan moeten we nog kijken hoe het praktisch uitvoerbaar is. We willen namelijk ook nog een klein schuurtje in de tuin en een tweede terras (hoe bedoel je, luxeprobleem…). Ingraven is ook niet op alle plekken mogelijk omdat er iets in de grond ligt wat het hemelwater afvoert naar het grondwater. Die kisten beslaan een vierkante meter of 18… Aansluitend aan het terras. Heel handig (niet dus).



Maar ga vooral door met reageren en stemmen!

Oh dat hebben wij hier ook… die van ons ligt gelukkig onder het huis, maar de afvoer zit in ons terras…



Wij hebben hier een net overwogen… maar ik zag bij mensen met net dat juist het net het idee geeft dat ze dus stunts kunnen uithalen onder het mom… we vallen er toch niet af, er is een net.



Hij is ingegraven omdat dit gewoon een stuk veiligheid biedt met betrekking tot de hoogte van vallen… maar juist geen net, ze hadden snel door dat ze niet te gek moeten doen en echt in het midden moeten springen.



Een net geeft wat ons betreft geen optimale veiligheid (bij sommige modellen kunnen kinderen tussen een losgeraakt bevestigingspunt doorvallen) en zet wel aan tot gekker gebruik dan eigelijk mogelijk… schijnveiligheid dus…

Ik ben net terug van een winkel waar je er een aantal kunt bekijken, maar wat een verschil onderling zeg. Die van Berg springt er idd wel enorm uit. Veel degelijker en vooral belangrijk een brede kussenrand, zodat voeten niet makkelijk tussen de veren kunnen komen. Dat is bij andere trampolines, die goedkoper zijn, veel sneller. Wel ontzettend balen dat hun maat bij 270 begint. Ons kleine tuintje kan dat denk ik niet hebben. Er zit ook ontzettend verschil tussen de netten. Ook hoe ze vastzitten. Bij de een zit het aan de kussenrand vast, bij een ander weer aan de palen.



Als ik de mogelijkheid zou hebben, zou ik hem ingraven, wij hebben voorheen zo’n kleintje ingegraven gehad, dat was super. Maar bij zo’n grote, zouden we de hele tuin om moeten gooien en dat was nou net niet de bedoeling.

Hebben wij dus wel gedaan :angel: We hadden hem eerst meer midden achter staan, dat beviel niet, dus toen de hoek in… moest de hele bloemborder dus verandert en een terras van 2,40x 2,40 eruit… dan pastte het net. Maar na 2x een kuil graven was ik er wel klaar mee zeg maar… :mrgreen:

Zelfde heb je dan dus weer als je de trampoline ooit weg zal doen, duurt nog wel jaren waarschijnlijk (tenminste bij ons) maar dan heb je je tuin net leuk en dan kun je weer… :angel: Dat is het 2e punt waarom hier dus niet voor ingraven gekozen is, maar veiligheid staat wat ons betreft echt bovenaan. Bij kinderdagverblijven, zorgboerderij, gastouders ed moeten ook altijd trampoline’s staan MET net zonder en ingegraven is bij dat soort instellingen niet eens toegestaan volgens mij. Dus vind ik het voor thuis ook eigelijk vrij normaal om een trampoline met net te plaatsen. Daar hebben wij niet eens over nagedacht eigelijk, dat was meteen voor ons duidelijk.

Dat er hier veel voorstanders zijn van een trampoline MET net, dat kan ik heel goed begrijpen.

Maar wat maakt het dan uit of de trampoline wel of niet ingegraven is?

Dat net even buiten beschouwing gelaten (want dat is ook mogelijk bij een ingegraven trampoline).



Dus waarom zou je een trampoline niet ingraven, anders dan omdat je er de ruimte niet voor hebt, omdat je je tuintje net mooi hebt etc.?

geen zin in… :lol:



Mijn schoonzus zit er ook al 18 maanden tegenaan te hikken…

Ik ben ook gewoon maar zelf begonnen, manlief hielp uiteindelijk wel mee en toen hadden we hem er in 1 zondag middag in… viel echt mee.



Maar onze achterburen haakten echt af op het handmatig ingraven en er kon geen graver meer de achtertuin in…

Denk dat dit bij de meesten wel de reden is hoor :mrgreen:

Ja oke, maar wij moeten de hele tuin nog laten ‘ommaken’ en willen dan meteen het gat laten uitgraven (als we besluiten om er eentje te kopen dan he).

Het is ook niet mijn hobby om met een schep in de weer te gaan…

Dan heb je een goed argument om het wel te doen;-)



Hier is het uiteindelijk in 1 zondagmiddag gepiept en het uitgegraven zand/aarde is herbruikt in verhoogde plantenbakken bij ons en de buren…

zou het zo weer doen, ook al is het mijn hobby niet… kwestie van knop op, blik op oneinding en graven… je hoeft ook geen rechtstandig gat te doen, we hebben een kom gegraven die op het diepste punt 70 cm is en aan de rand 15, met de opbouwhoogte van de trampoline erbij (18 cm) is er in het midden dus 90 cm en aan de randen 33 en dat is voldoende gebleken…

@dietske wrote:

wij hebben er een van 2,40m met een net omheen. Wordt met goed weer veel op gesprongen!!




Hier hetzelfde. Het is echt een groot succes :thumbup:

Wij hebben heel lang NEE gezegd tegen een trampoline. Maar dan gaan ze bij andere kinderen er op en heb je er geen zicht meer op. Nu hebben we er 1 gekocht, niet heel groot 180/185 ong met net en niet ingegraven (kan niet wij hebben tegels in de tuin 8) ) en nu kunnen ze thuis ook naar hartenlust oefenen en springen. En ben ik niet zo bang meer als ze naar iemand toe gaan die wel een trampoline heeft en ze daar er op gaan.

Ik denk wel dat wij 'm in de winter binnen halen of afdekken, Onze tuin staat aan een fietspad met veel hoge eikenbomen en die troep die daar vanaf komt… (zelfs in de winter!)

Net wat ik hier al eerder las: dan is het een feest als 'ie in de lente weer naar buiten komt! :lol:

Dus wij zijn gezwicht en je had de gezichten hier moeten zien! :inlove: