Wel of geen joghurt met 6 mnd.???

Hoi hoi,

Ik lees af en toe dat joghurt pas met 7 mnd. en soms pas met 1 jr. gegeven mag worden…

Wat raar dan, ik heb een voedingsschema van het CB (deze krijg je bij het eerste kennismakingsgesprek), en daar staat toch echt: bij 6 mnd.,

100cc joghurt toe, dus na de groentehap van 150cc. En serieus als ik ben heb ik dat nu ook 2 dgn gedaan, met niets er in, want dat staat niet op de lijst.

Dus wat is het nou…, ik moet zeggen het lijkt me idd niet superlekker voor de kleine die zure joghurt. Maar ik begrijp dat Danoontje Start dus wel al mag?

Wie o wie kan mij duidelijkheid geven hier over?

Dan heb ik nog een vraagje: gebruiken jullie voor de sapjes in de fles dezelfde speen en fles als voor de flesvoeding? ik weet nl. dat speen en fles kunnen verkleuren na een tijdje door de sap.

Groetjes van Mij

Bij mijn schema staat jochurt pas bij het vanaf 8 maanden stickertje.

Heb het speciaal nagevraagd omdat ze met 7 maanden nog honger had na een heel potje en moets toch wachten tot 8 maanden…

Hier hebben ze mij wel weer aangeraden om met yoghurt te beginnen na haar groentehap ( met 6 mnd). Dit om ook van 4 naar 3 flessen over te stappen. Zo is het mij verteld. Nou lust Siënne de yoghurt niet, dus ik gebruik het ook niet. Ik ga over een paar weekjes nog eens proberen. Ze zeggen dat biogarde yoghurt wat milder is!

Je ziet maar weer dat er grote verschillen zijn. Ze moeten in heel Nederland maar eens één dezelfde lijn trekken!!!

Oke, het is dus duidelijk dat het per CB verschilt, inderdaad raar…

Debbie als jij de joghurt (die dus ons kleintje ook ‘vies’ vind) niet geeft, wat geef je dan? geef jij nog 4 flessen voeding?

Groetjes van Mij

Ja, inderdaad. Bij mijn cb zeggen ze dat je maar 600 cc opvolgmelk mag geven. Siënne drinkt wel meer! Je leest ook wel veel vaker dat ze pas veel later minder gaan drinken. Ik kan mij er ook niet zo druk om maken. Als Siënne het nog nodig heeft!

Ze krijgt ongeveer een uurtje na haar groente nog een flesje. Ik maak dan wel 200 cc klaar, maar die drinkt zij meestal niet op(trouwens de andere flesjes gaan ook niet altijd leeg). Ik laat haar gewoon zelf aan geven wanneer zij genoeg heeft. Doordat ze nog een flesje krijgt slaapt ze ook lekker in.:smiley:

Ze krijgt dus nog 4 flesjes, die ze niet altijd allemaal leeg drinkt.

Bij ons werd ook geadviseerd pas met een maand of 7/8 yoghurt te gaan geven.

Ik mocht met 6 maanden beginnen, maar ik denk dat het er ook een beetje aan ligt wanneer je bent begonnen met bijvoeden. Ik ben met 4 maanden begonnen, maar als je kindje bijv de eerste 6 maanden alleen bv krijgt is het misschien verstandiger wat langer te wachten. Mij werd geadviseerd om biogarde te geven. Dat is milder voor de darmen. Beetje roosvice of diksap erdoor, want ik vind het anders toch wel zuur hoor.

@brabbel wrote:

Dus wat is het nou…, ik moet zeggen het lijkt me idd niet superlekker voor de kleine die zure joghurt. Maar ik begrijp dat Danoontje Start dus wel al mag?

Danoontje mag wel maar dat is mierzoet, als je Biogarde neemt
dat is lekker mild en helemaal niet zuur. Ik zou er zeker
geen zoete diksap of roosvisee meer doordoen hoor....
Je kind went er gewoon aan als je het puur natuur geeft
zonder al die zoete extra's.

Thnx voor de antwoorden!!!

Ben bij CB geweest, daar ook even gevraagd, en hier bij ons mag je het toch echt vanaf 6 mnd. geven. En idd liever geen zoetigheid erdoor, omdat ze idd gewoon wennen aan dat puur natuur joghurt. En zo ook adviseren ipv sapjes water te geven.

Na een aantal keer aanbieden schijnt het dat ze het wel ‘lekker’ vinden.

Groetjes van Mij

Onze dochter lust niet eens zoete sapjes…die geef ik vanaf het begin gewoon water en dat vind ze heerlijk !!

Ook pure yoghurt e.d. vind ze lekker, dat krijgt ze al vanaf het begin zo… :wink:

hoi

moet bekennen dat ik niet altijd op lijstjes kijk kwa voeding.

mijn zoontje krijgt vanaf 6 maanden na zijn warme prakje een danoontje.

En niet die onzinige babytoetjes maar een gewoon simpel goedkoop danoontje.

bij mijn 2 oudste had je niet eens opvolgmelk en mochten ze gewoon melk en die zijn ook prima groot geworden.

dus hier geen onzin gewoone goedkope danoontjes en dan kijken hoe ze reageren natuurlijk.

mijn zoontje krijgt nog wel gewoon opvolgmelk maarja dat kost de kop ook niet :slight_smile:

Hier ook yoghurt met de 7,5 maand ongeveer…

Water moet Veron echt niet, hij krijgt dus diksap maar dan enorm verdunt…

Net een bodempje diksap in de beker (200cc) en de rest vul ik met water…

Ik ben nog steeds met de eerste fles diksap bezig :lol:

gr patricia

Zamira krijgt na haar groente altijd een danoontje en er is nog niks fout meegegaan ze vind het zelfs lekker

Ik mocht hier met 6 mnd nog geen toetje geven alleen na brood en warm eten melk na.

Maar zoals je leest het verschild per CB ,denk dat er ook heel veel gekeken wordt naar lengt en gewicht.

Gr Nala

Ze hebben ook speciale danoontjes vanaf 4 maanden :wink:

@mamavanzamira wrote:

Ze hebben ook speciale danoontjes vanaf 4 maanden :wink:

daar zit wel héél veel suiker in, dan kun je beter vanaf 6 maanden

wat biogarde yoghurt geven :wink:

Ik moet dit even kwijt, maar men zegt altijd “dat lijkt me niet lekker voor z’n kleintje” Wij vinden zure yoghurt misschien niet lekker maar z’n kleintje heeft het nog nooit gehad dus die kent het niet, waarom direkt al laten wennen aan toevoegingen of yogurtjes met een smaakje. De meeste producten zullen ze raar vinden ze moeten er nu eenmaal aan nieuwe smaken wennen.

Snoepje

@Snoepje wrote:

Ik moet dit even kwijt, maar men zegt altijd “dat lijkt me niet lekker voor z’n kleintje” Wij vinden zure yoghurt misschien niet lekker maar z’n kleintje heeft het nog nooit gehad dus die kent het niet, waarom direkt al laten wennen aan toevoegingen of yogurtjes met een smaakje. De meeste producten zullen ze raar vinden ze moeten er nu eenmaal aan nieuwe smaken wennen.

Snoepje

I agree!!

Zo schuwen mensen ook dingen als olijven, asperges, champignons, omdat ze in onze ogen niet bij een baby horen. Maar zo’n kleintje herkent alleen een nieuwe smaak, interessant! :inlove:

Ik geef Jasmijn vanaf 7 maanden biogarde na het warme eten. Ze vond het meteen lekker en ik geef haar ook geen sapjes. Alleen water. Vind ze heerlijk. Wat melk betreft, daar drinkt ze niet veel van. Tussen de 300 en 400 cc op een dag. Maar als ik met een flesje water aankom wil ze het eigenlijk altijd wel. Ik gebruik daar een apart klein flesje voor. Het lukt haar nog niet om uit een tuitbeker te drinken.

Hier heeft de kinderarts van het Cb in ons boekje geschreven:

6 maanden: yoghurt

Toen ik zei dat die zo zuur was, had ze het over de halve/magere yoghurt, die schijnt idd minder zuur te zijn.

Wij zijn trouwens begonnen met Danoontje, de gewone en ze heeft nergens last van behalve 1 ding: ze vind de inhoud te weinig :wink: :mrgreen:

Sapjes krijgt ze zo heel af en toe een slokje, ze heeft tot nu toe genoeg aan alles wat ze al wel krijgt.