Wel of geen joghurt met 6 mnd.???

@Bagheera wrote:

Hier heeft de kinderarts van het Cb in ons boekje geschreven:

6 maanden: yoghurt

Toen ik zei dat die zo zuur was, had ze het over de halve/magere yoghurt, die schijnt idd minder zuur te zijn.

Wij zijn trouwens begonnen met Danoontje, de gewone en ze heeft nergens last van behalve 1 ding: ze vind de inhoud te weinig :wink: :mrgreen:

Sapjes krijgt ze zo heel af en toe een slokje, ze heeft tot nu toe genoeg aan alles wat ze al wel krijgt.

dat van te weinig inhoud kennen we hier… meneer is echt pissig als ie op is…

Hier op het CB zegt men dat je met 6 maanden mag beginnen met volle yoghurt. Boaz vind het heerlijk dus voor hem geen zoete danoontjes e.d. Zolang hij hier tevreden mee is, vind ik het prima :thumbup:

Hebben jullie het eten langzaam opgebouwd?? Ik ben deze week net begonnen met lars bij te voeden, eerst maar alleen groenten en dat krijgt hij als “warme maaltijd”. Hij krijgt zo weinig dat er nog bv bij moet. Ik denk wel dat hij nog meer zou lusten maar ik ben bang dat zijn darmen dan overstuur raken. Hoelang moet je het rustig aan doen zodat hij er aal kan wennen, spenen noemen ze dat ook wel.

Snoepje

[quote="Biebels

I agree!!

Zo schuwen mensen ook dingen als olijven, asperges, champignons, omdat ze in onze ogen niet bij een baby horen. Maar zo’n kleintje herkent alleen een nieuwe smaak, interessant! :inlove:[/quote]

Inderdaad!! Zita kan heel vies kijken als ze een stukje aardappel proeft, maar zodra ze een olijf ziet wordt ze helemaal wild :think: Vindt ze heerlijk!!!

En ik persoonlijk vind boter niet te pruimen (hub trouwens ook niet), maar Zita zit lekker te smullen van dr boterhammetje met boter.

Ik vind niet dat ik voor haar mag bepalen wat ze wel en niet lekker moet vinden. Je weet pas hoe iets smaakt en of je het lekker vindt als je het geproeft hebt

Liefs Pinot

Kwark is ook minder zuur dan yogurt!

Ik prak wel eens een stukje banaan erdoor maar ook puur lust ze het prima!

Ik vind danoontjes ook erg fout :silenced:

Went zo onnodig aan zoete smaak…maar dat is mijn mening :angel:

Ik geef ook water :shifty:

En geen liga maar rijstewafel :eh:

:roll: Ik ben een '‘zeur’'moeder wat dat betreft helemaal bij baby’s!

Snoepje: Ja we hebben het vastere voedsel langzaam opgebouwd. Eerst een half klein potje en later steeds meer. Van het CB mocht ik geven naar behoefte zolang het binnen de perken was.

Pinot: Vind ik ook hoor en behalve de zure yoghurt die we ergens komende week nog wel een keer gaan halen, laat ik Kimberly ook vanalles proeven.

Van zo’n rijstewafel speciaal voor vanaf 6 maanden gaat Kimberly kokhalzen. Maar ze krijgt ook geen liga, wel een lange vinger.

Door de kinderarts is gezegd dat een lange vinger heus wel mag, maar geen 6 per dag. Dus af en toe krijgt ze ook een lange vinger.

Zolang ze met haar gewicht en met haar lengte 5 mm onder de bovenste lijn blijft groeien is het goed.Zodra dr gewicht harder groeit dan haar lengte, dan doen we iets fout. :smiley:

Ik kreeg als kind zijnde ook wel es van die zoetigheid, en ik ben er nooit slechter van geworden, om eerlijk te zijn weeg ik zelf nu met kleren aan 51 kilo, dus geen overgewicht :wink:

wel een lange vinger?

dan kan je in mijn oogpunt beter een liga geven.

Je geeft het toch niet vaak? Dus waarom dan niet iets geven, wat toch voor die kleintjes gemaakt is? :think:

Hier dus soepstengels, rijstewafels en heel soms een liga als tussendoortjes.

Yoghurt moet ik eigenlijk nog steeds mee beginnen?

doe ik mijn kind nu te kort :eh: :angel:

Danoontjes komen hier niet in huis!!! :snooty:

zoete troep vind ik dat.

Hoe vaak ik het wel niet hoor van anderen: dat vinden ze lekker, ze kunnen zoveel lekker vinden, maar daarom hoeft niet alles zoet oid gemaakt te worden :roll:

@joseetje wrote:

wel een lange vinger?

dan kan je in mijn oogpunt beter een liga geven.

Je geeft het toch niet vaak? Dus waarom dan niet iets geven, wat toch voor die kleintjes gemaakt is? :think:

Hier dus soepstengels, rijstewafels en heel soms een liga als tussendoortjes.

Yoghurt moet ik eigenlijk nog steeds mee beginnen?

doe ik mijn kind nu te kort :eh: :angel:

Danoontjes komen hier niet in huis!!! :snooty:

zoete troep vind ik dat.

Hoe vaak ik het wel niet hoor van anderen: dat vinden ze lekker, ze kunnen zoveel lekker vinden, maar daarom hoeft niet alles zoet oid gemaakt te worden :roll:

Omdat ik daar gewoon nooit aan gedacht heb!

Ik kan in de winkel wel het hele rek wel leeg trekken " wat toch voor die kleintjes gemaakt is " en jij geeft je kind geen lekkere danoontjes en ik niet die die plakkerige liga te die je nieteens van je gehemelte af kunt krijgen zonder je vingers.

Hoe moet een baby dat doen eigenlijk?

Trouwens, bij ons op de basisschool waren liga’s nieteens toegestaan omdat ze zo slecht voor de tandjes zijn omdat ze daaraan blijven plakken…

Bovendien heeft de kinderarts op het CB gezegd dat ze een lange vinger mag hebben!

Maar goed, ik zal wel een meeeeega slechte mama zijn hoor.

nou bagheera… dan ben ik dat ook… :mrgreen:

Daan krijgt heerlijk een danoontje, en lange vingers, maria-koekjes etc… hij geniet ervan… Hij krijgt ook vers fruit, vers fruitsap, liga, bambixkoekjes etc, dus ook echt wel wat ‘voor baby’s bestemd is’ maar zo af en toe toch ook echt wel wat lekkers…

Lucas heeft dat ook altijd gehad, en als ie nu echt een snoepje per dag eet is het veel… en bepaald dik is ie ook niet(eerder dun)…

In principe vind ik dat je je kind alles mag geven wat geschikt is/hij aankan, zolang je er maar geen TE voor hoeft te zetten…(kijk drie danoontjes of twee-drie lange vingers per dag is TE veel… )

Denk dat elke moeder dit gewoon op haar eigen manier doet… Tis maar goed dat we het niet allemaal hetzelfde doen, hehe, dan zouden de cb-s niks meer te doen hebben :wink:

zo sorry hoor, beetje ideeen vragen is er ook al niet meer bij.

Je hoeft niet gelijk zo belachelijk te reageren hoor, zo was mijn post ook weer niet bedoelt.

Thijmen heeft geen problemen met de liga, dus blijkbaar kunnen ze het wel, niet dat ie ze vaak krijgt maar goed…

Het is niet aan mij om te oordelen over jouw moederschap dus beetje kinderachtige reactie van je.

Maar mijn hormonen stormen hier omhoog, dus ik ben weg

zit net bovenstaande reacties te lezen. Vind persoonlijk dat iedere moeder zijn/haar eigen kind het beste kent.

Simone krijgt hier ook na de warme maaltijd een danoontje. Soms zit ze heerlijk te smullen maar de afgelopen week heeft ze er geen trek in. Geen probleem, dan krijgt ze wat meer melk in haar fles. Ze is dol op groente en krijgt erna een sapje. Daar is ze dol op. :dance:

Verder vind ze water erg lekker, maar is niet zo dol op de fles. Zolang ze qua gewicht en lengte op de goede lijn zit, vind ik het best. Soepstengels geef ik pas met 7 mnd. Voel ik mezelf prettiger bij.

Heb hier trouwens geen schema gehad van het CB qua voeding. Ook geen behoefte aan. Moet wel oppassen dat ik haar ook eten laat proeven dat ik zelf niet lust. Tenslotte kan ik niet voor haar bepalen wat ze wel of niet moet lusten. :smiley:

hier krijg benthe van mij ook al yochurt met 6 maanden en ook al gewone danoontjes :think:

als ze geen alergische reactie zou geven was dit geen probleem :eh:

volgens het CB hier dan wel he :eh:

Hoi,

Ik ben vorige week net naar CB geweest, en daar zeiden ze dat mijn zoontje ( nu net 8 mnd) volle yoghurt zou mogen.

Ik vraag me dan weer af, hoe zit het dan met de kans op een koemelk- eiwit allergie…je mag ook nog geen gewone melk geven…

groetjes,

Inge

hoi… ik denk persoonlijk dat als je gewone (standaard) opvolgmelk geeft, dat je kindje geen of weinig last heeft van een allergie. Die melk is namelijk ook gemaakt op basis van koemelk.

Daan krijgt nu sinds een week vruchtenyoghurt, en hij vindt het heerlijk. Heb daarom dan ook de laatste fles laten vervallen, hij eet na zijn (volle) potje groenten ook nog eens 150cc yoghurt weg…