Wel of geen chocolade ?

het ligt eraan in welke hoeveelheid en welke leeftijd

nikki krijgt nog geen chocola maar moeders die dat wel geven moeten dat zelf weten vind ik.

en ik zou eerder geven bv chocoladepasta

of als ergens chocola op of in verwerkt zit niet alleen puur chocola.



dus ieder voor zich :-*

@Bietje wrote:

Ik vind dat je toch niet moet gaan overdrijven om à lles hé… waarom zou dat nu zó schadelijk zijn? :eh:

Met pasen kreeg zelfs Cas een minipaashaas… waarom ook niet?

Ze zullen er heus niet van doodvallen of ongezonder door zijn dan een ander kind hoor … :roll:

Hij vond het iig heerlijk! 8)





:inlove: :inlove: :inlove: wel super lief met zo’n paashaasje :inlove:

das nou ook grappig zeg ik ze krijgt geen chocola

geef ik haar een minnie cornetto is het chocola :oops:

probeer dat nog maar af te pakken :wall:

en toen dacht ik ach ze gaat er niet dood van toch :think:

levert leuke plaatjes op en ze vond het heerlijk.

we hadden pak minnie ijsjes gekocht en wij namen minnie magnum en die cornetto was zo schattig ik zeg die is voor nikki :oops:

Whahaha Bianca! :lol: :mrgreen: :inlove:

Mijn zoon krijgt nu net sinds een maandje van mij chocolade en dan nog niet eens vaak (pasen wel, af en toe een chocoladekoekje, geen pasta op brood).

Tot nu toe heeft hij met name gezonde tussendoortjes gegeten zoals kinderkoekjes, rijstewafels, rozijntjes etc.



Ik heb ooit stage gelopen op een school in een achterstandsbuurt waar kinderen van hun ouders brood mee naar school kregen met chocoladepasta en ik heb werkelijk de gaten in hun voortanden zien zitten.



Natuurlijk…als je goed poetst, hoeft dat helemaal niet zo ver te komen, maar sindsdien heb ik een afkeer gekregen om hele zoete dingen al te geven. :naughty:

We geven het als iets bijzonders.



Dus ik kan me wel voorstellen dat je dat nog niet aan een dreumes geeft.

Dat is ieder zijn vrije keuze.

Hier eet kate wel chocolade, vooral de cote d’or mignettes vind ze heerlijk.



Ik heb eigenlijk liever dat ze een stukje chocolade eet dan van die zoete chemische snoepjes. Kent ze trouwens ook niet dus moet ze ook niet.

Hier wordt er bij de koffie of thee al eens chocolade of een koekje gegeten. dus ook Kate staat dan al klaar.



Heir doen we wel niet aan toetjes na het eten dus die zoetigheid wordt al gespaard.





Groeten

Isle

@Isle wrote:



Heir doen we wel niet aan toetjes na het eten dus die zoetigheid wordt al gespaard.


Niet elk toetje bevat zoetigheid ;)

Hier géén chocola, ik vind het echt niet nodig om een jong kind zoiets te geven. Genieten doet hij ook van een banaan :thumbup: En dat chocola een hoog allergeen is, is naar mijn weten ook zo.. heeft de diëtiste me tenminste verteld. Voor mij is dat een van de redenen dat ik niet wil dat hij het krijgt.

Noah kreeg pas met 2 of 3 jaar chocola. Ava kreeg het al met de kerst toen ze 8 maanden was. Ze vindt het lekker (kind van haar moeder, he…Ahaha) Maar ze eet net zo lief een banaan of soepstengel of cracker. Ik zie het probleem niet zo. Alles met mate. Ze krijgen hier echt niet iedere dag een snoepje of chocola of zo. :thumbup:

@debbel wrote:

Laurens krijgt al vanaf dat ie een jaar af en toe pasta op brood. Nu eet hij ook weleens smarties of bv een koetjesreeep. Ik wil hem graag normaal om leren omgaan met eten en daar hoort imo ook weleens wat te snoepen bij.




Ik ben het helemaal met je eens. Hier gaat het net zo.

De eerste keer dat Nicolai chocolade proefde was hij 18 maand ofzo … Hij vond het niet lekker.



En nog steeds is het niet zijn favo, nu hebben wij zelf nooit chocopasta in huis en hij krijgt ook geen koekjes met chocola (te veel zooi om op te ruimen :p)



Soms om het kvd een boterham met choco als een kindje jarig is… en soms zit er een beetje chocolade op een ijsje …



Maar hij vind een boterham kaas veeeeeeele lekkerder! :lol:



chocolade melk lust hij wel helemaal niet! kreeg hij eens bij de burvrouw bij oma … hij dronk het gewoon niet op! :lol:



Maar wij zijn niet zo van zoet en suiker voor kids ! eingen mening he ieder doet wat ze zlef goed vinden voor hun kids… maar hier heeft nic ook geen jam ofzo gehad om brood tot hij 18 maand was … en nu nog is dat maar af en toe …



hij heeft of kaas, of boterhamenworst of broodje gezond, of lekker tomaalt of banaan op brood :thumbup:



geef hem een broodje choco (dit weekend gehad) dan eet hij maar 1/4 van zijn brood… :shifty:

Tja…hier hebben we een beetje last van “het leed dat nummer 2 heet”.

Bij de eerste ga je heel panisch om met dit soort dingen…

Tot 1,5 niet eens sapjes,diksap,roosvicee e.d. Bijna enkel fruit, alleen babykoekjes en verder alles wat moet. Drinken: melk,water,opvolfmelk.

Mondjesmaat voeg je dingen toe…

Na 2 jaar een chipje op z’n tijd,maar snoep heeft hij gelukkig nooit gelust (nu pas eigenlijk).



En dan komt de 2e…die alles anders doet dat de eerste.

Waar de eerste tot 1 jaar vast voedsel weigerde, begon de 2e alles,maar dan ook alles te eten wat los en vast zat…



Inmiddels is Eli 20 maanden…en eet vrijwel hetzelfde als z’n broer…

Met uitzondering dat Eli moord en brand gilt als hij geen appel krijgt…hij elke avond een volwassen portie avondeten naar binnen werkt, hij is dol op eten…dus ook groente en fruit…

Daarbuiten drinken ze beide goed en zo nu en dan ook zonder gezeur gewoon water.



Wat kan het dan voor kwaad dat ze zo nu en dan ook wat lekker krijgen??? Zoals iemand al zei: alles met mate!

Als ze verder niet moeilijk doen over ander voedsel hoef je niet bang te zijn dat ze aan zoet gaan wennen en uiteindelijk niets anders meer willen…

Het is dan enkel een extraatje…



Ik zie er inmiddels geen kwaad meer in…grote snoepers zijn het niet en normaal eten is ook geen enkel probleem…Met 2 magere latjes in huis mag het best wel een keertje…

Wat zou dan nog meer het bezwaar zijn??

Tanden? Die kan je poetsen.

Gewicht? Alles met mate en op blijven letten…voedsel/snoep/gewicht moet in balance zijn…en beweging natuurlijk.

Allergeen? Als ze met 20 maanden niets geks ontwikkeld hebben,dan zal dat door een chocolaatje vast niet ineens wel gaan gebeuren…



Eli kreeg eczeem met 16/17 maanden…daarvoor at hij niets wat het eventueel veroorzaakt zou kunnen hebben…(incl nog steeds BV).

Dat chocolaatje gaat dat nu ook niet doen dus…





Ik vind het ook erg moeilijk om m’n oudste dingen stiekem te geven die de jongste niet zou mogen…dus halen we enkel dingen in huis die voor beide redelijk verantwoord zijn…



Hoofdtoon: 3 maaltijden per dag (behalve de oudste die nog wel eens brood eet in de avond…tja…peuterpuber). Genoeg drinken, genoeg bewegen en snoepmomenten beperken (dus ook niet de hele dag zeuren om snoep e.d.) en als het moet ook niet moeilijk doen met fruit…onder die voorwaarde geef ik ze met plezier een stukje choco…

Hoi,





Ik ben echt niet panisch wat betreft eten hoor, ze mag best veelproeven, maar choco nee dat niet.

I,lona heeft ook exceem , maar s, winters is het veel erger als zomers.



Ze krijgt ook die gepofte rijstjes, die wil ze niet schatkistjes wil ze niet, rozijntjes eet ze misschien 2 van, laatst had mijn man choco pasta gegeven zonder mijn medeweten en dat wilde ze ook niet :wink:



Ze krijgt gewoon volle melk en geiten melk kaas etc ehhhh danoontje dora koekjes of noddy koekjes.

Fruit dus al met al toch genoeg :wink:



gr melanie