Wel of geen chocolade ?

Hoi,



Even een vraag , hoe oud zijn jullie kindjes en mogen ze wel of geen chocolade ?

Ilon,a is nu 19 maanden en ik wil niet dat ze nu al chocolade krijgt, mijn man vindt dit raar en zegt alle kinderen krijgen op deze leeftijd toch al chocolade?



Wat vinden jullie ?

alvast bedankt .





gr melanie

Hier bijna 3 en 4 jaar en ze krijgen al erg lang chocolade hoor…

Eerder dan bijvoorbeeld pindakaas, lollies of aardbeien.



Waarom wil je niet dat ze dat eet?

Krijgt ze wel ander zoet spul?

@Madre wrote:

Hier bijna 3 en 4 jaar en ze krijgen al erg lang chocolade hoor…

Eerder dan bijvoorbeeld pindakaas, lollies of aardbeien.



Waarom wil je niet dat ze dat eet?

Krijgt ze wel ander zoet spul?




Ze krijgt bijvoorbeeld rozijntjes of 1 x hooguit yogi zonder suiker en cavan cevitam .

en nibbits.



Maar chocolade, nee, waarom niet, tja wij kregen dat vroeger zo heel jong ook niet heb het van mijn ouders overgenomen denk ik.



Maar nu kwamen mijn schoonouders heel lief hoor ,met een paashaas en een lollie van chocolade dus mijn man wil het gewoon geven en ik niet, heb liever dat ze fruit eet dan al die zoetigheid.



Dus daarom ben ik heel benieuwt hoe andere moeders /vaders daar overdenken

:wink:



gr melanie

Ja maar dan vind ik wel dat je de vraagstelling moet veranderen. Jij hebt het specifiek over chocolade. Ik denk dan, ze krijgt wel andere zoete meuk maar jij wil gewoon niet dat ze chocolade krijgt…



Als ze verder niet echt mag snoepen zou ik inderdaad ook geen chocolade geven.



Krijgt ze wel al af en toe iets van suiker dan zou ik niet inzien waarom ze ook geen chocolade mag… 8)

Hoi,



Ze hebben denk ik wel iets van suiker nodig, maar ik denk ja dat ik het van mijn ouders overgenomen heb, maar zou het geen kwaad kunnen dan :think: ik bedoel die cacao,





gr melanie

chocolade kan geen kwaad…



In welke zin zou het kwaad kunnen doen? Waar denk je dan aan?? :think:

Hoi,



Nou Cacao misschien roep ook maar wat, honing mag ook niet als ze zo klein zijn tot 2 a 2,5 jaar geloof ik.

Ik dacht dat dat met chocolade ook was :think:



gr melanie

Nou, hier ook voorzichtig met chocola hoor, maar dat komt omdat ik bang ben voor allergiën. Dus ook geen aardbeien, pinda… en veel chocolade voor kids is geen echte chocola, maar meer vetten en suikers…



bab hier, dus tikt niet zo fijn :wink:

BAB ??? wat bedoel je :think: :wink:







gr melanie

Hier wel af en toe iets van zoetigheid maar geen chocolade. Dus geen pasta op brood en het haasje van oma gekregen staat keurig op tafel.



Het waarom is een gevoelskwestie :think:

Vind chocola, en dan vooral de kinderchocola gewoon smerig eigenlijk denk ik. Komt geen cacao aan te pas, is vet en suiker. Nou, dat slaan we hier dus gewoon nog even over.

hier wel af en toe choco.

Pasta op brood en nu dus 2 eitjes en een paashaas. Keurig verdeeld over 2 weken :mrgreen:



chips krijgen ze hier dan weer neit, want die vind ik vol onnodige vetten en zout zitten…

@melanie wrote:

BAB ??? wat bedoel je :think: :wink:







gr melanie




baby aan de borst lijkt me :mrgreen:



Chocolade met 19 maand vind ik persoonlijk erg jong, maar zowiezo snoep of zoetigheid met die leeftijd hoor.



Ik zou overigens niet weten waar om het niet zo mógen, alleen van mij kregen ze het nog niet

Ok, bab ik den huh :think: :mrgreen: ja dat zou kunnen lekker gezond :thumbup:



Ik vindt het ook zo jong , mijn oppas kindje kreeg met 15 maanden weet ik al chocolade misschien al wel jonger, ik vindt dat te jong persoonlijk.



Net wat mip zegt meer gevoelskwestie.



gr emlanie

ik geef mn dreumes van 18 maanden ook geen chocola, en precies wat hier eerder gezegd werd, een gevoeldkwestie, vind het niet nodig ( en een geknoei) Maar hij heeft vandaag wel een paas schuimpje op.



Verder snoept hij eigenlijk alleen rozijntjes en soms een bisquitje of koekje.

Maar met toetjes ben ik dan weer een stuk makkelijker, hij krijgt gerust wat vanillevla ofzo, is ook zoet.



Maar chocolade… daar wacht ik nog mee hoor.

Idd mamy :wink: , en nu bob :mrgreen:



Moet wel zeggen: bij de eerste ging ik steigeren toen en met 20 maanden chips had gehad op het KDV, maar de tweede krijgt nu ook al snoep of chips… Ookal is het sporadisch. Word er toch makkelijker in merk ik. Chocolade had de eerste nog niet eens gehad onder de twee, en nu heeft de middelste dit wel eens gehad.

Ik laat Laura vanaf dat ze 1 jaar is, eigenlijk wel gewoon van alles proeven en eten. Natuurlijk geen bergen chocola of snoep achter elkaar hoor, maar als wij iets lekkers eten, en ze wil een hapje proeven, dan zie ik daar niet zo’n probleem in. Gezond is het vast niet, maar zolang het met mate is, dan kan het ook zeker geen kwaad, lijkt me.

Idem met af en toe een beetje cola of andere frisdrank, ze proeft ook zelfs af en toe wel eens een heel klein slokje wijn of bier.



Tja, ze is nou eenmaal nieuwsgierig en wil graag alles proberen wat papa en mama ook krijgen (gelukkig ook gezonde dingen hoor!), en ik ben blij dat we wat dat betreft een makkelijke eter hebben die alles wil proeven en niet meteen roept dat ze iets niet lust. Dus als ze iets wil proberen, ga ik dat niet tegenhouden, ik vind het juist wel een goede eigenschap van haar.

Ik let er alleen wel op dat de hoeveelheid een beetje binnen de perken blijft.



Oh ja, ik heb niet gestemd in je poll, ik vind namelijk niet dat je chocolade moet geven, of dat het normaal is om dat te doen. Ik doe/deed het wel, maar als jij het niet wil, ook prima natuurlijk. Dus geen mening.

Hier ook een gevoelskwestie denk ik maar geen chocola…

Eigenlijk krijgt hij helemaal geen snoep nog.

Wel rozijntjes en soepstengel en af en toe een bescuitje maar verder eigenlijk niet.

Gelukkig vind hij ook veel niet lekker :mrgreen:

Laats had hubbie een softijsje tegen mama haar zin voor hem gekocht en zei hij meteen bah :inlove:

Ikzelf heb echt aanleg dik te worden en ben gewoon ook bang dat hij het ook heeft vandaar ookd at ik zo lang mogelijk probeer snoep te mijden… :think:

@Mejis wrote:

Ik laat Laura vanaf dat ze 1 jaar is, eigenlijk wel gewoon van alles proeven en eten. Natuurlijk geen bergen chocola of snoep achter elkaar hoor, maar als wij iets lekkers eten, en ze wil een hapje proeven, dan zie ik daar niet zo’n probleem in. Gezond is het vast niet, maar zolang het met mate is, dan kan het ook zeker geen kwaad, lijkt me.

Idem met af en toe een beetje cola of andere frisdrank, ze proeft ook zelfs af en toe wel eens een heel klein slokje wijn of bier.




Tja, ze is nou eenmaal nieuwsgierig en wil graag alles proberen wat papa en mama ook krijgen (gelukkig ook gezonde dingen hoor!), en ik ben blij dat we wat dat betreft een makkelijke eter hebben die alles wil proeven en niet meteen roept dat ze iets niet lust. Dus als ze iets wil proberen, ga ik dat niet tegenhouden, ik vind het juist wel een goede eigenschap van haar.

Ik let er alleen wel op dat de hoeveelheid een beetje binnen de perken blijft.



Oh ja, ik heb niet gestemd in je poll, ik vind namelijk niet dat je chocolade moet geven, of dat het normaal is om dat te doen. Ik doe/deed het wel, maar als jij het niet wil, ook prima natuurlijk. Dus geen mening.




Helemaal mee eens, en zo doe ik het dus ook… Ze kregen zelf geen stukken chocola of fris oid, maar als we bijv bezoek hadden en het kwam op tafel, dán kregen ze een stukje van mij ‘om te proeven’. Net zo met drinken: laatste beetje prik wat er in mijn glas zit (ff schudden om de ergste prik eraf te halen :stuck_out_tongue: ) en zelfs bier op de verjaardag van mijn broertje. Maar dan gaat het maar om 1 slokje, en op die manier proberen ze gewoon alles.



Ik merk dus ook dat de middelste helemaal geen snoeperd is, (volgens mij) omdat hij dus alles mag proberen. Ik maak het snoep niet speciaal ofzo, en hij heeft liever een stuk kaas!



Maar dit heb ik wel al doende moeten leren: bij de eerste had ik juist zoiets van: snoep krijgt ie niet. Maar omdat ik het verbood (?), was het wel heel bijzonder als ie het kreeg. Dat is nu nog zo, terwijl de middelste er niet naar omkijkt en het zo naast zich neerlegt :mrgreen:
Ik merk dus ook dat de middelste helemaal geen snoeperd is, (volgens mij) omdat hij dus alles mag proberen. Ik maak het snoep niet speciaal ofzo, en hij heeft liever een stuk kaas!

Ja, dat is met Laura ook zo. Af en toe, misschien 1 keer per week, vraagt ze of ze een snoepje mag (en dat mag). Maar vaker vraagt ze om een appel, een schaaltje olijven of popcorn. 't Is dus niet dat ze echt gek is op zoetigheid. Eigenlijk lust ze gewoon alles, en wisselt zelf daarin af.

Ik zou graag willen denken dat dat aan mijn geweldige opvoeding ligt, maar ik denk dat het vooral een kwestie van aanleg is :wink:

Fieke krijgt niet of nauwelijks chocolade.

Ze heeft nu 2 eitjes op en vind t heel erg lekker :inlove:

Ook eet ze 1 x per week ongeveer hagelslag :wink:

Maar als Fieke moet kiezen tussen choco of iets anders als worst of kaas dan kiest ze zeker voor

t laatste :thumbup: