Wel of geen chocolade ?

Lotte is net zou oud als jouw kleine dame en krijgt wel chocolade… maar zeker niet dagelijks hoor!



Met kerst mocht ze af en toe een kerstkransje uit de boom (hadden verschillende, waaronder met wat chocolade). En nu met Pasen heeft ze van de week, gisteren en vandaag een eitje gekregen. het is voor haar echt een traktatie en ze krijgt het dus alleen bij uitzondering. Zelfde geldt eigenlijk ook voor chips en koekjes etc. Ze krijgt het echt wel eens maar zeker niet dagelijks. Ze vindt overigens kaas, fruit en rozijntjes minstens zo lekker dus ik maak me niet druk om die ene keer dat ze wat chocolade eet.

ik deed het niet. Was ook heel boos toen ze met 1,5 een paashaas kreeg :mrgreen: .

Maar ik denk nu dat ik er bij een tweede wel makkelijker mee zou zijn.

Ik denk nu wel eens namelijk; waarom deed ik daar eigenljk zo spastisch over?



Ik vind snoepen zo jong ook niet nodig maar een keer een gekregen paashaas verorberen samen met papa en mama kan vind ik NU geen kwaad :wink: .



Maar M was dus 2,5 voor ze chocolade kreeg :mrgreen: .

En nu elke dag 2 snoepjes of 2 paaseitjes :wink: .

Laurens krijgt al vanaf dat ie een jaar af en toe pasta op brood. Nu eet hij ook weleens smarties of bv een koetjesreeep. Ik wil hem graag normaal om leren omgaan met eten en daar hoort imo ook weleens wat te snoepen bij.

ik zie er ook het kwaad niet van in hoor, zolang je ze niet de hele dag aan het volproppen bent met chocolade en andere zoetigheid. Afwisseling is het sleutelwoord denk ik en zodra er TE voor komt te staan is het niet goed.



Zeker zo met pasen, krijgen ze hier echt wel wat chocolade… een eitje is geen uitzondering. Maar het is een ander verhaal als de hele buit van het eitjes zoeken ineens aangeboden en verorberd wordt!!!



Hier een chocofiel, maar net zo blij te maken met een stuk komkommer of een banaan!

Juul heeft nu met pasen zijn eerste chocola gehad. Hij krijgt wel eens af en toe een boterham met pasta…

Isa is gek op chocolade…dit weet ze sinds ze een chocolaatje van tafel gejat heeft 8)



Sindsdien krijgt ze heeeel af en toe een hapje of stukje, dan zit ze gewoon te glimmen :mrgreen:

@melanie wrote:

Hoi,



Even een vraag , hoe oud zijn jullie kindjes en mogen ze wel of geen chocolade ?

Ilon,a is nu 19 maanden en ik wil niet dat ze nu al chocolade krijgt, mijn man vindt dit raar en zegt alle kinderen krijgen op deze leeftijd toch al chocolade?



Wat vinden jullie ?

alvast bedankt .





gr melanie


Kijk, hier krijgt Nina het niet structureel, gewoon af en toe een hapje en met een gelegenheid als Pasen bijvoorbeeld mag ze gewoon haar paashaasje op eten hoor.

Je verpest je kindje er heus niet mee zo :wink:

Merijn kreeg het ook nog niet op die leeftijd, maar xander krijgt al een tijd chocolade. Die eet met Merijn mee… ga je niet echt tegen…

@debbel wrote:

Laurens krijgt al vanaf dat ie een jaar af en toe pasta op brood. Nu eet hij ook weleens smarties of bv een koetjesreeep. Ik wil hem graag normaal om leren omgaan met eten en daar hoort imo ook weleens wat te snoepen bij.


Ja, zo doen wij het hier ook. Ook om die reden. Ik ben zelf opgevoed met geen zoetigheid en snoep, en had een dieet. Ik mocht maar bepaalde hoeveelheden eten. Dat heeft mi geleid tot een snoep- en eetprobleem. Vooral maathouden is lastig. Dat wil ik dus voor Hieke voorkomen en hoop dat dit de manier is. :pray:

mischa eet wel chocolade… ik hou het wel in de perken uiteraad.



Vorig jaar met pasen was hij 1,5 en heeft ie snachts gespuugd van het gesnoep… :oops: :think:

Tja als je bij opa en oma bent en je tante stopt je aldoor iets toe, vervolgens naar overgroot opa die hetzelfde doet…

Maar goed, dat is eenmalig, meestal snoept hij ontbijtkoek, volkoren koekjes of rozijntjes… dus valt best mee allemaal.

Normaal krijgen ze van mij geen chocola. Ik koop het zelf niet maar zoals nu met pasen kregen ze van beide grootouders een paashaasje. Dat mogen ze dan in fases opeten.

Maar liever zou ik willen dat ze het nog niet krijgen

Hier geeft ze er geen stukje van op :wink: papa heeft hem lekker op gegeten en van de andere opa en oma had ze kleertjes gekregen :thumbup:



Maar de bedoeling was goed :wink:

ik ben er ook niet heel moeilijk in, mede doordat mijn kinderen (vooral melissa) nooit om snoep, koek enz vragen… melissa is gek op chocopasta op brood, en die mag ze van mij hebben als ze ook een ander broodje met wat hartigs erop neemt…



zo heel af en toe krijgt ze een doosje smarties!



onze kleinste, eet alles wat los en vast zit, dus daar ben ik wel wat strenger in, dat zij ook hartige dingen leert eten en niet alleen zoet

@oessie wrote:

ik ben er ook niet heel moeilijk in, mede doordat mijn kinderen (vooral melissa) nooit om snoep, koek enz vragen… melissa is gek op chocopasta op brood, en die mag ze van mij hebben als ze ook een ander broodje met wat hartigs erop neemt…



zo heel af en toe krijgt ze een doosje smarties!



onze kleinste, eet alles wat los en vast zit, dus daar ben ik wel wat strenger in, dat zij ook hartige dingen leert eten en niet alleen zoet




Ok maar Melissa is bijna 4 en I, lona moet nog 2 worden, ik vindt haar persoonlijk nog te klein voor al die zoete rommel.



Zo af en toe mag ze best iets hoor :wink: maar chocolade :? ben ik niet zo voor.





gr melanie

Ik geef Jasly wel chocoladepasta op brood

Als ik soms chocola geef,laat ik haar wel even proeven,

Jasly eet geen snoep of chipies,

Wel rozijntjes.

Ik vind dat je toch niet moet gaan overdrijven om à lles hé… waarom zou dat nu zó schadelijk zijn? :eh:

Met pasen kreeg zelfs Cas een minipaashaas… waarom ook niet?

Ze zullen er heus niet van doodvallen of ongezonder door zijn dan een ander kind hoor … :roll:

Hij vond het iig heerlijk! 8)

Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit gehoord dat chocolade zo’n allergie-trigger is…



Ik snap het gewoon echt niet. Juist omdat ze wel eens wat lekkers krijgt…



Als het zou zijn omdat je geen snoep wil geven, ok. Prima…

Maar chocolade is gewoon chocolade.



Natuurlijk kunnen er mensen allergisch voor zijn, zoals dat je dat voor alles kan zijn, maar het is niet een extra trigger zoals pindakaas of aardbeien.

Ik ben het met Bieke eens :smiley:

Alleen krijgt M nog geen chocolade, maar zij heeft dan ook een gevoeliger maagje en die melk he…

T is werkelijk chocoladeverslaafd, hagelslag op brood vind ie heerlijk!

Paaseitjes niet aan te slepen als het aan hem zou liggen.

Ik maak er geen probleem van, ben er zelf bij en houd dus ook bij wat hij krijgt.

Die foto :inlove: !

Blijkbaar toch veel mensen die het dus toch geven :think:



Niet dat ikzelf van gedachten verander hoor :wink:



Bietje jij kan het overdrijven vinden , ik niet , meningen verschillen :thumbup:



gr melanie