Aerosleep mag ook gewoon in de droger… maar droog hem altijd in de kamer… is echt supersnel droog…
ik was hem op 60 graden en dan gaat hij de droger in op “kastdroog”
Binnen 2 uur is hij dus bij mij weer helemaal schoon/droog en op het bed
Ik heb 6 hoeslakentjes dus die heb ik altijd wel voorhande.
In de tussen tijd dat, dat ding in de was zat, legde ik hem even te slapen in de wandelwagenbak
Maar vaak voor mijn zoontje (toen nog heel jong) weer slaap begon te krijgen was hij wel weer droog en mooi schoon :thumbup:
Nu slaapt hij nog maar 1 keer dus heb ik daar helemaal geen probleem meer mee.
Ok, bedankt voor de reacties! :thumbup:
Een droger hebben wij niet, dus hij moet bij on echt aan de lucht drogen. En sja, ik neem aan dat ie dan nog niet droog is voordat onze kleine weer naar bedje moet, dus ik denk dat ik voor deze momenten maar een setje gewone molton en hoeslaken koop.
gewone molton en hoeslaken kan altijd voor tussendoor, maar het droogt echt snel hoor, zeker in een wat warmere ruimte. Denk dat hij hier zo binnen 2 uur droog is. En hij gaat ook niet 4 of 5x per week in de was, dus is het bij ons echt maar 3 of 4x voorgekomen dat we zoiets hadden van owjee… en nu? Jesse heeft een aerosleep vanaf dat hij denk 3-4 weken was. Eerst wieg, daarna ledikant uitvoering. Jesse sliep ook regelmatig in de box, of hij lag even op schoot… Nu was Jesse wel graag overal bij en sliep hij dus niet zo heeeeeel veel als ons dochtertje bijv. deed…
Wij gebruikten hem ook bij Nina. Een echte buikslaper. Vond het ook fijn bij spugen. Al heeft ze dat bijna nooit gedaan. Bij haar was ook altijd een afdruk te zien op haar wang. En je kan hem goed wassen en is snel droog. Ik vind het ideaal. Bij ons 2de smurfje komt hij ook weer in bed te liggen.
mamaMY, die afdruk hebben onze dames ook… ik leg er altijd een hydrofiele luier onder en dan het hoeslaken eroverheen.
dan hebben ze nergens last van die
die speciale van aerosleep zelf hebben ook dat effect met afdruk ( en moet eerlijk bekennen… heb er wel een, maar nog nooit gebruikt, vind het een onding)
@Pitje27 wrote:
mamaMY, die afdruk hebben onze dames ook… ik leg er altijd een hydrofiele luier onder en dan het hoeslaken eroverheen.
Van die afdruk hebben ze ook geen last hoor. Ik zou die hydrofiel er weer onderuit halen, je verkleind zo het effect van de aerosleep.
@angelbaby wrote:
@Pitje27 wrote:mamaMY, die afdruk hebben onze dames ook… ik leg er altijd een hydrofiele luier onder en dan het hoeslaken eroverheen.
Van die afdruk hebben ze ook geen last hoor. Ik zou die hydrofiel er weer onderuit halen, je verkleind zo het effect van de aerosleep.
heb wel eens dat deze er niet op ligt... en dan hebben ze heel erg veel last van die afdruk.
maar wat ik vreemd vind is dat je de hydrofiele luier het zo verminderd.. maar bij pasgeborenen deze altijd onder het hoofd ligt.
en angel zijn jouw kinderen buikslapers?
Bij Anne hadden we m eronder. Ik had nog extra navraag enzo gedaan over dat ding, het werd niet aanbevolen maar ook niet afgeraden en toen zijn we maar voor het zekere gegaan en m er gewoon onder gelegd. Later blek dat Anne een echte buikslaper was, dus ik was er erg gerust op zo.
Wij hadden weer geen babyfoon
(maar goed oren en een gehorig huis)
er moet idd officieel een speciale hoes onder en geen losse dingen verder, dat haalt het effect weg van de aerosleep. kleine baby’tjes slapen in principe natuurlijk niet op de buik, dus dan heeft de hydrofyl niets te maken met het nut van de aerosleep… door het rasterstructuur van de aerosleep kan een kindje juist goed in/uit ademen, iets extra’s of andere hoes eroverheen haalt dat raster zeg maar beetje weg…
In het begin hadden ze bij ons inderdaad ook wel hydrofiel doeken eronder, maar toen lagen ze nog netjes stil in het midden van hun bedje op hun rug. Zodra ze gingen draaien zijn de hydrofiel doeken uit hun bed gegaan (net als hun dekens )
Ze slapen bijna altijd op hun buik en ja ze worden elke keer wakker met dat raster in hun gezichtjes, maar ze voelen er niet aan en reageren er helemaal niet op, dus hebben ze er echt geen last van. Hoe zie jij dat ze er wel last van heeft?
Juist bij buikslapers zou ik die hydrofiel er meteen uit halen, eigenlijk moet je blij zijn met dat raster, want dat zorgt er juist voor dat ze kunnen doorademen.
Hoi,
Wij hebben geen aerosleep genomen maar een angelcare. Met deze keuze zijn wij heel gelukkig geweest en prijzen ons rijk daarmee. Moet er wel bij zeggen dat de keuze om dit aan te schaffen was vanwege verhaal van vrienden en een vermoedelijk verslaafd kindje met kans op ademhalingsproblemen. Gelukkig niets van dit alles bij de geboorte aanwezig.
Wel was het zo dat zij op de leefdtijd van ongeveer 2 maanden, terwijl zij op haar rug lag te slapen, in een kamer van 19 graden, gewoon plotseling stopte met ademhaling. Het alarm is afgegaan en zodra wij haar snel oppakte begon ze met huilen.
Dus ja, wij zweren bij de angelcare en slapen er rustig bij. Voordeel is nu dat we horen als ze haar bedje uitkruipt. Het alarm is nog nooit vals afgegaan.
Met een aerosleep hadden wij dus geen dochter meer gehad. Het is nog nooit bewezen volgens mij dat wiegendood veroorzaakt wordt door buikslapen.
Wens je veel wijsheid met je keuze
groetjes
Judith
ange;. de oudste werd wakker en zei steeds dat ze pijn had en wees dan naar dar raster
@Pitje27 wrote:
ange;. de oudste werd wakker en zei steeds dat ze pijn had en wees dan naar dar raster
Dat is dan inderdaad duidelijk
Hier ondanks een buikslapertje geen aerosleep. Ik vond het te duur en ik ben zelf ook groot geworden zonder aerosleep. Maar goed, iedereen moet vooral doen waar ze zich goed bij voelen
Wij hebben ook een aerosleep. Y slaapt al vanaf 6 weken op haar buik, want dan sliep ze rustiger en de nacht door. Vond het wel een prettig idee. Heb hem natuurlijk eerst even uitgeprobeerd en kon op alle manieren blijven ademen. Al draaide ze haar hoofdje al goed om hoor!
Nou hier de afgelopen week al 2x een kindje van 7 (!!!) maanden die op haar buik ligt met haar gezicht naar beneden. En dan echt naar beneden. Ze kan haar hoofdje wel draaien hoor maar toch :think:
Ik hoor haar wel al ademen als ik bij de deur sta dus ze ademt goed door en ben blij dat ik de aerosleep heb want denk dat ze daardoor toch beter kan doorademen dan door een gewoon matras.
Heb wel haar hoofdje gedraaid want vind het doodeng…
Meggie, hier een zoon van 4 die ik af en toe met zijn neus uit zijn kussen trek omdat hij gewoon plat op zn gezicht ligt te slapen. Ongeloofelijk!
Hier geen aerosleep. Onze vrienden hebben er wel één, maar mij lijkt het gewoon niet confortabel ofzo. Krijg er in elk geval geen fijn gevoel bij. Mn zoontje is altijd een buikslaper geweest en gelukkig een heel sterk manneke, vanaf dag 1 draaide hij zijn hoofdje goed. Kontje omhoog en knietjes onder het buikje :inlove:
@ Sooki: zo 4 jaar en het dan nog doen :o eng hoor!
Ik heb niet het idee dat het niet comfortabel ligt maar weet je als jij er geen goed gevoel bij hebt niet doen. In principe zijn de matrasjes van tegenwoordig behoorlijk ademend.
@Meggie wrote:
@ Sooki: zo 4 jaar en het dan nog doen :o eng hoor!
Ik heb niet het idee dat het niet comfortabel ligt maar weet je als jij er geen goed gevoel bij hebt niet doen. In principe zijn de matrasjes van tegenwoordig behoorlijk ademend.
Inderdaad waar je je fijn bij voelt hoor, maar dat de matrasjes van tegenwoordig adement zijn is echt niet zo. Als je een keer in een winkel komt waar een luchttester staat dan zou ik het eens uitproberen. Bij gewone matrassen komt er echt geen lucht door. Helemaal niet gezien iedereen er allerlei laagjes overheen doen. (een ding tegen het plassen, een molton en dan nog een dichtgewezen matrashoes)