oja… ik heb alleen de oplegger niet de hele matras…
hoeslaken heb ik wel… maar vind ik niet fijn…
Wij hebben de oplegger en het hoeslaken gekocht omdat de verkoopster een goed verhaal had en baat het niet dan schaadt het niet.
Hier stond in de winkel zelfs een heel blaasding met balletje om de werking te showen… Verkoper had er ook een prachtig praatje bij…maar we hebben hem toen niet gekocht. Paar maanden later, na ook informatie op internet te hebben gelezen, alsnog (in een andere winkel ;)).
wij hebben het niet
beide kids zijn wel buikslapers.
Ik heb hem ook niet, terwijl mijn dochter ook een buik slaper is.
Sinds een week of 2 kan ze zich omdraaien en slaapt ze alleen maar op haar buik. 1x de fout gemaakt door haar proberen terug te draaien… Was meteen feest met huilen en krijsen.
Ook toen ze nog niet kon omdraaien lag ze veel op haar buik te slapen (voor het inbakeren). Enigste hoe ze rustig sliep zonder te spugen.
Wel heb ik een iets van een anti allergie omtrek (of zo iets) om de matras heen zitten.
Wij hebben hem niet, ondanks dat Levi een echte buikslaper was/is en Yari is ook een echte buikslaper. En dan nog het liefst helemaal met zijn gezichtje in het matrasje
Draai hem dan wel weer anders, maar heeft weinig zin, 1 minuut later ligt ie weer prompt in het matrasje met zijn gezichtje.
Heb er eigenlijk ook nooit over nagedacht om zoiets aan te schaffen…,
Ja wij hebben de aerosleep oplegger (dus niet het matras :-))
en de bij behoorende hoeslakens, die vindt ik ook erg prettig.
Ik vindt het helemaal :thumbup:
Buiten het feit of het wel of niet ook echt helpt tegen wiegendood, vindt ik het gewoon een heel prettig ding voor in het bedje.
Onze knul zweet er nauwelijks door, en tevens is het meteen een goede matras beschermer :thumbup:
Onze zoon spuugde heel veel en dat ging absoluut niet door de aerosleep heen dus matrasje bleef ook mooi beschermt.
Verder vindt ik het erg fijn dat je hem op 60.c kan wassen en dat hij in de droger kan, hij is dus erg snel schoon en droog en kan zo het bedje weer op :thumbup:
Wij hadden er een in het wiegje en nu in zijn ledikant heeft hij er weer een.
Wat wij ook een bijkomend voordeel vonden was dat je het dekje makkelijk meeneemt op vakantie. Zo hoef je nooit na te denken over de hygienische staat van het matrasje in je vakntiehuisje: dekje erop en klaar.
wij hebben ook geen matras of oplegger. Hier ook buikslapers.
Dus ik heb ‘nee’ gestemd.
Ik meende ook eens te hebben gelezen dat wiegendood al ‘in’ het kindje zit, dat het al in de hersentjes niet helemaal goed zit op bepaalde gebieden.
Maar goed, als jij je er goed bij voelt/denkt te voelen, waarom niet?!
Hoi allemaal,
Bedankt voor de vele reacties! Ik weet inderdaad dat het niet bewezen is dat het helpt tegen wiegendood, maar het tegenovergestelde is ook niet bewezen, zoals met zoveel producten.
Ik ben er nog niet uit, neig nu nog naar nee. Maar heel erg bedankt voor alle input vooral ook over het spugen want dat had ik me niet gerealiseerd.
Groeten,
Léonie
Wij hebben hem ook. En met de bijbehorende hoeslakentjes (met molton en gewoon lakentje erover heeft het sowieso geen enkele nut natuurlijk).
Wij vonden het ook een prettiger idee.
Daarnaast blijft je matras schoon, zoals al gezegd werd.
In het begin hadden we nog een 3-hoek hydrofiel, maar zodra ze ging draaien hebben we die er niet meer op gedaan en ligt ze gewoon op het hoeslakentje. En ze slaapt heel vaak op haar buik. Spuug trekt er direct in, hij kan lekker gewassen worden en is ook al mee geweest op vakantie. Lekker fris over een vreemd campingbedmatrasje heen. Ik vind dat allemaal, naast evt wiegendood, al genoeg voordeel opleveren om er blij mee te zijn.
@nov_mamma wrote:
Ik weet inderdaad dat het niet bewezen is dat het helpt tegen wiegendood, maar het tegenovergestelde is ook niet bewezen, zoals met zoveel producten.
Nee, het is inderdaad niet bewezen het helpt tegen wiegendood en ook niet dat het niet helpt. Maar wat voor mij doorslaggevend was: het is niet eens bewezen dat het veilig is voor babies. En nee, ook niet dat het onveilig is…
Het enige wat ze weten is dat het helpt bij allergieën.
@dragon wrote:
Ja wij hebben de aerosleep oplegger (dus niet het matras :-))
en de bij behoorende hoeslakens, die vindt ik ook erg prettig.
Ik vindt het helemaal :thumbup:
Buiten het feit of het wel of niet ook echt helpt tegen wiegendood, vindt ik het gewoon een heel prettig ding voor in het bedje.
Onze knul zweet er nauwelijks door, en tevens is het meteen een goede matras beschermer :thumbup:
Onze zoon spuugde heel veel en dat ging absoluut niet door de aerosleep heen dus matrasje bleef ook mooi beschermt.
Verder vindt ik het erg fijn dat je hem op 60.c kan wassen en dat hij in de droger kan, hij is dus erg snel schoon en droog en kan zo het bedje weer op :thumbup:
Hier om precies dezelfde redenen! Spugen, doorlekken... Hup, in de wasmachine en het matras blijft netjes. Plus wat Johanna opmerkte; waar je je kind ook laat slapen, het ligt nooit met z'n snufferd in een matras waarvan je niet weet wat andere kinderen er al op gelekt hebben.
Wij hebben er overigens alleen een normaal hoeslakentje overheen.
Toen ik zwanger was van Tejo was ik mij opeens heel veel meer bewust van wiegendood en wat al nog niet meer (niet zwaar in verdiept overigens). De aerosleep (oplegger) leek ons dus een goed idee!
Tejo had echter hele schale wangetjes die een beetje kapot gingen, dus wij dachten gelijk dat het aan de aerosleep lag. We hadden inmiddels ook weer voldoende vertrouwen dat het zonder ook goed zou gaan, dus weg ermee.
Bij Siep hebben we hem niet gebruikt en hij had overigens hetzelfde probleem met de wangetjes :lol:
Ik denk dat je het alleen moet doen als je het zelf een fijner of beter gevoel geeft. :thumbup: Gemoedsrust zegt toch ook wat, of het nu wel of niet beter is.
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
@angelbaby wrote:
Vind het met spugen ook erg prettig. Het gaat daar tussen en blijft dus niet op het hoeslaken liggen. Kindjes hebben er dan dus geen last meer van, dat ze er steeds doorheen draaien. Dag erna aerosleep in de wasmachine en klaar is het weer.
voor deze reden heb ik ook aerosleep
Wij hebben ook een Aerosleepmatrasje aangeschaft en bijbehorende hoeslakentjes, maar ik vraag me af: hoe doen jullie het als jullie de matrasbeschermer in de was hebben? Hoe lang duurt het voordat die weer droog is en wat hebben jullie in de tussentijd op het bedje?
Ik was hem altijd met het half uur programma.
Als ze uit bed komt doe ik hem erin, na een half uur dus ophangen en aan het eind van de dag (vaak ook wel eerder) is hij droog en kan er weer op. Ik hang hem ook gerust over de verwarming. Als reserve heb ik ook een ‘gewoon’ setje met molton hoeslaken en een katoenen hoeslakentje. Daartussen doe ik dan een hydrofiel om evt spuug op te vangen.
Wij hebben gewoon 2 matrasbeschermers gekocht en drie bijbehorende hoeslakens, dus als er gespuugd is gaat de andere erop.
hier ook snel in de was, kort programma en dan over de verwarming
dan kan ie 's avonds er idd weer op. wel 2 hoeslakentjes trouwens