@konijn wrote:
dank je fiep!ik blijf dat vaag vinden. Het zou natuurlijk juist helemaal niet zo moeten zijn dat ik dat voor mÃjn school heb uitgezocht, maar dat die regels voor elke school gelden. Dat lijkt me inherent aan een overkoepelende controle-systeem zoals de onderwijs-inspectie.
je kan het wel voor jou school uitgezocht hebben, maar wij hebben hierm et de schoolinspectie te maken die dit dus zegt wat ik net aangaf. Ik zat gister op mijn telefoon, geen ideale situatie…
Bij ons heeft de inspecteur duidelijk aangegeven dat we zeker een dringend en gegronde reden moeten hebben om een herfstkind niet door te laten gaan omdat deze kinderen dan negen jaar over de basisschool doen ipv 8. Ze zitten dan 8 en half jaar op school en dat wordt afgerond naar negen!
En ik vind het dan ook raar dat als de inspectie dat bij jullie zo strikt stelt, dat er ondertussen heel wat scholen zijn die juist heel veel kinderen lang laten kleuteren, zonder dat daar vanuit de inspectie over gevallen wordt.
Of gaat het enkel om het feit dat er over gerapporteerd moet worden? Want dat is hier ook, elk kind dat in die grijze periode (weet niet precies welke data ze als grijs bestempelen hier) jarig is, moet worden geevalueerd en er moet worden toegelicht waarom voor welke keus gekozen wordt. Maar dat vind ik helemaal niet raar. Het is ten slotte een weloverwogen afweging die je maakt, als het goed is.