Weinig weerstand

Th heeft maar weinig weerstand.

Hij is echt heel vaak ziekjes, dan heeft hij weer een paar dagen koorts, voelt hij zich niet goed, ziet hij pips, is misselijk of is weer verkouden.

Zo mist hij dus best wel veel van school en het is gewoon zo naar, steeds ziek zijn.

Gister en vannacht had hij dus weer (hoge) koorts, had buikpijn, was misselijk en verder is hij verkouden en hoest flink.

En hij is zo’n dun breekpaar popje. Hij zat altijd al onderin de groeicurvers en na elke keer ziek zijn is hij weer lichter geworden.

Iemand tips om zijn weerstand weer wat beter te krijgen?

Ik heb ook zo’n knul, altijd deze tijd van het jaar, ieder jaar hetzelfde.

Ik geef hem Floradix en hij gaat vroeg naar bed, ik masseer hem een paar keer in de week zodat hij lekker slaperig is als hij naar bed gaat. Verder mag hij onbeperkt fruit eten en krijgt hij groente/fruitsap extra. En niet teveel drukte door de week, niet na schooltijd iedere dag naar een vriendje, maar een keer per week.

Ja dat doe ik eigelijk ook altijd wel… al is de Floradix nu al een tijdje op… dus daar zal ik weer eens mee beginnen! :thumbup:

Wat voor een groente/fruitsap heb jij?

Eventueel multivitaminen?

En genoeg rust.

Vervelend joh! :hug:

je hebt enchinaforce (klinkt als) voor kinderen. Dat is een homeopatisch middel voor de weerstand.

Misschien dat eens proberen??

School is natuurlijk intensief, vooral ook omdat wij wel veel reistijd hebben (2x per dag 30min. in de bus).

Al is dat nu na een jaar wel gewend, elke dag met de bus.

Als we 's middags thuis zijn dan is het (thee)drinken met fruit en koek, spelen, en dan maak ik het eten al klaar, we eten eigelijk altijd om 5 uur, liefst zelfs eerder, en dan gaan we al richting naar bed gaan, hij heeft echt tijd nodig voor het afwikkelen van de dag.

We liggen dus ook optijd in bed.

Snoepen beperk ik zoveel mogelijk, fruit en groente niet (= ook snoep sprak Th wijs). Het is geen grote eter, echt kleine hapjes, ook het avond eten. We hebben echinaforce-pilletjes met vitamine C van A Vogel en koop ook geregeld floradix of iets van weleda voor de weerstand.

Hij heeft dit schooljaar nog maar 1x bij een vriendje van school gespeelt , staat wel nog wat in de planning maar dan echt maar 1x per week.

Maar hij zit sowieso niet zo lekker in zijn vel, heeft sinds dit schooljaar eczeem, en voelt zich erg onzeker (lijkt faalangst te ontwikkelen), vooral ook in de klas bij de oudere jongens (die plagen hem wel eens met dat hij nog niet zo duidelijk kan praten - daar heeft hij logopedie voor). Juffie weet dit ook en houdt hem meer in de gaten, stimuleert en motiveert hem. Ook ga ik geregeld met hem naar de antroposofische arts, en de tips die ik de laatste keer gekregen heb helpen wel om o.a. meer rust te brengen.

Ik zou dan toch ook multivitamines geven.

Sinds december geef ik dat ook aan de kinderen en merk duidelijk verschil. De verkoudheid waar ze niet vanaf leken te komen, is eindelijk over en ze zijn fitter.

Hier lukt het niet om ze vitamine pillen te geven (vieze smaak…) en ik heb na lang zoeken vloeibare vitamines gevonden. Bij gezond en welzijn, zit vlak naast granny’s :wink:

Beterschap!

:-* Heleen

Heeft davitamon ook niet van die weerstand tabletjes :think:

of kruidvat eigenmerk ?

Floradix is toch voor het ijzer gehalte ?

Marite :hug: voor je zoontje en beterschap :-*

Het kan ook vanuit de darmen komen.

Jullie zijn van overtuiging vegetariers, mijn dochter is eh… vanwege haar eigen overtuiging dat het meeste eten vies is ook vegetarisch.

Wat ze wel eet, eet ze net als Th mondjesmaat… alhoewel er in haar mondje wel meer zou passen dan wat ze eet :wink:

Ze is 5 en weegt netaan 18 kilo, soms haalt ze een dag de 19 en zakt weer vrolijk terug. Dit bij een lengte van 1 meter 14. Ze mag alwel zeker 22 kilo wegen.

Multivitamine deden ook niet zo heel veel omdat ze gewoonweg vezels tekort kwam en daardoor al die voedingsstoffen niet goed opnam.

Zij krijgt nu colonclean… dat zijn voedingsvezels in poedervorm die we door haar beker yoki of karnemelk roeren.

Sinds ze dat krijgt is ze een stuk fitter geworden en nu lijken de multivitaminen ook meer te doen.

Het gebeurt uiteindelijk allemaal in de darmen.

Ze zat ook vaak verstopt, dat wel, dat is nu ook veeeeel beter.

Maar het is zeker wel de moeite van het bekijken waard.

En let zeker bij kinderen extra op eiwitten he, die hebben ze nog meer nodig als opbouwstof voor de spieren dan wij.

:wink:

Ik heb bij zo’n witte boekenmarkt oid winkeltje een boek gehaald met allemaal sapjesrecepten :smiley:

ik geef als de r in de maand zit een multi vitamine.

Dat doe ik bij mezelf ook en ik merk dat het de scherpe randjes er een beteje vanaf haalt

Het valt mij op dat het dit jaar een stuk beter met hem gaat dat vorig jaar. De enige reden die ik kan verzinnen is dat het goed vriest ( bact en virussen trekken dat niet echt) en dat hij goed eet.

Vorig jaar is hij zowat de hele winter ziek geweest. Hij krijgt 1 multivitamine per dag, en eet nou eindelijk alles. ( ook meneer was overtuigd vegetarier en zowiezo groentes hoefde meneer niet. )

Wij gaan vanmiddag naar de dokter toe.

Hij is nu al een week ziek met eigelijk elke dag wel een periode met koorts.

Verder is hij onwijs bleek, mager en moe.

Ik heb hem nu aan de floradix, duindoornelixer en echinaforce, en daarnaast nog echte thymsiroop tegen het hoesten.

Benieuwd wat de HA gaat zeggen.

Wij zijn hier trouwens allemaal overtuigd vegetarisch, en Th heeft totaal geen problemen met de vervangers voor vlees en houdt ook van groente en fruit. Ook brood en pap vindt hij wel lekker, er is eigelijk niet echt iets wat hij vies vindt. Alleen eet hij gewoon erg weinig.

Ik ga straks ook bij de HA even vragen of hij op de weegschaal mag.

Hij is 111cm, als hij meer dan 15kg weegt zou ik vreemd opkijken… En nu heeft hij wel de bouw van zijn vader, maar toch!

Hij krijgt ook eigelijk nooit de kans om na een griepje/verkoudheid/ziek zijn weer goed aan te sterken.

Ook klaagt hij over pijn bij zijn lies… voor de zekerheid ook even vragen of ze wil controleren of zijn balletje nog wel goed zit (daar is hij vorig jaar aan geopereerd).

Diagnose: longontsteking.

Ik heb nu een AB kuur gekregen voor een week en daarna terug komen.

Ook zijn gewicht enz. gaan ze beter in de gaten houden.

Jeetje zeg, dat had je ook niet verwacht toch?

Hopelijk knapt hij met de AB snel op en krijgt hij weer meer energie. En super dat ze zijn gewicht wat meer in de gaten gaan houden :thumbup: .

Beterschap!

:-* Heleen

Hij weegt trouwens krap 14kg. En is 111cm.

Hij zou met zijn lengte ongeveer 21kg mogen wegen.

Maar nu eerst maar eens zien dat hij beter wordt!

In het verleden had Femke ook veel last van vermoeidheid en nog wat andere dingen. Die was echt niet vooruit te branden. Ook hadden beide meiden problemen met hun ontlasting (de een obstipatie, de andere chronische diarree) en met Probiotica Darmflora & Weerstand voor kinderen zijn zowel de vermoeidheidsproblemen als de meeste andere problemen verdwenen. Ze eten ook beter sinds ze die probiotica krijgen.

Hoe gaat het nu met hem?

Dat was wel even schrikken zeker… :hug:

Wij geven Robin in de R-maanden Echinaforce met vit C, van Vogel.

Qua vitaminen zit hij verder goed, alleen zijn weerstand wil ik altijd even een extra oppepper geven. Zeker op school, BSO, etc…

Hoop dat het wat beter gaat met je mannetje…

Het gaat alweer een stuk beter!

Hij eet :shock: echt dit heb ik nog nooit eerder gezien. WOW!

Brood, pap, fruit, avondeten, yoghurt, koeken… alles :shock: . Echt een enorme inhaalslag! :thumbup:

Ook met andere dingen, “vroeger” was hij zo snel moe, de weg van de bus naar school wou hij altijd gedragen worden een stuk of in de buggy, dat hield hij gewoon niet vol. Maar sinds deze week :shock:.

En veel meer plezier (echt plezier) in school. Hij zit op ballet.

Hij heeft weer levenslust!

Hij heeft nu een pufje.

En volgende week weer terug komen bij de HA voor controle, hopelijk hoort ze dan niks meer bij zijn longen!

Wat fijn zeg! :thumbup:

Het manneke is al die tijd gewoon niet helemaal fit geweest.

Wat goed dat het nu zoveel stukken beter gaat, en dat je dat ook zo duidelijk kunt merken.

Succes met de controle volgende week.