weinig berichten

waarom wordt er hier zo weinig gepost?

vind ik wel jammer, ik hoopte mischien op wat tips.

lotgenoten haha

Misschien nog weinig puber mama’s of anders misschien puberperiodes die van een leien dakje gaan. Mijn oudste is nu bijna 13 maar hier nog steeds geen bijzonder fratsen. De oudste twee van mijn man zijn de puber leeftijd reeds gepasseerd (22 en 24 jaar), maar eignelijk is de puberteit ook gewoon aan ze voorbij gegaan zoender bijzondere uitspattingen. Als de volgende 6 er ook zo doorheen komen kunnen we rustig achterover leunen.

baukje, wat zijn jullie verwend!!!

Maar w zijn er nog niet. We hebben er nog 6 te gaan. Wie weet waar we nog tegen aan lopen.

ik wordt echt knater gek van emily.



vanochtend besloten de negeer truc te proberen.



Ze trok alles uit de kast van drijgen tot gillen en schelden.



uiteindelijk toen mama toch echt geen krimp gaf is ze met de staart tussen de benen naar school gegaan.



Debbie hoe gaan we dit in godsnaam overleven ?



kunnen we onze 2 draken niet naar zo’n bootkamp sturen en ze verolgens als engeltjes terug krijgen ? :lol:

Ik denk dat er idd weinig puber mama’s zijn nog…

Ik ben dan wel een pubermama, maar kon hier ook bijna niet… :oops:



Dit is een beetje een vergeten hoekje…terwijl je best veel aan elkaar kunt hebben idd…

Ik ga beter mn best doen hier wat vaker te komen en te reageren 8)

Hier nog een pubermoeder, maar ook ik kom hier eigenlijk zelden juist ook omdat er hier bijna niet gepost wordt.



Heb 2 jongens van 15 en 13 rondlopen die me soms gek maken hahaha. Maar goed, ik heb zelf ook behoorlijk gepuberd (en lang ook!!) dus tsja. Ze hebben het niet van een vreemde.

mijn pubers zijn bijna 18 en 12 en 2,5.

Nog geen uitspattingen hier gehad.

Mijn oudste wordt deze maand 21 :shock: :shock: :shock:



Mehn…ik word oud 8)

@Jane1966 wrote:

Mijn oudste wordt deze maand 21 :shock: :shock: :shock:



Mehn…ik word oud 8)




Dat gevoel heb ik ook heel vaak met mijn dochter van 18.

Wel leuk he ? die grote verschillen?

Ik lees net terug wat ik op 5 februari gepost heb, dat stelde nog helemaal niets voor bij hoe het nu gaat!

Gelukkig ook gezellige momenten, maar verder veel boze buien, wij zijn stom, broertje ook.

We mogen ons eigenlijk nergens mee bemoeien (werkstuk) maar als we dat niet doen wordt er dus geen werkstuk gemaakt, heel erg zoeken naar hoe we haar kunnen aanspreken, ik vind het over het algemeen leuk, deze nieuwe fase, maar soms ook erg vermoeiend!

sterre ik begrijp het helemaal dat het een vermoeiende periode is.





emily zit nu sinds en half jaartje in de pubertijd maar wat kan die soms dwars zijn :shock:



die gezellige momenten herken ik wel de ene keer is ze harstikke lief en zorgzaam en de andere keer is ze weer boos en gaat ze continu discussies aan en zijn wij inderdaad stom



hoe gaan we dit overleven in gods naam :think:

oh zo herkenbaar: het ene moment is mijn zoon echt een engeltje hoor, speelt lief met zijn zus doet goed zijn best op school, maar het andere moment…



Is één rol behang echt niet genoeg hoor! :evil:



van de week een discussie van minstens een half uur omdat hij het geen stijl vond dat onze nachtoppas volgende week een nachtje in zijn kamer zou slapen ( hij is zelf niet eens thuis die nacht… :lol: ).

ons logeerbed staat al jaren in zijn kamer, nooit een probleem geweest

Het resulteerde in negeren boosheid en domme uitspraken van hem.

Stampvoetend ging hij naar zijn kamer, om er na een uur uit te komen met zijn armen wijd, geeft me een knuffel en zegt: ja sorry hoor mam, ik weet ook neit wat er met me is… :inlove:



Maar sóms he??? :mrgreen: :roll:

Oh Mamy, wat schattig dat hij het dan op die manier goed komt maken :inlove: Heerlijk, zo’n knuffel van een grote zoon, ik hoop dat de mijne dat ook nog doet als ie groter is.



Tja die dochters :think: Zelf leest ze boeken als ‘hoe overleef ik de puberteit, of hoe overleef ik mijn ouders’

Zijn er ook boeken van ‘hoe overleef ik mijn puber?’

Ilse, het maakt niet uit wat je zegt, want het is toch stom. Of wat je aantrekt, ze begint behoorlijk wat commentaar te krijgen :wink:



Oh oh oh we gingen zaterdag shoppen voor een deftige outfit voor onze bruiloft. Ze is duidelijk haar eigen smaak nog aan het ontwikkelen, ik heb niet goed door wat ze wel en niet mooi vind, het viel echt niet mee, en dan ook nog ‘gewoon gezeur’ er tussendoor, van ik heb honger en wat ze dan te eten krijgt is niet goed, krijgt ze niet op, en dan na een uur weer zeuren van ik heb honger :x

Maar, we zijn geslaagd, inclusief schoentjes, poeh!



Nou ja, ze is zeker 11 jaar superlief en makkelijk geweest, en ik vind het ook vaak leuk, deze periode, maar omdat ze nog maar net 11 is, vrees ik wel eens voor de komende 5, 6 jaar :shifty:

sterre die hoe overleef ik serie heeft emily ook al helemaal uit :lol:





Vandaag is ze tot nu toe erg gezellig ze krijgt waarschijnlijk de hoofdrol in de musical op school.



En ze moest er vanochtend helemaal hip uit zien want er kwam een nieuwe jongen in der klas. Dit was de eerste keer dat ze daar interesse in kreeg dus denk dat jongens helaas niet meer vies zijn :think:

Zo he, de hoofdrol :thumbup: Dat is leuk zeg!

Oja, groep 8, dus volgend jaar gaan wij ook aan de musical :slight_smile:



Mijn dochter heeft verkering, al een poosje, het is al 1x uitgeweest. Wat houdt het in: als ze elkaar perongeluk in de stad tegenkomen krijgen ze beide een rode kop en sinds kort durft mijn dochter dan gewoon ‘hallo’ tegen hem te zeggen, en ze hebben in het begin 1 date gehad in de bieb :inlove:



Hier zijn sommige jongens nog steeds vies hoor, ik geloof alleen die ene niet :wink: Maar wist ze van te voren al dat het een leuke jongen zou zijn, die in de klas kwam, of was het voor de zekerheid?

Hoi hoi



sorry een beetje ziek geweest



emily wist dat die jongen zou komen ja, maar tot nu toe had ze zich nog weinig aangetrokke van jongens ondanks der vreindinnen allemaal al verkering hadden.





Tis een mooie meid en je maakt je toch altijd een beetje zorgen rond om jongens :oops:

Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt hoor, hoe is het nu met de nieuwe jongen in haar klas, heeft ze het er weleens over?



Oh oh oh, het ging hier al een paar dagen heel aardig, ze heeft even geen stress van school werk dus mag ze lekker spelen met haar vriendin. Tussen de middag heeft ze daar gegeten, na school kwam zij hier spelen. 5 uur moest ze thuis zijn, dochter heeft haar weggebracht en zag toen verderop haar andere vriendin in de speeltuin. Maar ze mocht er van mij niet meer heen, ik vond het wel weer genoeg voor vandaag en als ik haar laat gaan moet ik broertje ook laten gaan en hij heeft ook al met 2 vriendjes gespeeld vandaag. Komt bij dat ik ze dan weer moet gaan zoeken (tenzij ze geleerd hebben van mijn ongerustheid toen ik ze vorige week niet meer kon vinden en wel op het horloge kijken) maargoed, ik had er geen zin in, het was 5 uur geweest, en ze zijn niets te kort gekomen.

Maargoed, er volgde een uitbarsting :shock: Hoop herrie vanuit haar kamer, gevloek, gescheld, getier…pfffffffffff ik heb een schreeuw gegeven dat ik die herrie niet wilde waarop ze terugriep dat het mijn eigen schuld was :evil: :naughty: Zo werkt dat niet, ze kan niet altijd haar zin krijgen, ik kom er onder het eten nog wel op terug :roll:



Net nu ik vandaag zelf al bijna geen energie had, zal je altijd zien…

ze zoeken vaak inderdaad de dagen uit dat je zelf ook al behoolrijk uitgeput bent.



Heb gisteren ene gesprek gehad met de ortopedagoog van emily’s middelbare school waar ze dalijk naar toe gaat.

Ze is aangenomen op de school maar hij gaf ons wel aan aangezien ze een pittige tante is toch wat oudercursussen te volgen.

Hij dacht dat ze nog eens flink zou gaan puberen :frowning:



ben benieuwt vindt het nu al heftig zat soms :?

Nou, ik denk dat ze nu vooral binnenshuis pubert, maar dat ze dat ook buitenshuis kan gaan doen, roken ofzo, of alle andere dingen die je kunt bedenken :frowning:

Misschien leer je op een cursus hoe je haar dan het beste kunt aanpakken, of met haar praten op een bepaalde manier.



Pffff nee, dat wordt niet makkelijk en dan is zij (net als bij mij) nog maar de eerste puber, wie weet wat die anderen nog gaan uithalen :shifty: