weinig berichten

vindt het een behoolrijke pittige spannende tijd.

Hoor om me heen overal dat ze echt heel erg gaan veranderen als ze naar de middelbare school gaan.



Kwa roken wij roken zelf niet dus hopenlijk doet ze dat zelf ook niet, maarja ik weet hoe meer je erin tegen gaat hoe erger ze het misschien gaat doet uit rebels heid.



Jongens vindt ik wel een eng gedeelte ik hoop dat ik haar verstandig heb opgevoed dat ze goed oplet. Maar tis allemala nog nieuw ze nooit interesse in jongens en tja dat zal nu gaan veranderen.

Maar denk ook wel dat je er in groeit als het eenmaal zo ver is :?

Volgens mij zijn jongens echt een stuk gemakkelijker wat betreft de pubertijd (of gewoon later dat het allemaal nog moet beginnen). De oudste is 13 en gaat nu naar de middelbare school. Maar eigenlijk is er helemaal niets verandert ten opzichte van vorig jaar. Zo eens in de twee weken komt een gedeelte van de klas hier op vrijdag middag mee uit school. En wat denk je , gaan ze verstop tikkertjes spelen en op de trampoline springen. Heerlijk toch!

De tweede (12) gaat dus komend jaar naar de middelbare school. Ook een jongen en ook daar verwacht ik niet spectaculaire veranderingen op dat gebied. Het jaar daarop is de derde al weer aan de beurt. Maar dat is dus een meisje (10). Maar ik heb het idee dat wat pubertijd betreft ze zeker niet zo ver is als de oudste van 13.



Wat roken en drinken betreft ben ik eigenlijk helemaal niet bang. Het zijn allemaal hele fanatieke sporters. En ze weten dondersgoed dat roken, drinken , laat naar bed en wedstrijden niet samen gaan. Dus zolang ze fanatiek blijven sporten kan ik wat dat betreft rustig achter over leunen.

baukje ik denk zelf ook dat jongens makkelijke pubers zullen zijn, mag het over enkele jaren ook ondekken als me middelste de pubertijd in gaat.



mijn middelste is ook echt gemoedelijk in tegenstellig tot zijn pittge zus.



Tuurlijk speelt karakter ook een grote rol, mijn jongste is ook een mannke maar dies weer wat pittiger dus ben benieuwt.



over 10 jaar gaat hij de pubertijd in :lol:

ik heb zelf een dochter van 14 en een zoon van 11. En ze zitten nu dus samen in de pubertijd.

Mijn dochter vloog vandaag zomaar opeens uit haar slof terwijl er helemaal niks gebeurd was. Pech voor haar dus, want we zijn niet naar V&D geweest waar we eigenlijk heen zouden gaan.

Mijn zoon (11 en verstandelijk beperkt) heeft ook geregeld zijn buien, maar gaat dan naar boven en komt na 5 min. naar onder, zegt sorry en dan is het goed. Het komt ook wel voor dat hij net voor bedtijd boos naar boven gaat en als we dan 10 min. later gaan kijken, ligt hij heerlijk te slapen :mrgreen:

Vooral de jongste heeft het moeilijk met zichzelf. Hij loopt verstandelijk achter, maar lichamelijk loopt hij voor. Dus dat is voor zowel hemzelf als ons moeilijk.

Meestal negeer ik dit gedrag van hun, omdat ze boos naar boven lopen. Maar als ze afgekoeld zijn kom ik er op terug en geef duidelijk aan dat ik hier niet van gediend ben.

Meestal hebben zij het er moeilijker mee dan wij.

Hier gelukkig nog geen interesse voor jongens bij mijn dochter. Ze mept ze nu nog (letterlijk) van zich af als ze haar etteren :lol:

Ben benieuwd hoe lang dit zo blijft.

lilo ik begrijp maar al te goed hoe moeilijk het voor jouw is 2 pubers en daarbij ook nog de verstandelijke beperkheid.



Jij hebt net als ik ook eerst een meid en dan een jongen, en vindt ook echt dat meiden echt een stuk lastiger zijn kwa puber gedrag.



Wes mijn middelste zit nog niet in de pubertijd op wat mild uitdagen na en vieze woorden valt hij nog erg mee in tegenstelling tot zijn zus maarja ben benieuwt straks.

o ja, die vieze woorden is hier ook helemaal in hoor. En meestal op plaatsen waar het heel pijnlijk is en waar veel mensen zijn. En als je hem dan tot de orde roept allemaal die ogen die in je rug priemen…

Maar daar trek ik me niks meer van aan. Ze moeten hem maar eens voor een weekje meenemen dan kraaien ze wel anders.

hihi zit even mee te lezen, staat mij allemaal nog te wachten dus!

ja hoor, hier ontkomt niemand aan :mrgreen: