Lieve Ineke,
Wat ontzettend triest en rot voor jullie dat het weer een mk is.
Potverdorie, het zag er zo goed uit.
Dit was jullie toch zo gegund. Ben er helemaal stil van.
Ik weet hoe je je voelt, Ineke, ik heb zelf ook 3 mk’s gehad.
IK hoop zo dat jullie ooit een gezond beebje in je armen kunt houden.
Dit vind ik heel erg om te lezen.
Heel veel sterkte.
Groetjes Wilma32
jeetje ineke… sterkte meis!! :hug:
och meid :hug:
wat een vreselijk nieuws zeg…niet te bevatten.
veel sterkte!
Dank jullie wel meiden,
Gisteren erg veel pijn gehad, kon niet zitten en mijn plekje niet vinden. Uiteindelijk heb ik ‘het’, dan ook verloren geloof ik. Ik kon er niet veel van maken…Nu gaat het wel met de pijn en het bloeden. Nu weer vooral verdrietig.
Straks gaan we samen maar even boodschappen doen, we hebben ons allebei ziek gemeld voor de rest van de week, daarna zien we wel.
liefs
Ineke
Lieve Ineke,
Heel veel sterkte nogmaals :hug:
Liefs,
Hoop
Lieve Ineke,
Ik leef met je mee, ik vind dit heel erg voor jullie.
Ik geloof dat mijn buikgriep bijna over is, krampen zijn bijna helemaal weg. Heb me gisteren wel belabberd gevoeld, en momenteel voel ik me nog niet zo kiplekker. Voel me wat misselijk, heb wat hoofdpijn, voel me moe. Die buikgriep kon ook weleens voedselvergiftiging zijn geweest.
Gisteravond was ik bij mijn ouders, en toen hoorde ik van mijn moeder dat zij zondagavond en nacht had overgegeven en diarree had en krampen. We zijn namelijk afgelopen zondag ergens wat gaan eten, alleen was het niet zo heel lekker. Ik had biefstuk besteld, en gevraagd om dit goed door te bakken, ik houd sowieso niet van halfrauw vlees.
Dit hadden ze niet gedaan, heb er niks van gezegd, heb het half opgegeten, de zijkanten waren wat minder rauw, maar de binnenste kant vond ik echt te rauw en heeft mijn man opgegeten.
Mijn moeder had kipfilet, en dat was heel hard en niet lekker.
Ook de sla wat er bij zat, daar zaten zwarte puntjes in, er zat gewoon nog zand of aarde in, niet goed uitgewassen.
De frites waren ook niet geweldig. Wie weet is het dat wel geweest, mijn vader en mijn man hadden hetzelfde gehad, maar hadden nergens last van.
Nu gaat het iets beter gelukkig.
Verder heb ik met afvegen op wc papier nog een klein beetje bloed er aan, dit is vermengd met de vaginale capsule, wit kleverig spul.
Het is wel al minder dan gisteren.
Hoop dat mijn zwangerschap nog intact is. Woensdag 28 november weet ik meer als ik de echo krijg. Ik ben dan 7 weken en 2 dagen.
Hopelijk dan meer duidelijkheid.
Je begrijpt dat ik nog altijd bang ben voor een mk, maar ik probeer positief te zijn dat het deze keer goed gaat. Als ik de berichten van Ineke lees, dan slaat de angst weer even toe en de onzekerheid bij mij.
Groetjes WIlma32
Kan ik me voorstellen Wilma, maar waarschijnlijk was het bij mij bij de vorige echo al mis…dacht toen al een week verder te zijn, nu 2 weken later was het vruchtje ook niet gegroeid. Bij jou was er al een hartje te zien en dat is heel belangrijk!! En jij bent keurig op schema.
Weet wel dat ik bij een volgende zwangerschap toch later een echo wil, wanneer het allemaal minder pirl zal zijn (als het dan allemaal goed gaat natuurlijk).
Suc6 volgende week, komt vast goed joh!
Lieve Ineke,
Dank je voor je positieve kijk. Knap dat je dit kan, na wat je weer hebt meegemaakt. Het is niet niks.
Maar uiteraard moet je ook niet in je verdriet blijven hangen, maar momenteel mag je dit wel uiting geven.
Ineke, ik duim voor je en ik hoop echt van harte dat het volgende keer een goede zwangerschap zal worden met een gezond kindje.
Ik wil je graag een hart onder de riem steken.
Veel sterkte.
Groetjes Wilma32
dank je, hoop dat jij volgende week wat meer durft te genieten!
Hier net een geboortekaartje op de mat, van een nicht van marcel die we nooit zien ofzo…nou gefeliciteerd.
Lieve Ineke,
Het is echt niet eerlijk!! Leef met jullie mee!!
:hug: :-* Do
Pfff, Ineke, wat kan ik zeggen? Woorden schieten me tekort…
sterkte meid - knuff van hier :hug:
Lieve Ineke,
Wat ontzettend rot!
:hug: Leef met jullie mee.
hi Ineke
wil toch nog ook even zeggen dat ik enorm met je mee’voel’ ondanks dat we elkaar niet kennen. :hug:
ik heb zelf ook 3 miskramen in een jaar tijd gehad en daar zakt de moed je redelijk van in de schoenen. het is lastig aan mensen uit te leggen en iedereen blijft altijd positief als in ‘het gaat vast nog wel lukken’ en dat is ook wat je weet dat je zelf moet geloven, alleen soms is dat lastig…
neem de tijd voor je verdriet saampjes, (ik vond het heerlijk om zo snel mogelijk weer te kunnen starten, bezig te zijn maar daardoor ontliep ik de confrontatie met mijn gevoelens laat staan die van ons samen)
het is pijnlijk, heftig, en er is maar een manier om er achter te komen of het ooit wel gaat lukken en dat is weer met alle moed (en dat heb je als je dit weer hebt meegemaakt!) verder!
veel sterkte en succes!
Corine
Hoi allemaal,
Gisteren heb ik de echo gehad, ben 7 weken en 3 dagen zwanger vandaag. Er was heel duidelijk een hartje te zien en goed te horen.
Mijn man zei: kijk, het zwaait!! Dat was het hartje zei de gyn.
Het vruchtje is nu 1 cm groot. Het is dus gegroeid van 3mm, naar 5mm vorige week, en gisteren 10mm oftewel 1 cm.
De bloedingen zijn gestopt, wel heb ik wat last van slijmverlies, maar dat schijnt normaal te zijn.
De gyn. heeft ons gefeliciteerd, en ik ben uitgerekend op 14 juli 2008.
We hebben wat brochures meegekregen over gezonde voeding, onderzoeken etc. Op 18 december as. moet ik naar het zwangerenspreekuur, Dr. Denys AZM, en die hou ik dan ook als vaste gyn. Ik moet wel wat vaker op controle komen en er is wat meer begeleiding gezien mijn voorgeschiedenis.
We hebben de echo meegekregen. We zijn dolgelukkig dat we nu zwanger zijn. Volgens de gyn. zit deze zwangerschap wel goed. Het verloopt prima volgens schema.
Ben dus weer benieuwd, 18 december is over 3 weken. Dan ben ik 10 weken en 2 dagen.
Mijn afdelingshoofd en een collegaatje die wisten dat we al langer bezig waren met een kinderwens heb ik het vanochtend verteld, en die waren heel blij voor me. Mijn afd.hoofd kwam meteen met informatie, en levensloopregeling, dat zou voordeliger zijn voor mij.
Hij en mijn collegaatje hebben me meteen gefeliciteerd, en mijn afd. hoofd zei: ik ben ontzettend blij dat het gelukt is, ik hoop dat alles nu goed verloopt verder. Heb hem en mijn collegaatje wel verzocht dit even voor hun zelf te houden, gedurende een paar weken.
Ik wil dit eigenlijk vertellen voor dat ik 2 weken vakantie heb voor kerst.
Ik kan het zelf soms nog niet bevatten, maar het is echt zo. Tuurlijk merk ik er wel wat van, maar ik voel me goed, moet wel zorgen dat ik genoeg water drink en tussendoor wat gezonds eet. Ik ga er nu wel van genieten, tenminste dat is wel de bedoeling. Ben nu wel wat gerustgesteld, maar dat het mis kan gaan blijft toch wel een beetje hangen. Maar ik ben wel positief en het voelt goed aan.
Groetjes Wilma32
OH wilma, wat fijn voor jullie!! Wat een goed nieuws. Wens je verder een ongecompliceerde en fijne zwangerschap!!
liefs
Ineke
Hoi Ineke,
Wat een lief berichtje. Na wat jij weer moet doormaken is het niet makkelijk om positief te blijven.
Ik voel me redelijk goed, moet wel zorgen dat ik voldoende drink, anders krijg ik hoofdpijn, ik eet tussendoor vaker wat, stuk fruit of granenkoekje.
Ik voel nu wel dat er wat gaande is in mijn buik, met mijn lichaam.
Het is inderdaad goed nieuws: ik was erg zenuwachtig voor de echo afgelopen woensdag hoor. Ik was zo bang dat het gestopt was met groeien of dat er geen hartactie was. En toen kwam de echo:
De gyn. zei dat het gegroeid was van 5 mm naar 10mm, en het hartje was goed te zien. Mijn man zei nog: het zwaait!, dat was het hartje nl., en het was ook heel goed te horen. Ik heb geloof ik heel raar gekeken, en kon het niet bevatten dat dit echt was hoor.
Ik zei dus ook: de zwangerschap is dus goed?? Ja, zei de gyn., je hebt het hartje gezien en gehoord, dat was het echt hoor!! Het ziet er goed uit voor je, zei hij en feliciteerde ons bij deze.
Ik ben wel blij dat ik wat extra controle krijg tijdens mijn zwangerschap.
Mijn man en ik liepen hand aan hand het ziekenhuis uit, en hebben elkaar eens goed omarmd: Yes, zei ik en mijn man.
Het begint nu pas echt door te dringen bij mij, zeker nu dat een paar mensen op de hoogte zijn van mijn zwangerschap. Mijn collegaatje die een zoontje van anderhalf heeft komt af en toe even vragen hoe het met me gaat, en komt weleens wat vertellen zo.
We zijn er dolblij mee, maar hadden dit echt niet meer verwacht.
Want zeker ik heb flink in de put gezeten, de moed was me echt in de schoenen gezonken.
Sorry dat ik zo praat over mijn zwangerschap, Ineke, ik vind het leuk om toch met je te delen. Maar ik vind het voor jou heel erg rot, en ik hoop echt dat het voor jullie de volgende keer ook raak is en dan gezond zwanger. Ineke, ik gun je dit zo.
Groetjes Wilma32
Weet dat je het mij ook gunt en dat gaat vast ook nog komen.
Ben alleen maar blij dat jullie nu kunnen genieten! Dat moet toch eigenlijk ook want het is zo’n wonder!
liefs
Ineke
Hier nog even een dikke knuffel van mij!
Hoi,
Ben 5 december 33 jaar geworden. Vandaag ben ik precies 9 weken zwanger.
Weet iemand trouwens hoe je zo’n banner kan maken?? Lijkt me wel leuk.
Tot nu toe gaat alles goed, soms wat last van obstipatie, maar gaat iets beter al sinds ik de kruiden en vezeltabletten van herbalife gebruik. Dat mag gebruikt worden tijdens zwangerschap. Er zitten geen chemische toevoegingen in. Verder heb ik soms een beetje last van lichte buikpijn, maar dat heb ik vaker als ik weer eens niet goed naar de wc ben geweest. Daarna is het ook over.
Verder ben ik wel erg moe, nu ook overdag, maar 's avonds soms uitgeteld. Heb last van oprispingen en boeren af en toe, vaker plassen, en borsten zijn aan de zijkanten en onderkanten wat gevoelig.
Verder ben ik nog niet misselijk geweest, wel heb ik gehad dat ik 2 keer heb moeten kokhalzen van tandpasta. Grrr.
Verder hebben we nu mijn ouders ingelicht, mijn schoonmoeder, broers en zussen, mijn oma en een paar goede vrienden en collega’s.
Van mijn ouders heb ik al een grote beer gekregen, heel leuk hoor. En nog een paar kaartjes gestuurd gekregen en een paar knuffeltjes erbij op mijn verjaardag, die heb ik afgelopen zaterdag gevierd.
Wij zijn altijd met velen, zaterdag met 22 personen bij ons thuis.
De dag ervoor had ik vrij gehad, maar heb ik thuis veel gedaan, en zaterdagavond was ik blij toen om 23.00 uur de visite weg ging, behalve mijn ouders, die bleven slapen, maar die weten de weg in huis.
Ik had wel hulp van mijn man en wat familie, maar je bent toch degene die de hele avond op en neer loopt.
Ik was echt kapot daarna, zondagmiddag nog gaan winkelen, en gisteravond om 19.00 uur kreeg ik echt een inzinking.
Vanmorgen ging de wekker, en ik ben nu op mijn werk, maar voel me alles behalve fit. Ik voel me moe en sloom.
Mijn lichaam fluit me nu terug na dit weekend, dat is ook zo gek niet.
Ik heb heel weinig gerust dit weekend, en dat is nu goed merkbaar.
Dus: ik moet goed luisteren naar mijn lichaam.
Volgende week dinsdag met 10 weken en 1 dag moet ik naar de nieuwe gynaecoloog. Dr. Deniz AZM. Hij zal een echo maken neem ik aan, en ik wil dan ook een afspraak maken ivm. bijv. nekplooimeting, en kijken wat daar uitkomt, en daarna pas beslissen of ik verder onderzoek wil.
Ik zou dan gaan voor de vruchtwaterpunctie met 15 weken kan dat. 0,5 % kans op miskraam. Is maar heel weinig natuurlijk, maar als het niet nodig is, doe ik het niet. De vlokkentest is 1,5 tot 2 % kans op mk.
Die dus al helemaal niet. Op de 20 weken echo kunnen ze ook heel veel afwijkingen ontdekken of uitsluiten.
Uiteraard zal ik wel om advies vragen bij de gyneacoloog, dat neem ik mee in mijn beslissing.
Ik hoop dat alles goed is op de echo volgende week, de meeste mk’s vinden plaats voor de 11e week.
Ben blij als ik daar overheen ben, want dat blijft toch een beetje eng.
En je voelt niet echt wat ik je buik, maar ik voel me wel anders dan normaal. Ik ga er vanuit dat alles nog goed is, ik blijf positief.
Alhoewel ik behoefte heb aan een volgende echo. Dat zal ik nog wel een paar weken blijven houden. Die angst is nog niet helemaal weg.
Maar ik voel me goed, het voelt goed aan, heb geen bloedverlies en ernstige buikpijn of zo.
Groetjes Wilma33