Weet je waar ik nou niet vrolijk van wordt....?

… dat mensen die hun spullen adverteren op Marktplaats / Speurders niet gewoon een prijs erbij zetten zodat de koper in ieder geval een richtprijs heeft… :evil:



Ik reageer gewoon helemaal niet op dat soort advertenties… Ik word daar een beetje :wall: van…

Dat doe ik ook altijd hoor!!



Ik kijk wat de bieder er voor over heeft! En met een bod beslis ik of ik dat genoeg vind of niet!



Het gaat er toch ook om wat jij eraan uit wilt geven??



Waarom vind je dat vervelend? Ik zie het probleem niet. Je kunt op internet genoeg vinden, dus ook een richtlijn van wat iets ongeveer waard zou zijn!!

Hmm… toevallig kreeg ik vandaag een mailtje van iemand die een richtprijs wilde weten… :oops: :mrgreen:



Ik doe het meestal wel, een prijs erbij vermelden. Dit was volgens mij voor het eerst dat ik het juist NIET deed, om eens te zien hoe het dan ging.



Wat ik namelijk pas echt hinderlijk vind zijn mensen die bijvoorbeeld 2,50 bieden voor iets waar ik als prijs vijftien euro bij heb staan of zo… Dat vind ik zo stom!! :roll:

@pino wrote:

Hmm… toevallig kreeg ik vandaag een mailtje van iemand die een richtprijs wilde weten… :oops: :mrgreen:



Ik doe het meestal wel, een prijs erbij vermelden. Dit was volgens mij voor het eerst dat ik het juist NIET deed, om eens te zien hoe het dan ging.



Wat ik namelijk pas echt hinderlijk vind zijn mensen die bijvoorbeeld 2,50 bieden voor iets waar ik als prijs vijftien euro bij heb staan of zo… Dat vind ik zo stom!! :roll:




Ja, precies…bied dan niet.

@Joepie! wrote:

@pino wrote:
Hmm… toevallig kreeg ik vandaag een mailtje van iemand die een richtprijs wilde weten… :oops: :mrgreen:



Ik doe het meestal wel, een prijs erbij vermelden. Dit was volgens mij voor het eerst dat ik het juist NIET deed, om eens te zien hoe het dan ging.



Wat ik namelijk pas echt hinderlijk vind zijn mensen die bijvoorbeeld 2,50 bieden voor iets waar ik als prijs vijftien euro bij heb staan of zo… Dat vind ik zo stom!! :roll:




Ja, precies…bied dan niet.




Maar als je er persé 15 euro voor wilt hebben, schakel dan de optie “BIEDEN” uit, maar kies voor de optie “Stuur een email aan verkoper” :wink:

denk niet dat het perse erover gaat dat ze er 15 euro voor wil hebben, maar als je dat als richtprijs neerzet, is het wel heel erg schandalig om er 2.50 voor te bieden… je weet dan bijna zeker dat de verkoper het niet doet, omdat het zo ver onder de vraagprijs ligt…



ik verkoop ook wel eens wat via marktplaats, en zet dan ook een vraagprijs neer… die is dan niet vast, maar onzinbiedingen reageer ik niet eens meer op( net als toendertijd mijn avent-set… amper gebruikt… nieuwprijs 109 euro en mensen durfden er botweg 15 euro voor te bieden, terwijl ik er als richtprijs 60 euro bij had staan. Die mensen krijgen dan een vriendelijk mailtje dat dat toch echt van de zotte is… )

@pino wrote:

Hmm… toevallig kreeg ik vandaag een mailtje van iemand die een richtprijs wilde weten… :oops: :mrgreen:



Ik doe het meestal wel, een prijs erbij vermelden. Dit was volgens mij voor het eerst dat ik het juist NIET deed, om eens te zien hoe het dan ging.



Wat ik namelijk pas echt hinderlijk vind zijn mensen die bijvoorbeeld 2,50 bieden voor iets waar ik als prijs vijftien euro bij heb staan of zo… Dat vind ik zo stom!! :roll:




Dat vind ik dus ook. Het is soms belachelijk wat mensen bieden, laat dan maar zitten. Op zulke biedingen reageer ik dus niet eens.

Bieden staat vrij toch???



Ik verwijder het bod als het echt belachelijk is, maar ik zet er wel altijd een prijs bij die hoger is dan wat ik er voor in gedachten heb.

ow maar dat doe ik ook, omdat ik weet dat de uiteindelijke prijs lager komt te liggen… maar je hebt natuurlijk lager en belachelijk laag

ik vind het juist erger als mensen bieden, dan stuur je een mail en dan geven ze niet thuis :evil:

Ik zie twee kanten: als ik over de rommelmarkt loop vind ik het heel irritant als er geen prijzen bij staan. Moet ik zeker de hele tijd vragen ‘kost’ie’? :? Maar aan de andere kant zet ik zelf ook nooit prijzen bij verkoop-spulletjes, omdat ik bang ben mensen af te schrikken (of een te lage prijs te krijgen… stel nou dat iemand er veel meer voor over had!) :shifty:

@Ashes wrote:

ik vind het juist erger als mensen bieden, dan stuur je een mail en dan geven ze niet thuis :evil:




Oooh ja… dat heb ik dus ook.



Ik moet zeggen… de verkopen via m’n KOKwinkeltje hier lopen tot nu toe vlekkeloos. Maar inderdaad, ik heb toevallig van de week twee biedingen gehad waar ik dan netjes een mail heen stuur, m’n spul op gereserveerd zet en dan… niks meer hoor… :roll: :evil:

Ik kijk ook alleen bij aanbiedingen waar een prijs bij staat.

Geen zin om achter mensen aan te lopen, je wilt iets verkopen of je wilt het niet.

(Geldt overigens anderom ook hoor :wink: )



Ook aanbiedingen zonder foto sla ik meestal meteen over. Wil wel zien wat ik koop :mrgreen:

Leuke discussie… :wink:

Ik mag altijd graag bieden, maar ook op de hoogte gehouden worden via de mail.

Vb 15,-- is een vraagprijs, ik vind dat ik het recht heb om minder te bieden, als de verkoper het er niet mee eens is, dan hoor ik dat graag en dat gebeurt ook.

Soms heb je de mazzel dat het voor minder weg mag.

Wil ik iets echt hebben, dan mail ik de verkoper en vraag naar de prijs.

Soms worden er ook bedragen bij gezet waar van ik dan denk, dat kost ie nieuw nog niet eens :think:

Voorbeeld, ik had vorig jaar een longsleeve voor onze meid gekocht, kostte 9,95, de verkoper wil er graag 8,95 voor hebben.

Kijk dan reageer ik niet :snooty:



Maar ieder aan zich, ik enk dat we het allemaal wel met elkaar eens zijn, dat het leuk handelen is!

Ik laat eigenlijk ook altijd bieden, omdat ik het altijd zo lastig vind om een prijs te bepalen.



Als er dan een bieding binnen komt dan bepaal ik dan meestal of ik dat een goed bod vind. Zo niet dan reageer ik niet en wacht ik tot ik een bod krijg wat wel naar mijn zin is.



Mensen die per mail een bod doen krijgen natuurlijk wel altijd netjes een reactie.



Waar ik me helemaal kapot aan erger is als er “nieuwstaat” bij wordt gezet en je het ontvangt en het compleet afgewassen is.



Ik kijk de kleding altijd heel grondig na, want ik wil geen gedoe hebben.

@pino wrote:

@Ashes wrote:
ik vind het juist erger als mensen bieden, dan stuur je een mail en dan geven ze niet thuis :evil:




Oooh ja… dat heb ik dus ook.



Ik moet zeggen… de verkopen via m’n KOKwinkeltje hier lopen tot nu toe vlekkeloos. Maar inderdaad, ik heb toevallig van de week twee biedingen gehad waar ik dan netjes een mail heen stuur, m’n spul op gereserveerd zet en dan… niks meer hoor… :roll: :evil:




ik zet het altijd pas op gereserveerd als er mailcontact is geweest en er een betalingsafspraak is gemaakt, eerder niet…

Ja ik doe dat vaak ook pas op het moment dat ik de adresgegevens enzo binnen heb.

Ik verkoop en koop heel veel via Marktplaats. Verkopen voornamelijk kleertjes van Lotte en kopen zoveel mogelijk boekjes van Dick Bruna en ook heel veel kleertjes voor Lotte. Maar ik vind het ook schandalig als mensen een afspraak maken om iets op te komen halen en dan komen ze gewoon niet opdagen, zonder enig bericht. En als je dan een mailtje stuurt (geen boos bericht, maar met de vraag of ze ons huis misschien niet konden vinden) en je krijgt ook geen reactie, dat vind ik geen manier van doen! Je kan op z’n minst even iets van je laten horen via Email… Ik zou het zelf niet in mijn hoofd halen om zo’n afspraak zonder tegenbericht niet na te komen!



Groetjes,



Viratine

Ja dat heb ik hier ook een keer gehad ja! De hele middag zitten wachten en vervolgens nooit meer wat van die mensen gehoord :evil:

Heb ook weer een marktplaatsergermoment.



Ik had geboden op een heel leuk setje van villa happ, al 2 weken had ik het hoogste bod (11 euro). Kreeg ik gister opeens een mailtje met ‘u bent overboden’ ik was overboden met 1,50 dus ik wil weer naar die advertentie om mijn bod weer te verhogen (wilde het setje echt graag hebben) is die advertentie opeens pleitte!!

Kijk als je 11 euro te weinig vind, mail dan gewoon en doe een tegenvoorstel. Laat me niet weken hopen op dat leuke setje en verwijder dan opeens je adv.



Nu weet ik toevallig dat die verkoper meer advertenties heeft en heb ik hem/haar alweer terug gevonden.

Zouden jullie deze klacht naar hem/haar mailen?



Zit er namelijk echt van te balen :thumbdown: