Van Em ben ik bevallen met 34 weken, nadat ik vanaf 21 weken steeds frequenter harde buiken had. Op het eind kon ik letterlijk geen stap verzetten of het was raak. Wekelijks onderzocht op een blaasontsteking, maar dat was de oorzaak niet.
Deze zwangerschap heb ik vanaf 17 weken al harde buiken. Het wordt weer steeds heftiger. De conclusie is dat ik wrs een hypergevoelige baarmoeder heb, die reageert op alles.
Ik werk al minder, maar ben bang dat ik helemaal moet afbouwen op korte termijn.
Ben ik de enige met een hypergevoelige baarmoeder of herkent iemand dit?
Ik ben bij Lenn niet eerder bevallen maar had volgens de vk wel extreem veel harde buiken zonder duidelijke aanleiding. Erg vervelend, want ook ik kon niet eens kuchen of het was alweer zover. Nu ben ik 14 weken en het gevoel heb ik alweer een paar keer gedacht te herkennen. Volgens mij heb ik zeker al een keer of 10 een soort van kleine harde buik gevoeld.
Ik had geen hypergevoelige zoals jullie dit beschrijven, maar wel abnormaal veel harde buiken. Zodra de vk haar hand ook op mijn buik legde, kreeg ik weer een harde buik. Vervelend voor mij, want het voelt niet lekker, maar ook vervelend voor ons allebei, want zij kon het kindje dan niet goed voelen :?.
Ik heb ook een paar keer gedurende de zwangerschap aan de CTG gelegen om te controleren of het geen vroegtijdige weeën waren. Gelukkig is dat nooit het geval geweest en heb ik bij beide precies 40 weken volgemaakt.
Maar ik ben wel bij beide zwangerschappen eerder gestopt met werken omdat het niet meer ging. Rust was bij mij echt de remedie (al hoewel ik het ook heel moeilijk vond om het thuis rustig aan te doen :?).
Ik heb wel twee ontzettend drukke kindjes in mijn buik gehad. Ik merkte dat mijn bm daar ook heel erg op reageerde. Ik heb toen trouwens wel ergens gelezen dat harde buiken (normale harde buiken dan) goed zijn voor het kindje. Het schijnt dat de ontwikkeling van de hersenen daardoor extra goed gaat.
Hopelijk worden het bij jou ook geen vroegtijdige weeën en blijft het erbij dat het gewoon strondvervelend is en erg pijnlijk kan zijn :hug:.
@Wijnanda wrote:
Ik heb toen trouwens wel ergens gelezen dat harde buiken (normale harde buiken dan) goed zijn voor het kindje. Het schijnt dat de ontwikkeling van de hersenen daardoor extra goed gaat.
Kijk, dat hoor ik graag! Dan zit er ook nog een mooie kant aan.
Ook fijn om te lezen dat jullie allebei niet eerder bevallen zijn.
Wanneer zijn jullie gestopt met werken? Met hoeveel weken en wat was voor jullie de grens qua harde buiken?
@Hupsakee wrote:
Kijk, dat hoor ik graag! Dan zit er ook nog een mooie kant aan.
Ook fijn om te lezen dat jullie allebei niet eerder bevallen zijn.
Wanneer zijn jullie gestopt met werken? Met hoeveel weken en wat was voor jullie de grens qua harde buiken?
Destijds met 20 weken halve dagen gaan werken (in de kinderopvang) en met 28 weken lag ik er helemaal uit.
Ben benieuwd hoe het deze keer gaan zal :roll:
hupsakee misschien heb ik dat ook wel.
veel harde buiken idd…
bij de eerste ook en die is met 41.6 gehaald…
ik heb ook echt 4 weken lang voorweeen gehad die helemaal niets geen resultaat hadden dus het hoeft geen vroeggeboorte te worden…
Hier ook veel harde buiken gehad, nu deze zwangerschap ook weer. Bij bijna alle kinderen ook vanaf ongeveer 28 weken voorweeën die zeer deden, vooral in de avond en nacht. Liep rond de 35 weken al met ontsluiting en toch zijn géén van mijn kinderen extreem vroeg geboren. (allemaal tussen de 38 en 40 weken).
ik heb v.a 22 weken extreem veel harde buiken en soms ook al premature contracties, maar met rust en nog eens rust nu inmiddels al 35 weken zwanger. En juist nu het mag komen zetten de weeËN niet door en ik ben het zó zat!!
Dus het hoeft niks te zeggen hoor. Maar sterkte meiden met die harde buiken enevt. ook weeën want het is geen pretje.
@lynn wrote:
ik heb v.a 22 weken extreem veel harde buiken en soms ook al premature contracties, maar met rust en nog eens rust nu inmiddels al 35 weken zwanger. En juist nu het mag komen zetten de weeËN niet door en ik ben het zó zat!!
Dus het hoeft niks te zeggen hoor. Maar sterkte meiden met die harde buiken enevt. ook weeën want het is geen pretje.
Goed om te horen! Ik ben net terug na 3 dagen ziekenhuis. Was even heel bang dat ik met 27 weken ging bevallen, maar nu dus toch weer thuis. Ik hoop dat ik met veel rust de 37 weken ga halen, maar overtuigd ben ik zeker nog niet…
Wat zijn trouwens premature contracties? Zijn dat harde buiken die voor ontsluiting zorgen? En hoe weet je het verschil?
Hier nog iemand… Ik loop ook al te modderen vanaf 19 weken en heb ook echt rust opgelegd gekregen en dat is in mijn geval HEEL moeilijk. 2 ziekenhuis logeerpartijtjes gehad, maar inmiddels bijna 36 weken… We komen er wel!
@Flieniemama wrote:
Hier nog iemand… Ik loop ook al te modderen vanaf 19 weken en heb ook echt rust opgelegd gekregen en dat is in mijn geval HEEL moeilijk. 2 ziekenhuis logeerpartijtjes gehad, maar inmiddels bijna 36 weken… We komen er wel!
Wat fijn, 36 weken alweer bijna! :thumbup:
@Hupsakee,
Hier ook een extreem gevoelige baarmoeder.
Bij de vorige zwangerschap resulteerde dit in een zeer dunne baarmoederwand, door teveel harde buiken is de baarmoederwand erg dun geworden met als risico scheuring.
Voor deze zwangerschap sta ik daarom streng ter controle.
In principe moet elke harde buik die langer dan een uur duurt worden gemeld, omdat ik ze namelijk niet goed herken :oops: en elke harde buik heeft invloed op die wand.
(dat is dus bij mij het geval en het komt gelukkig niet vaak voor, even ter geruststelling )
Deze zwangerschap doe ik het zeer rustig aan en ik merk bij elke activiteit dat ik er last van heb.
Even shoppen is er niet bij, huishoudelijk werk is me verboden, en een tripje met de auto om dochter van school te halen moet ik wel bezuren met een uur rust.
Maar hier ook de 34 weken bereikt :dance: en wanneer de harde buiken langer dan een uur duren en wee-achtig dreigen te worden hoef ik geen wee-remmers meer!!
Hupsakee, hoe is het nu?
Vandaag was een rustige dag. Heerlijk! Even geen spanning.
Hoe zijn ze er bij jou da achter gekomen dat je BM wand zo dun werd? Dat lijkt me ook ‘geen pretje’ om het maar even voorzichtig uit te drukken.
@Hupsakee wrote:
Vandaag was een rustige dag. Heerlijk! Even geen spanning.
Hoe zijn ze er bij jou da achter gekomen dat je BM wand zo dun werd? Dat lijkt me ook ‘geen pretje’ om het maar even voorzichtig uit te drukken.
Bij de ks van lev. Geen pretje nee. Ik word er onzeker van :? De gyn wil zelfs niet onnodig aan buik voelen ivm belasting van bm. Maar ik ben er ook bijna :dance:
Hoi meiden,
Hebben jullie alleen rond de 20 weken last gekregen?
De verloskundige denkt namelijk ook dat ik een extra gevoelige baarmoeder heb, aangezien ik al vanaf 5 weken erge krampen onderaan mijn buik heb.
Het is soms zo erg dat ik amper rechtop kan lopen en staan.
Ze dachten ook de eerste 2 keer aan een miskraam, maar gelukkig groeit de kleine precies volgens schema.
Kennen jullie dit gevoel?
Groetjes
@kiki1987 wrote:
Hoi meiden,
Hebben jullie alleen rond de 20 weken last gekregen?
De verloskundige denkt namelijk ook dat ik een extra gevoelige baarmoeder heb, aangezien ik al vanaf 5 weken erge krampen onderaan mijn buik heb.
Het is soms zo erg dat ik amper rechtop kan lopen en staan.
Ze dachten ook de eerste 2 keer aan een miskraam, maar gelukkig groeit de kleine precies volgens schema.
Kennen jullie dit gevoel?
Groetjes
Wat een schrik dat ze 2 keer aan een miskraam dachten!
Ik kan me bijna niet voorstellen dat je met 5 weken al harde buiken kan voelen. Bij mij begon het rond 17 weken. Zouden het niet je banden kunnen zijn? Daar had ik in die periode al wel last van geloof ik. Vooral als ik ging staan, dan kon ik soms gewoon niet rechtop komen. Of anders je darmen? Die kunnen behoorlijk reageren om de veranderde stofwisseling door je zwangerschap. Maar ja, daar zal je vk ook wel aan gedacht hebben en als zij denkt dat het echt je BM is?
Vervelend hoor! Ik hoop dat het snel over gaat en dat je een ontspannen zwangerschap zult hebben.! Hoeveel weken ben je nu?
Dankjewel, voor het snelle antwoord.
Maar ik heb vroeger voordat ik aan de pil ging ook altijd veel buikpijn gehad. Dat de HA dacht dat mijn baarmoeder al kleine weeën gaf.Ik was 13 of 14 jaar toen ik aan de pil ging.
Maar het zijn echt krampen die naar mijn onderrug trekken en word er 's nachts ook wakker van. Heb mijn banden ook al wel gevoeld, dit waren echt steken aan de zijkant van mijn onderbuik.
Ik ben nu 9 weken zwanger, dus ben bang dat de krampen de hele zwangerschap aanhouden, want zit nu al thuis van mijn werk. Ik sta en loop de hele dag en met de krampen word dit me onmogelijk gemaakt.
Groetjes
Kiki, sterkte zeg. Lijkt me geen pretje. Het zou zo mooi zijn als je ook van het zwanger zijn zou kunnen genieten.
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik overigens tot en met 34 weken gewerkt. De laatste twee of drie weken wel halve dagen, dus moest ik met 34 weken stoppen. Ik wilde eigenlijk tot en met 36 weken doorwerken.
Bij de tweede wilde ik dat weer, maar al snel was duidelijk dat dat niet ging. Met 20 weken heb ik een week in het zkh gelegen vanwege nierstuwing (Mara lag op mijn urineleider, waardoor de urine niet van de nier naar mijn blaas kon komen, of iig moeizaam). Daarna ben ik halve dagen gaan werken, maar ook dat werd door de harde buiken al snel te veel en toen ik met ongeveer 27 of 28 weken aan de CTG lag omdat ze dachten aan vroegtijdige weeën, werd mij gezegd om volledige rust te nemen. Dus moest ik toen al stoppen met werken.
ik herken dit zeker ook hier een bm die op veel reageerd en vroeg al ontsluit en beebs die vroeg indalen