Kiki, ik heb daar ook last van gehad en nog steeds eigenlijk. Tijdens de 20 weken echo bleek mijn placenta extreem laag te liggen en met het midden over de opening van de baarmoeder. Dus bij elke groei van de baarmoeder rekt de placenta mee en dat voel je dus. Maar die heb je nog niet met 5 weken, dus dat kan het niet zijn - waarschijnlijk is het echt de groei van je bm idd en het wegdrukken van je organen.
Balen joh, ik weet hoe je je voelt. 't Valt niet mee, maar bedenk dat het voor een goed doel is! :hug:
dankjewel voor jullie snelle reacties ! Ben er echt blij mee, want verder op internet valt er weinig over te vinden. Je vind dan snel van alles over miskramen en dan word je er nog onzekerder van.
Dit is ook mijn eerste zwangerschap, dus ben al onzeker genoeg.
Maar kan niet wachten totdat ik een klein ukkie in mijn armen heb liggen, denk dat ik dan meteen alles weer vergeten ben.
Groetjes
Hier nog een extreem gevoelige baarmoeder, in de vorige zwangerschap harde buiken vanaf ca 18 weken, met 23 weken en 3 dagen bevallen van 2 jongetjes, deze zwangerschap wederom harde buiken vanaf 18 weken, gelijk gestopt met werken. 1e ziekenhuisopname bij 21 weken, 2e opname bij 24 weken, 3e opname bij 26 weken en laatste opname van 4,5 week bij 28 weken. Sinds 28 weken krijg ik nu weeënremmers, ik ben nu 5 dagen thuis en moet ze thuis blijven gebruiken tot 34 weken, heb ook al 2 injecties gehad voor de longrijping. De verwachting is dat als ik volgende week stop met de weeënremmers de bevalling snel door zal gaan zetten.
Zelfs nu met de remmers blijf ik harde buiken krijgen, alleen doen ze niet pijn omdat de baarmoeder niet genoeg kracht heeft om helemaal hard te worden door de medicijnen.
Ik heb ook al heel de zwangerschap bloedverlies door een laagliggende placenta, dit zorgt bij mij ook steeds voor heel veel harde buiken.
Hé Dees, wat een spannende tijd zit jij in zeg! En ik zag dat het over drie weken een jaar geleden is dat je je mannekes verloor. Ik kan me voorstellen dat het dichterbij komen van die datum ook veel doet.
Fijn dat je inmiddels 33 weken bent. Mijn dochter is geboren met 34 weken en die moest eigenlijk alleen zelf leren drinken. De eerste week wel couveuse, omdat ze zich nog warm moest leren houden. Toen kreeg ze ook nog glucose via een infuus en moest ze 3 dagen onder een lamp omdat ze geel zag. Maar na die eerste week kon ze al in een gewoon bedje en had ze alleen nog maar een sonde voor (een deel van) de voeding.
Toch is bevallen met 37 weken natuurlijk veel fijner dan zo’n ziekenhuis-kraamperiode. Dus ik duim nog even voor je!
:hug:
ik kan er helaas ook over meepraten :roll: bij floris had ik vanaf week 28 constante harde buiken die gewoon niet meer stopten.
nu heb ik ze al weer sinds eergisteren…mijn buik is continu keihard en dat is niet bepaald fijn te noemen…er zit gewoon geen pauze in :roll: :thumbdown:
:hug: dat weet ik nog wel merel.
Hier nog altijd in bed ermee… Heel af en toe ga ik er uit maar bij elke actie harde buiken. Dat continu aanhouden is echt naar. En daarna nog napijn :wall:
Zie met 2 kinderen maar om niks te doen :mrgreen: zo moet ik vandaag dochter van school halen en dat is eigenlijk teveel. Maf he. Overigens werkte ik bij lev tot 36 weken door en ging ik door de pijngrens heen :silenced:
ja probeer maar eens met een baby van 11 maand die net het lopen ontdekt heeft te gaan liggen en te rusten :roll: ik ken je probleem meid :-*
tja… Ik heb geen keuze… Als ik niet volledig rust beval ik, moest om die reden dus ook steeds plat in het ziekenhuis als de harde buiken heel reg werden. Gisterenavond weer 2 uur in ziekenhuis aan ctg gelegen, harde buiken om de 3 minuten. Vandaag dus weer in bed, wachten tot het rustiger wordt. Verlies ook al dagen slijm van de slijmprop, dus het zal ook niet lang meer op zich laten wachten. Ik vind de harde buiken ook echt pijn doen, alleen met de weeënremmers die ik nu gebruik is het nog wel te doen…
dees die remmers krijg je tot 34 denk ik?
Geen keuze… Klinkt stom maar dat heb ik ook niet. Bij lev was de baarmoederwand helemaal uitgedund. Levensgevaarlijk.
Ik heb ook geen keuze maar ik kan 9 van de 10 keer iets regelen voor kinderen maar soms heb ik ook daar geen keuze in. En als lev iets uit vreet moet ik in grijpen. Maar nog eventjes
:dance:
ja, klopt, ik ben met 28 weken begonnen met de remmers. 1x hebben ze geprobeerd af te bouwen maar toen volgde er gelijk weer een weeënstorm. Ze hebben toen besloten door te gaan tot 34 weken. Ik heb ondanks de medicijnen toch nog harde buiken, dus rust blijft geboden. De kans is groot dat na maandag de bevalling door gaat zetten omdat zonder medicatie de harde buiken nog harder worden en voor ontsluiting gaan zorgen… Maar jij bent gelukkig al een heel eind, 36 weken, als het nu komt is het geen probleem! Succes met de laatste loodjes, ik volg jullie bij de oktobermama’s, ik zal er ook wel één worden… Ben ik eigenlijk ook al van vorig jaar, alleen zijn de kindjes niet bij me…
Hier sinds gisteren regelmatig ‘echte’ harde buiken… ik word er niet goed van! Ik kaart het toch ook weer aan bij mijn vk binnenkort, want volgens mij is het wel heel vroeg om het zoveel te hebben…
Kan het trouwens door stress komen? Dan is het namelijk wel verklaarbaar… lang leve de begripvolle werkgever :liar: :liar: :liar: