weer een mirena vraagje (beetje bang)

vandaag ben ik bij de ha geweest voor een gesprek over de mirena en andere anticonceptie (aangezien ik al zo’n 6 jaar geen meer gebruik en nu wel blijkt dat ik wel aan de AC moet)



nou heb ik besloten dat ik voor de mirena spiraal ga,

volgende week donderdag moet ik er heen voor de plaatsing…



MAAR…

nu heeft hij me ook verteld hoe het in zijn werk gaat en dat maakt me eigenlijk wel een beetje bang,

het zou pijnlik zijn, vooral het meten van mijn bm en het “recht trekken” van de bm om het goed te kunnen meten…



hoe hebben jullie het ondervonden??? was het bij jullie ook pijnlijk??

hij adviseerde mij om iemand mee te nemen, en om 2 paracetamols te slikken voordat ik de plaatsing krijg…



ppff moet er de hele dag al aan denken, en begin eigenlijk steeds meer te twijfelen…kortom ben een beetje bang geworden door zijn verhaal :oops:

Is mss voor iedereen anders,

Ik heb m ook gehad, niets geslikt ervoor, geen centje pijn… doet ie t als je ongi bent? Dan is t makkelijker zetten en merk je de eventueele buikkramp bijna niet omdat je die wss al van je ongi hebt.

Daarna ben ik gelijk doorgegaan om iemand te helpen verhuizen.



Maar… en dat wil ik je toch ook zeggen, ik heb de mijne na een half jaar laten verwijderen, kreeg veel vreemde klachten en pijntjes, was dood moe, zweet aanvallen, stekende pijnen in me onderbuik, volede me misselijk, heb nog nooit in me leven zoveel gekotst. DAt ding moest eruit, en dat lukte niet want mijn ha had de touwtjes te kort geknipt, dus na veel vroeten ( en dat deed wel pijn) doorgestuurd naar ZH, waar ze ook nog een 20 min erover gedaan hebben…eenmaal eruit voelde ik me al een stuk beter…en kan ik je zeggen dat er NOOIT meer een spiraal bij mij word ingebracht.

Maar nogmaals ook dit is bij iedereen anders

Bij mij is hij geplaatst aan het einde van mijn ongesteldheid. Wat mij verteld is, is dat hoe meer bevallingen je hebt gehad hoe makkelijker hij te plaatsen is. Vooraf heb ik trouwens 1 ibuprofen 500 mg geslikt. Het plaatsten van het klemmetje deed wat pijn, maar voor de rest was het meer een raar gevoel en schaamte (de assistente stond mee te kijken terwijl ze de eendenbek vasthield :oops: ).



Ik heb de mirena nu sinds half november en ben er erg tevreden mee. In het begin ben ik erg geschrokken omdat ik niet meer ongesteld werd, maar na 2,5 maand werd ik echt heel licht ongesteld.



Neem inderdaad gewoon iemand mee die je vertrouwt. Al is het maar om je hand vast te houden. En aan het einde van je ongesteldheid gaan, want dan staat je baarmoedermond iets open en is hij makkelijker te plaatsen. Ook is hij dan meteen veilig.



Sterkte ermee!

maar ik geef BV en dus mag ik geen ibruproven hebben. en ik word niet ongesteld, dus zal hij gewoon geplaatst worden…

@kimmetje23 wrote:

maar ik geef BV en dus mag ik geen ibruproven hebben. en ik word niet ongesteld, dus zal hij gewoon geplaatst worden…




hier ook maar de ha wil hem nog niet plaatsen zo snel na de bevalling :think: ik mag pas vanaf 17 maart dus als zoon 4 maanden is.

Ik nocht gewoon ibu nemen van de ha… 1tje kon geen kwaad, zei ze.



Bij mij is hij twee weken geleden geplaatst, en het viel me 100 % mee! Het enige vervelende vond ik het opmeten idd, maar daarna heb ik er niets van gevoeld. Ben in mn eentje naar huis gefietst, en heb erna ook geen last gehad!

wil je het echt allemaal horen? Of wil je alleen geruststellende woorden? 8)



bij mij is ie ook gezet zonder menstruatie (na 4 maanden daarop hebben zitten wachten) en het was best behoorlijk pijnlijk, maar wel te overzien.



maar hij was dus verkeerd gezet, en toen ze um na een paar maanden opnieuw erin zetten, en de gyn de legendarische woorden sprak: ‘ik trek nu even aan je baarmoeder’…oooooooh auw, wat deed dat ongekend veel pijn… :silenced:

Het plaatsen op zich vond ik genant, maar niet echt pijnlijk. Zeker vlak na een bevalling zal het denk ik nog wel meevallen, omdat alles nog wat is opgerekt.



Helaas was de mirena voor mij ook geen succes. Ik ben na het plaatsen 20 kilo gegroeid en lijnen had totaal geen effect. Ik baal als een stekker, want vorig jaar om deze tijd was ik met veel moeite 20 kilo kwijt.

Voordat ik doorhad dat het van de mirena kwam, ws het dus al te laat.



Verder heb ik het idee dat ik 9 maanden menstruatie opgespaard heb. Ik werd wel iedere maand licht ongesteld, maar een dag na het verwijderen heb ik gigantisch veel bloed en dikke stolsels verloren ( net zoals na een bevalling).



Aan de andere kant ken ik ook een hele hoop meiden die totaal geen bijwerkingen hebben, hoor!

Helaas was de mirena voor mij ook geen succes. Ik ben na het plaatsen 20 kilo gegroeid en lijnen had totaal geen effect. Ik baal als een stekker, want vorig jaar om deze tijd was ik met veel moeite 20 kilo kwijt.
Voordat ik doorhad dat het van de mirena kwam, ws het dus al te laat.


jeetje, daar ze gje wat. ik was na mijn bevalling vrij snel terug op oude gewicht, maar ben daarna aardig wat dikker geworden, nu ik zo terug denk: idd na het plaatsen van het spiraaltje... :think:

Ik zag er ook erg tegenop, maar het is mij reuze meegevallen. Ik dacht nog: als dit alles is…

Indien je een gekantelde baarmoeder hebt zou ik hem bij een gyn in het AZG laten plaatsen Kim.



De huisarts is een half uur bezig geweest met mij en uiteindelijk lukte het niet omdat ze er niet bijkomen.

Was wel gevoelig, maar stelt niets voor in vergelijking met een bevalling.

Bij de gyn zat ie binnen een minuut en heb niets gevoelt. Niet eens dat ie mijn baarmoeder met een tang vastpakte.



Dus ik zou overwegen voor de gyn. Verwijderen kan overigens elke huisarts volgens mij wel, hoe je baarmoeder ook ligt.

Hier een positieve ervaring…



Mijn huisarts heeft hem geplaatst,ook kort na Tycho zijn bevalling…

Ik heb geen pijnstillers ingenomen…heb geprobeerd me goed te ontspannen,het was even een naar gevoel,dat je diep in je voelt…maar echt pijnijk vond ik het absoluut niet…

Na die tijd had ik wat ongi buikpijn en licht bloedverlies…dit duurde een paar dagen…

maarik vond het dus echt heel goed te doen…



Succes meis…

I kben ervoor naar het ZH geweest en de gyn die mijn bevalling heeft gedaan ,heeft hem geplaatst

Ik was ook nog niet ongesteld geworden maar ik wilde wel beschermd zijn.



Ik vond het ontzettend meevallen!!

Ik ging er ook best bang heen. Het openhouden van je baarmoedermond was wat vervelend, maar niet echt pijnlijk. En voor ik het wist zat hij er al in



De gyn zei ook al dat ze me zo rustig vond

maar volgens haar was het ook een voordeel dat ik hem 8 weken na mijn bevalling liet plaatsen en al 2 kindjes gebaard had. Dat zijn allemaal pré’s zei ze



Ik ben er super tevreden mee, ik heb 3 weken lang beetje bloed verloren, wat even lastig is wnat je moet steeds inlegkruisjes in.Maar ik ben nu al 5 maanden verder en gewoon helemaal niet meer ongesteld :dance:

Heb er ook geen last van moet ik zeggen



Hier dus een tevreden draagster van de mirena

het waqs gevoelig, maar wel te doen, helaas is hij er diezelfde dag weer uitgevallen (vorige week woensdag)…

Het was gevoelig, maar zeker de moeite waard. Ze zeggen als je ooit bevalen bent, dat het minder pijn doet. Ik was op dat moment nog nooi bevallen maar ik vond het goed te doen. Als je je maar ontspant.

Ik ben alleen naar het zh geweest en daarna gewoon gaan werken. Na 2 uurtjes lag ik op de bank omdat ik buikpijn had. Dus dat is de enige tip die ik je mee kan geven, zorg dat je daarna niet te veel op planning hebt staan, maar dit is ook voor iedereen anders…

ik heb hem 4,5 jaar gehad (toen wilde wij kindjes). Ben in de tussentijd bijna niet meer ongesteld geweest.

Ik zou het zo weer doen…

ik heb hem express niet bij de ha laten zetten, hoe moet hij dat ding inbrengen zonder beugels :think: …



Dus ik ben na 6 weken na de bevalling naar het ziekenhuis geweest en hij zat erin voordat ik er erg in had… Gaf ook bv en was dus niet ongesteld en had niks ingenomen tegen de pijn…

Kreeg na 6 weken een inwendige echo om te kijken of hij goed zat, vind ik ook wel een fijn idee… (ha kan dat wederom weer niet)…



(hij brandde gelijk wat littekenweefsel weg van de bevalling en dat was pijnlijker dan het zetten van de mirena…)…



gr patricia

Ik lees ff mee, want ik ben ook nog steeds aan het twijfelen, heb nu geen anticonceptie,maar wil waarschijnlijk ook het spiraaltje laten zetten…(ben ook een beetje bang eigenlijk :shifty: )alleen is dit 10 maanden na de bevalling :think: iemand daar ervaring mee??? Ik ben nu 2 keer “gewoon” ongi geworden,dus mijn cyclus is redelijk “normaal”



Nog iemand tips???

Gewoon contact opnemen met je arts…en afspraak maken…



Echt…enne,die beugels heb ik bij mijn arts niet gemist hoor…kan mijn benen zelf wel wijd houden…hihi…je moet ze op een bepaalde manier houden dan voel je er t minste van zei mijn arts…

Van te voren was ik ook best bang…maar het is me zo meegevallen…echt…

Ik weet ook nog niet wat voor anticonceptie ik straks wil gebruiken (heb nu nog echt nog geen zin in sex dus ik stel het nog ff uit) maar ik wil geen spiraaltje dat lijkt me echt helemaal niets. Zo’n ding in je buik wat niet de bevruchting maar de innestelling tegen gaat is tegen mijn principes wil geen “kindje” van mezelf aborteren dus ik neem geen spiraaltje.

Mijn verloskundige was hem min of meer aan me aan het opdringen, maar ze zei er wel bij dat je hem absoluut niet bij de HA moet laten zetten omdat dat nogal eens vaak fout gaat. Als je een spiraaltje wilt moet je die bij de gyn laten zetten omdat het bij hun een routine “ingreep” is en ze zoals iemand anders ook al zei die beugels hebben waardoor je wat prettiger ligt en je niet je bekkenbodem te veel aan kan spannen wat het inbrengen weer bemoeilijkt.