weer een mirena vraagje (beetje bang)

@Mama_jeanet wrote:

Ik weet ook nog niet wat voor anticonceptie ik straks wil gebruiken (heb nu nog echt nog geen zin in sex dus ik stel het nog ff uit) maar ik wil geen spiraaltje dat lijkt me echt helemaal niets. Zo’n ding in je buik wat niet de bevruchting maar de innestelling tegen gaat is tegen mijn principes wil geen “kindje” van mezelf aborteren dus ik neem geen spiraaltje.

Mijn verloskundige was hem min of meer aan me aan het opdringen, maar ze zei er wel bij dat je hem absoluut niet bij de HA moet laten zetten omdat dat nogal eens vaak fout gaat. Als je een spiraaltje wilt moet je die bij de gyn laten zetten omdat het bij hun een routine “ingreep” is en ze zoals iemand anders ook al zei die beugels hebben waardoor je wat prettiger ligt en je niet je bekkenbodem te veel aan kan spannen wat het inbrengen weer bemoeilijkt.




:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Is dat zo??? :naughty: :naughty: :naughty: Nee dat vind ik dus ook een “naar” :shifty: idee !!!



Ik denk dat ik toch voor de Nuvaring ga dan :think: :think: of iemand anders nog tips???



Ach ja ik moet morgenvroeg toch naar de HA daarvoor !!

spiraaltje voorkomt innestelling maar de mirena voorkomt bevruchting dus die kan wel en mijn ha zei dat met bv de nuva niet zo goed is als de nuva

@miriam wrote:

spiraaltje voorkomt innestelling maar de mirena voorkomt bevruchting dus die kan wel en mijn ha zei dat met bv de nuva niet zo goed is als de nuva
Mijn vk zei dat de mirena 2 functies heeft. het gaat de bevruchting tegen door de hormonen maar ontstaat er toch een bevruchting dan wordt de innesteling alsnog tegen gegaan door het spiraaltje zelf! Dus dat is voor mij persoonlijk hetzelfde.

Ik vind dat geen fijne gedachte, mijn eerste zwangerschap is uitgelopen op een MA en ik heb daar veel verdriet over gehad dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen om “mijn eigen” kindje af te laten stoten door zo’n spiraaltje :?

gets… het lijkt wel alsof ik een horrorfilm zit te lezen ik krijg spontaan zo’n weeig gevoel… brrr

trekken aan baarmoeder klemmen te korte touwtjes jakkes… :sick: :? :shock:



ik laat de implanon zetten is dat niet ook wat voor jou?



oke oke dan word er een staafje in je arm geschoten maar het is een stuk minder genant en pijnlijk als ik het vergelijk met al deze verhalen… :think:

de reden dat het ding nog niet in mijn arm zit is dat ik het bedrag ervoor eerst "ff"voor moet schieten :oops:

Over dat het ‘genant’ zou zijn… zo heb ik dat totaal niet ervaren. Ja goed, je ligt met je benen wijd zonder onderbroek ja… hoe vaak gebeurt dat wel niet tijdens je zwangerschap?? Bij mij meer dan eens 8) Kan me daar echt niet druk om maken hoor. Doet die huisarts toch ook niet :wink:



En die beugels… die heeft een ha ook hoor, mijne wel tenminste.

@D. wrote:

Over dat het ‘genant’ zou zijn… zo heb ik dat totaal niet ervaren. Ja goed, je ligt met je benen wijd zonder onderbroek ja… hoe vaak gebeurt dat wel niet tijdens je zwangerschap?? Bij mij meer dan eens 8) Kan me daar echt niet druk om maken hoor. Doet die huisarts toch ook niet :wink:



En die beugels… die heeft een ha ook hoor, mijne wel tenminste.






nou ook toen vond ik het genant hoor :mrgreen: :wink:

nou ik heb em :dance: :dance: :dance: en het deed helemaal geen pijn :dance: :dance:



en over dat genante…daar heb ik geen last (meer) van…er heeft zelfs een arts meegeholpen die in opleiding is voor militaire arts :wink: (ach die moet het ook leren…)

Zie je wel Kimmetje…

Goed zo…dat heb je achter de rug…

hoiii



las net een paar stukjes over het genant vinden… heb ik ook niet echt last van hoor maar bij het plaatsen van de mirena schoot het wel ff door me hoofd

hij wou bij mij niet waardoor de arts door zijn knieen moest precies opoog hoogte nou heb me wel even bedacht toen hoor hahahhaa

haha ja dat is niet echt heel prettig ik ben daaom blij met een vrouwelijke arts.

hahahahaa nee he vond het nie zo heel erg fijn…



hebben jullie arsten ook nog door zitten nemen dat je hem kan voelen en dat soort dingen

heel genant maar hub hierheeft er last van :oops: is dit normal?

@miranda433 wrote:

hahahahaa nee he vond het nie zo heel erg fijn…



hebben jullie arsten ook nog door zitten nemen dat je hem kan voelen en dat soort dingen

heel genant maar hub hierheeft er last van :oops: is dit normal?


Ja, Johan voelt hem ook zitten. Hij is er aan gewend :mrgreen:

haha nee ok dan moet hub der maar aan wennen was bang dat die mischien te laag zag of niet goed vast ofsow :smiley:

nee daar heeft mijn arts het eigelijk niet over gehad…



ik zit me echt wezeloos te vroeten haha :oops: maar voel echt helemaal niks…en mn vriend ook niet…



Ik dacht dat je die touwtjes zelf kon voelen…maar dat doe ik niet hoor.



:-* inge

jaa ik ga zelf idd ook niet proberen ofzo :slight_smile:



de arts vertelde het toen wel maar zei dat het onwaarschijnlijk wasdus had zoiets van dus het kan niet punt

tot hub erover begon…geen drama ofzo maar viel hem op

de arst legde nog veel meer dingen uit met de betrouwbaarheid enz hij schijtn direct betrouwbaar te zijn terwijl andere artsen weer vinden of zegen van niet

mijn arts vertelde dat ik er de eerste tijd nog niet op kon vertrouwen…moest eerst nog een keer terug op nacontrole komen om te kijken of hij nog goed zat.

@miranda433 wrote:

hahahahaa nee he vond het nie zo heel erg fijn…



hebben jullie arsten ook nog door zitten nemen dat je hem kan voelen en dat soort dingen

heel genant maar hub hierheeft er last van :oops: is dit normal?




nou dat weet ik nog iet, ik voe zelf de draadjes wel zitten, en ben bang dat manlief ze ook zal voelen (overigens heb ik dat nog niet zo gezecht, :mrgreen: dat moet ie zelf maar ondervinden…)

ik heb nog geen sex gehad dus is het hier nog afwachten