Wat hier echt goed werkt is dat ik precies weet hoelaat ik wat moet gaan doen. Ik weet dat ik bv om 8 uur de kinderen moet gaan aankleden, om kwart over acht de jassen en schoenen aan moet trekken, en dan om twintig over de deur uit. Dan komt het goed.
Ik sta op om 7 uur, ga eerst brood smeren voor de kinderen, geef ze hun medicijnen, en terwijl ze zitten te eten kleed ik me aan (en evt douchen). Dan tot acht uur de tijd om zelf te eten (of anders eet ik mijn brood wel onderweg in de auto op).
Make-up zit standaard in mijn handtas, dat doe ik dus voor het rode stoplicht of snel nog even als ik er ben voor ik uitstap (lang leve de autospiegels).
Groetjes,
LaBruja
Jeetje wat veel reacties! :shock: Het is te veel om op iedereen afzonderlijk te reageren, maar ik ben zeker heel erg blij met al jullie tips!!! Fijn ook om te horen dat het voor een aantal van jullie een herkenbare vraag is en nog fijner… dat de meeste van jullie schrijven dat het uiteindelijk wel gaat lukken!
Ik ga inderdaad in het begin zo veel mogelijk de avond van te voren klaar zetten en doen, zodat ik dat 's ochtends niet hoef te doen. Nu ben ik zelf een ochtendmens en geen avondmens, dus wellicht kom ik er gaandeweg achter dat ik het toch liever 's ochtends doe maar voor de eerste tijd zie ik dat niet zitten.
Er schreef ook iemand dat ze crackers en beleg op haar werk neer zet; Dat ga ik ook zeker doen! Gewoon op maandag brood/crackers en beleg mee, dan kan ik de rest van de week op het werk ontbijt en lunch maken!
Wat betreft manlief: uiteraard is die best in staat zijn eigen brood te smeren, alleen doet hij het niet :wall: Met als gevolg dat hij gerust op zijn werk helemaal niets eet, dit een paar weken volhoudt en vervolgens ziek wordt (en mannen die ziek zijn… oei oei oei). Het is dus ook een beetje eigenbelang dat ik zijn brood smeer
Wat betreft de discussie binnenshuis/buitenshuis werken: die is voor mij persoonlijk voor dit topic niet belangrijk! Ik wilde graag tips over hoe ik het 's ochtends aan kan pakken en die heb ik volop gehad! Het maakt mij niet uit of ik die van iemand krijg die buitenshuis werkt of niet…
Iedereen bedankt voor jullie reacties!!!
Fijn dat je wat aan de tips hebt!
Heb zelf ook een vraag nav La Bruja: kleden jullie de kinderen voor of na het ontbijt aan? Zelf is iedereen hier aangekleed voor ie naar beneden gaat, en dan begint mijn maag echt al te knorren. Beter voor mij zou het zijn dus zelf eerst naar beneden en eten, dan aankleden, kids aankleden en naar beneden voor ontbijt. Maar dat is ook weer zo omslachtig, dus misschien is het wel een idee om met zijn allen gelijk naar beneden te gaan :think: (ik moet dus echt altijd meteen eten, word anders misselijk…)
hier aankleden na het ontbijt…anders zitten die kleertjes al onder de vlekken en kruimels voordat ze aankomen op het kdv :roll:
Karel, de vraag is zeker herkenbaar hoor. dat zie hier ook wel. bij beide kinderen heb ik me afgevraagd hoe ik dat in hemelsnaam ooit ging doen. het went, je krijgt er handigheid in, de kinderen krijgen ook een ritme. nu lukt het om 's ochtends om half 8 hub en twee kinderen op de fiets te hebben. niet slecht toch
komt wel goed joh. geef het even tijd, en als het kan met je werk probeer te regelen dat je de eerste week/twee weken ook nte 10 minuten laten kan binnenstuiven zonder dat je een afspraak mist oid.
succes!
@miranda79 wrote:
Fijn dat je wat aan de tips hebt!
Heb zelf ook een vraag nav La Bruja: kleden jullie de kinderen voor of na het ontbijt aan? Zelf is iedereen hier aangekleed voor ie naar beneden gaat, en dan begint mijn maag echt al te knorren. Beter voor mij zou het zijn dus zelf eerst naar beneden en eten, dan aankleden, kids aankleden en naar beneden voor ontbijt. Maar dat is ook weer zo omslachtig, dus misschien is het wel een idee om met zijn allen gelijk naar beneden te gaan :think: (ik moet dus echt altijd meteen eten, word anders misselijk…)
Hier zou het niet werken om eerst te eten en dan aankleden. Eenmaal beneden is beneden. Niemand hoeft meer naar boven (tanden poetsen ook voor het eten).
Wij eten allemaal op ons eigen tempo en daarna mogen ze spelen tot het tijd is. Dan zou daar nog een break in moeten,terwijl de een nog niet klaar is en de ander wel. Werkt niet. Zodra zij spelen, kan ik alles klaar zetten (tussendoortje) en mezelf in orde maken.
Karel, die crackers in mijn lade en beleg e.d. is ook mijn redding, nu heb ik wel de mazzel dat wij regelmatig gewoon rustig naar de appie mogen om eten te halen,maar wil dat niet elke dag (alles bij elkaar heb je zo extra pauze,al is dat niet zo strikt).
Wat je mag betreft, zou een goeie voor mij zijn,haha. Dan heeft hij maar honger en wordt hij maar ziek. Ben zijn moeder niet (heb het over mezelf). Dan merkt hij het snel genoeg. Nu werkt mijn man niet overdag,dus heeft sowieso geen lunch,maar dan nog…
Ik heb nog niet alles gelezen, eigenlijk alleen de openingspost en moest lachen om het slapen gaan in werkkleding en met schoenen aan, dat zou ik ook kunnen bedenken.
Ik ga alle antwoorden zeker nog een keertje lezen, want bruikbare tips zijn altijd handig.
Voor het aankleden of douchen en tegelijkertijd de baby entertainen heb ik wel een tipje. Zet de wipstoel op de badkamer, zodat baby je hoort en/of ziet.
Dit kan tot op een bepaalde leeftijd, tot je baby in de wipstoel blijft liggen. Wat ik daarna dan wel eens tijdens het douchen deed, was de baby in een leeg bad zetten met wat speelgoed, dus gebruiken als box.
Wie weet kun je hier wat mee.
@Dorus wrote:
Ik heb nog niet alles gelezen, eigenlijk alleen de openingspost en moest lachen om het slapen gaan in werkkleding en met schoenen aan, dat zou ik ook kunnen bedenken.
Ik ga alle antwoorden zeker nog een keertje lezen, want bruikbare tips zijn altijd handig.
Voor het aankleden of douchen en tegelijkertijd de baby entertainen heb ik wel een tipje. Zet de wipstoel op de badkamer, zodat baby je hoort en/of ziet.
Dit kan tot op een bepaalde leeftijd, tot je baby in de wipstoel blijft liggen. Wat ik daarna dan wel eens tijdens het douchen deed, was de baby in een leeg bad zetten met wat speelgoed, dus gebruiken als box.
Wie weet kun je hier wat mee.
Goed idee van die wipstoel! Moet ik er wel aan denken dat ik haar ver genoeg weg zet van onze mooie maar oh zo spetterende inloopdouche :mrgreen:
Ik kan tegenwoordig in drie kwartier opstaan, kinderen aankleden, ontbijten, zelf aankleden, opmaken en weg. Heb ik 2 jaar op geoefend! En zonder stress en spullen klaar leggen. Het scheelt onwijs dat mijn oudste niet meer overblijft en ik dus ook geen brood voor mee hoef te smeren. Douchen doe ik savonds trouwens.
@Christine wrote:
Ik kan tegenwoordig in drie kwartier opstaan, kinderen aankleden, ontbijten, zelf aankleden, opmaken en weg. Heb ik 2 jaar op geoefend! En zonder stress en spullen klaar leggen. Het scheelt onwijs dat mijn oudste niet meer overblijft en ik dus ook geen brood voor mee hoef te smeren. Douchen doe ik savonds trouwens.
Wij verslapen ons vrij vaak :oops:
Nu heb ik het geluk dat mijn man vanuit huis werkt en er dus bij is, en we konden toen ik nog werkte heel snel
wat er niet opgegeten wordt gaat in een zakje mee voor de fruitkring
kleding leg ik een dag van tevoren klaar
de tassen zijn 's avonds leeg (dat vergaten we eerder wel eens en dan was je daar eerst mee bezig en over aan het mopperen)
Toen de jongste nog een baby was trok ik haar 's avonds al de kleren voor de volgende dag aan… enkel luier verschonen en gezicht wassen, klaar.
Meest handige tip voor mezelf: 's avonds al de tafel dekken, koffie in de pot, gaat 's morgens een stuk sneller.
Vandaag is mijn dochtertje voor het eerst een hele dag naar het kdv, we hebben dus vanmorgen proef gedraaid! Ook al hoefde ik vandaag niet te werken, toch de vertrektijd aangehouden die ik straks ook aan moet houden.
Binnen een uur en een kwartier waren we startklaar (icl douche, haren wassen en fohnen van mezelf).
Best netjes al zeg ik het zelf :mrgreen:
Volgende week ‘voor het echie’, want dan moet ik weer werken…
dat gaat goed :thumbup:
komt goed hoor en hoe ouder ze worden hoe makkelijker het wordt (vind ik dan)
succes volgende week met weer beginnen :thumbup:
Oh ik ben een echt ochtendmens, doe helemaal niets de avond van te voren. De jongste douche ik voor het naar school gaan. Eerst zet ik koffie, neem mijn medicatie, dek tafel, dan naar boven de mannen een voor een uit bed sleuren, overhemd voor manlief strijken, douchen, aankleden, dan op gemak ontbijten, tafel afruimen en tanden poetsen, tassen inpakken en naar school. Als het lukt dan was ik ook nog even af. Ik sta om half zeven op al ben ik de laatste weken vroeger, word voor zessen wakker en ben dan echt klaarwakker. Alleen de jongste is een ochtendmens, de rest avondmensen.