Weekloon

Ik heb weer wat hoor!!!

Misschien weten jullie wel dat ik onlangs een nieuwe baan heb via het uitzendbureau.

Ik zou er zelfs 20 cent per uur meer gaan verdienen dan wat ik bij mijn vorige werkgever had.

Ook ben ik er 4 uur meer gaan werken, nu 24 uur (ipv 20 uur).

Nu zie ik op mijn bankrekening mijn 1e loonuitbetaling van de 1e week, maar daar schrik ik van.

Er was mij verteld dat ik netto 248 euro zou hebben excl. reiskosten.

Nu zie ik op mijn bankrekening 202.12 euro staan??

Ik heb net gelijk gemaild naar het uitzendbureau, maar zit nu al met een K*T gevoel, en ik wil dit niet het hele weekend houden.

Miscchien kan iemand van hier dit verklaren???

Ik voel me nu gewoon heel erg bedonderd, ik heb niets qua loon zwart op wit, heb alleen mondeling te horen gekregen dat mijn uurloon 12.12 euro zou zijn en dat heb ik laten uitrekenen door het uitzendbureau wat het bedrag netto per week zou zijn.

is het verschil misschien in vakantiegeld ofzo te vinden?

Weet niet hoeveel het procentueel is maar als het richting 8% gaat is dat het mss wel?

gr

muts

Dan zou ik toch juist meer moeten hebben, nu heb ik bijna 50 euro per week minder dan me voorgerekend was!?

wellicht hebben ze bij de voorberekening ene andere belasting-groep gebruikt?? Heb je op je belasting-formulier wel aangegeven dat je je heffingskortingen wil toepassen?? want als je dat niet hebt gedaan wordt dit loon extra belast!!! Verder zou ik het eigenlijk ook niet weten…

Geen idee, zei hebben dat voor mij ingevuld.

Wel is het zo dat ik tot en met 5 juni eignlijk nog bij mijn vorige werkgever in dienst ben. Misschien heeft het daarmee te maken?

Zou kunnen, je kunt maar bij 1 werkgever de loonheffingskorting toepassen…

Van wanneer is deze loonperiode??

Misschien is het van een onvolledige werkweek?? :think:

Je moet rekenen, dat er in geval van weekloon, misschien wel twee weken ‘vertraging’ in het uitkeren zit :think:

Ik zeg ook maar wat :roll:

succes :-*

ah… dan zal het dat zijn annemarie… omdat je nog bij je eerste baas in dienst bent, kan er dus van deze nieuwe baan nog geen heffingskorting toegepast worden, en wordt het dus extra belast… Waarschijnlijk zal je loon, gaande over aankomende week een stukkie hoger zijn!!!

Ennuh, wat raar dat hun de loonbelastingverklaring hebben ingevuld, dat mogen ze helemaal niet, jij moet daar voor tekenen!!!

Anne-Marie,

als je me een pb stuurt met je mail adres, kan ik je een ‘loonstrookje’ sturen van mijn uitzendwerk. Ik krijg ook per week uitbetaald en mijn uurloon is ruim 11 euro.

Ik heb voor 16 uur excl reiskosten 171 nogwat.

Ik ga nu over van wekelijkse betaling naar 4 weekelijks. Ik had namelijk het idee dat het geld veel meer ongemerkt de deur uit vloog… Maar dat is een ander verhaal.

Ik werk trouwens via startpeople.

Doe ik WWB!

Ik denk dat het inderdaad te maken heeft met die heffingskorting…zoals MV2KIDS al zei!

En anders is er misschien een verkeerde loonheffingstabel toegepast waardoor er teveel loonheffing is ingehouden, maar inderdaad eerst maar eens naar het strookje van WWB kijken en vergelijken.

Misschien kun je via internet ook een berekening doen. Laats heb ik via Google gezocht en daar kon ik het vrij snel en makkelijk berekenen.

je moet er overigens zelf nog wel even achteraan dat je loonheffingskorting gaat krijgen als je andere baan gestopt is ! wel doen hoor! hun doen dit niet voor je…(spreek uit ervaring ondanks dat ze het wisten)

Als het goed is heb je mail. Hopelijk heb je er wat aan. Succes!

Bedankt WWB, ik zie dat er bij jouw nog geen 20 euro verschil zit tuusen netto en bruto.

Als ik een uurloon heb van 12.12 euro, dan moet ik per week (24 uur) bruto 290.88 euro bruto hebben.

Dan is 90 euro inhouding wel erg veel hè!!

Ook vermoed ik dat mijn reiskosten niet zijn vergoed. Ik zou namelijk 5.70 eurp per dag krijgen (dus per week 17.10 euro)

Ik hoop dat ze het kunnen verklaren, en dat het inderdaad ligt aan heit feit dat ik tijdelijk een dubbele werkgever heb.

gewoon ff langs gaan en dan om uitleg vragen!

Ik krijg niet veel reiskostenvergoeding, maar dat ligt aan mijn werkgever. Die heeft dit bedrag bepaald. Hij geeft niet meer boven een bepaald aantal km’s. Dus ik hoop dat de belasting de treinkaartjes gaat vergoeden hihi…

Anne-Marie, ik heb ook ooit via uitzendbureaus gewerkt en als ik iets niet snapte of het niet vertrouwde, stalkte ik ze desnoods elke dag. Net zolang tot ik het wèl snapte. Goed voor jezelf opkomen. Je werkt hard genoeg voor je centen en je hebt het recht om te weten hoe ze aan een bepaald bedrag komen.

Succes ermee!

Maandag meteen bellen Anne-marie. Je hoeft je echt niet bezwaard te voelen. Je hebt een afspraak met ze over wat je netto over zou houden dus heel normaal dat je even uitleg vraagt als dit bedrag lager blijkt te zijn. Zo’n loonstrookje van het uitzendburo is al vaak abacadabra dus niet vreemd dat het je allemaal niet duidelijk is.

Idd maandag gelijk bellen.

Maar het ging niet toevallig om de week waar pinksteren in viel? dan kan het zo zijn dat je die dag later nog krijgt (weet ik uit ervaring)

als je natuurlijk op die dag normaal gesproken gewerkt had.

En wat al eerder genoemd is, die andere belastinggroep.

Ik zal straks eens kijken wat in in mijn uitzendperiode overhield. Ik had toen namelijk hetzelfde uurloon als jij nu noemt.

PB ik je dat oke?

Ja doe dat Manuela, wel handig als je hetzelde uurloon hebt. Werkte je toen ook 24 uur?

Ja dat was vorig jaar bij zelfde bedrijf. Ook 24 uur.

Op kantoor.

mijn strookjes liggen op kantoor dus kom ik later in de week op terug oke?