Het is al een tijd geleden dat ik voor een uitzendbureau heb gewerkt, dus ik weet het niet zeker, maar kunnen het je reserveringen zijn?
Heb even een omschrijving van internet geplukt:
Reservering is een percentage van je salaris dat apart gezet wordt voor vakantiedagen, vakantiebijslag en kort verzuim. Je vakantiebijslag bedraagt 8% van het feitelijk loon (het bruto loon exclusief toeslagen e.d.). Deze bijslag wordt gereserveerd boven op ieder gewerkt uur (met uitzondering van overuren).
Kort verzuim is het bedrag dat je opbouwt als compensatie voor bijvoorbeeld een doktersbezoek. Voor uitzendkrachten wordt onder kort verzuim ook buitengewoon verlof (bijvoorbeeld een trouwdag) verstaan.
Als je fulltime werkt (40 uur per week), dan heb je recht op 24 vakantiedagen per volledig gewerkt jaar.
Werk je parttime en/of niet het hele jaar, dan bouw je vakantiedagen op naar rato. Randstad reserveert hiervoor een vast percentage van je uurloon. De reserveringen worden automatisch uitbetaald nadat je maximaal 6 weken niet gewerkt hebt en/of vakantiebijslag in de week van 1 juni en kort verzuim in juni en december.
Volgens het UZB lag het aan het feit dat ze geen heff.korting kunnen toepassen, omdat ik nu nog bij mijn andere werkgever in dienst ben.
Vanaf 5 juni (morgen) kunnen ze op mijn loon wel heffingskorting toepassen.
En dan zou het om en nabij de 250 euro per week moeten zijn PFFFFF.
Gelukkig is verder wel alles goed, dus niet dat ze me dingen beloofd hebben en niet waarmaken…
dat dacht ik inderdaad al wel… ze kunnen namelijk niet twee keer heffingskortingen toepassen… (had ik toch gelijk, pfieuw hehe)
Vind wel dat jij altijd veel weet van dit soort dingen, heb jij hiervoor een opleiding gevolgd?
Gelukkig dat het verder goed was zeg. En inderdaad je kan geen heffingskorting krijgen bij 2 werkgevers…
Ik wens je veel werkplezier bij je nieuwe baan!