We zitten door aswolk vast op Lanzarote...update pag. 3

…en vinden wij dat erg???



Neuhhh



Vanmorgen zouden we terugvliegen, maar aan de balie bij het uitchecken hoorden we dat alle vluchten gecanceled waren.



De eerstvolgende mogelijkheid is volgende week dinsdag.

Helamaal niet erg, het is hier 30 graden en erg fijn!!



8) 8) 8) 8) 8)



Weet iemand overigens hoe het zit met je extra “onkosten” zoals de week extra verblijf hier en de kosten voor eten en drinken?

Volgens onze verzekeringsagent valt dat allemaal onder onze reisverzekering. Wie heeft hier ervaring mee?

WAUW!!!



GAAF!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:



Lekker genieten :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:





Geen idee hoe het zit met de vergoedingen :think:

annemarie inderdaad even je reisverzekering bellen :wink:



veel plezier nog

En hopelijk heb je genoeg vakantiedagen of zou dat niet mogen - een soort calamiteit ofzo :shifty:

Geniet ervan :smiley:

Ik zou dat helemaal niet leuk vinden! Als ik me eenmaal erop instel dat ik weer naar huis ga dan wil ik ook naar huis, naar de hond vooral :oops:



Maar als je het wel leuk vind, heel veel plezier nog!!

Ik zou ook even reisverzekering (of reisburo) bellen 8)

Ja wij vinden het wel goed zo!

Maar niet voor langer dan een week…daarna wil je ook wel weer naar huis.



Onze kat word gelukkig goed verzorgt.



Ik had gehoopt dat er anderen op KOK hetzelfde hadden meegemaakt of familie/kennissen.



Volgens de verzekering zouden we (een deel van) de extra kosten vergoed kunnen krijgen. Maar zijn er mensen die weten in hoeverre??



Wij hebben hier logies gezeten afgelopen week, het is een groot resort. Komende week hebben we met ontbijt erbij geboekt, omdat we de inhoud van de koelkast al hadden weggegooid, en het goedkoper is dan alles weer te kopen. Volgens de verzekeringsagent kunnen we van lunch en diner de bonnen bewaren en deze later indienen. Maar wat mag je hierin?



Afgelopen week aten wij meestal voor rond de 40 50 euro per avond. Thuis moet je ook eten, maar dat is natuurlijk veel goedkoper dan hier steeds uit eten te gaan. Koken in het app. is eigenlijk ook geen optie. We hebben 2 pannen, en het is erg krap. Heb het afgelopen week 1 keer gedaan, spagetti, maar was geen succes. en om iedere dag pasta te gaan eten zien we ook niet zo zitten.



Dus weet iemand uit ervaring hoe zoiets behandeld word?

annemarie, dat verschilt echt per verzekering hoor… heb je geen nummer gekregen waar je naar toe kan belllen… 1 belletje en je weet het…

Mijn ouders hebben bijna een week extra op Gran Canaria gezeten en die kregen alles via hun touroperator vergoed. Meen uit mijn hoofd bij Thomas Cook/Holland International dat ze geboekt hadden.



Maar er waren ook mensen die bij Neckerman (Nederland) hadden geboekt en die kregen NIETS vergoed, ook niet via hun reisverzekering.

Die moesten dus eigenlijk ook voor iedere dag verlenging betalen.

Sommige zijn op het strand gaan slapen omdat ze het niet meer konden betalen.



Ik vraag mij eigenlijk af of dit wel onder de reisverzekering valt :think: …



Kan jouw touroperator/hostess/reisbureau hier niet wat meer over vertellen.



Succes ermee en geniet lekker van het mooie weer.

Ik kan je niet helpen met je vraag.

Maar ik wil jullie ontzettend veel plezier toewensen daar in de zon!!!



(ik ben er zelf jaren terug geweest met mn zus).

Hebben jullie de eilandtour al gedaan? 8)

Geniet ervan want het lijkt hier wel herfst…ik heb de verwarming aanstaan op 22 graden en heb t nog koud…brrrrrrrrrr

Kom op beetje creatief - koken met twee pannen - soort van camperen - met sla enzo en brood. :mrgreen:

Wauwie! Lekker hoor, GENIETZE! :mrgreen: :mrgreen:

Hé, wat erg! :liar: :liar: :liar: :mrgreen:



Have fun!!

@Bella wrote:

Kom op beetje creatief - koken met twee pannen - soort van camperen - met sla enzo en brood. :mrgreen:




zeker als je twijfelt hoor!!

Wij koken op vakantie ook met 2 pannen, niet te ingewikkeld wilen. Pasta met knoflook en room, rijst met groenten en vlees, soep

met brood, salade met brood, risotto, allemaal goed te doen met 2 pannen 8)



Het is hier koud dus geniet er van :mrgreen:

@lydia wrote:

@Bella wrote:
Kom op beetje creatief - koken met twee pannen - soort van camperen - met sla enzo en brood. :mrgreen:




zeker als je twijfelt hoor!!

Wij koken op vakantie ook met 2 pannen, niet te ingewikkeld wilen. Pasta met knoflook en room, rijst met groenten en vlees, soep

met brood, salade met brood, risotto, allemaal goed te doen met 2 pannen 8)



Het is hier koud dus geniet er van :mrgreen:




Ik zou bellen, want als het allemaal vergoed wordt (ik neem aan tot een bepaald bedrag per dag) dan zou ik dus lekker nog genieten ipv armoede lijden :lol:

@victoria wrote:

@lydia wrote:
@Bella wrote:
Kom op beetje creatief - koken met twee pannen - soort van camperen - met sla enzo en brood. :mrgreen:




zeker als je twijfelt hoor!!

Wij koken op vakantie ook met 2 pannen, niet te ingewikkeld wilen. Pasta met knoflook en room, rijst met groenten en vlees, soep

met brood, salade met brood, risotto, allemaal goed te doen met 2 pannen 8)



Het is hier koud dus geniet er van :mrgreen:




Ik zou bellen, want als het allemaal vergoed wordt (ik neem aan tot een bepaald bedrag per dag) dan zou ik dus lekker nog genieten ipv armoede lijden :lol:




Dat en anders een koekenpan kopen ofzo.



Vind het ook niet nodig om het er maar van te nemen terwijl dat niet helemaal eerlijk is als je ook gewoon in het huisje kan koken.

Nou ja, hoop dat jullie nog een leuke week hebben, dat de kosten niet te hoog oplopen en dat jullie ook echt dinsdag naar huis mogen!

Wij zaten een keer een paar dagen langer in Italië wegens autopech.

We zijn toch uit eten geweest en hebben hotelkosten gemaakt en werkelijk alles is vergoed. Ook de boodschappen die we deden.

Alleen de lekker ijsjes die we elke dag kochten niet. :wink:

Ik ben werkzaam als assurantie-adviseur bij een intermediair en wij hebben een volmacht van de Europeesche. Kopieer even berichtgeving die ik ontving over de aswolk:



IJslandse aswolk: wat is verzekerd?



Door recente ontwikkelingen en berichtgeving in de media zijn verschillende uitspraken gedaan over de gevolgen van de aswolk. Omdat voor veel mensen nog onduidelijk is wat nu wel en niet verzekerd is, hebben wij alles overzichtelijk voor u op een rij gezet.



Reisverzekering

Langer in het buitenland, reisverzekering blijft van kracht

•Heeft een verzekerde een reis geboekt en kan hij of zij niet op de geplande datum naar huis, dan blijft de reisverzekering gedurende deze periode gewoon van kracht.

Langer in het buitenland, reis- en verblijfskosten

Verzekerden zijn gestrand in het buitenland en hebben extra reis- of verblijfskosten gemaakt.



•Wij verwijzen onze verzekerden in eerste instantie door naar de luchtvaartmaatschappij. Dit doen wij omdat de luchtvaartmaatschappijen volgens EU-wetgeving verantwoordelijk zijn om hun passagiers te compenseren voor o.a. hotel accommodaties en vervoer tussen hotel en luchthaven. Kijk voor meer informatie op de site van de EU.

•Stel dat een luchtvaartmaatschappij onze verzekerden weigert te compenseren? In dat geval kunnen de extra gemaakte reis- of verblijfskosten bij ons worden ingediend en zullen wij die in behandeling nemen. Wij vragen de verzekerden een schriftelijke verklaring van de luchtvaartmaatschappij mee te sturen waarin de luchtvaartmaatschappij verklaart niet te willen compenseren.

•Wat als de luchtvaartmaatschappij de extra reis- en verblijfskosten slechts gedeeltelijk vergoedt? Verzekerden kunnen het restantbedrag bij ons indienen, waarna wij de claim in behandeling nemen.

•Om de kosten op de luchtvaartmaatschappij te verhalen hebben wij een standaard voorbeeldbrief gemaakt.

Annuleringsverzekering

Vlucht vertraagd waardoor de vakantie korter wordt

•Bij een reisperiode van meer dan drie dagen geldt een vergoeding voor vertreksvertraging op de heenreis. Deze geldt vanaf een vertraging van meer dan 8 uur tot een maximum van 32 uur. Bij meer dan 8 uur vertraging wordt 1 ongenoten dag vergoed, bij meer dan 20 uur 2 dagen en bij meer dan 32 uur 3 dagen.

Vlucht geannuleerd

•Is de vlucht geannuleerd? Wij adviseren onze verzekerden dan contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie waar de reis geboekt is. De Annuleringsverzekering biedt hiervoor geen dekking.

•Wil een verzekerde de reis annuleren? Annuleren kan alleen met een geldige annuleringsreden. Deze specifieke gebeurtenis is niet in de voorwaarden opgenomen als annuleringsreden en is daarom niet verzekerd.

Samengestelde reis

•Deze optionele dekking is speciaal voor reizigers die in plaats van een pakketreis zelf de losse onderdelen van hun reis regelen en boeken. Als één van de onderdelen van de samengestelde reis onvoorzien uitvalt, dan zijn de annuleringskosten van de overige onderdelen verzekerd.

Omboeken

Bij omboeken blijft reisverzekering van kracht

•Inmiddels zijn er verschillende luchtvaartmaatschappijen die reizigers de mogelijkheid bieden hun vlucht om te boeken. Als de reissom en het bestemmingsland gelijk zijn aan de oorspronkelijke reis dan blijven de reis- en annuleringsverzekeringen gewoon geldig. Zijn reissom en/of bestemming niet gelijk, dan moeten verzekerden contact opnemen met het verkooppunt van de reis- of annuleringverzekering.





Heeft u nog vragen over de reis- of annuleringsverzekering?

Bel onze consumentenlijn op 020 - 651 5099 of mail acceptatiereis@europeesche.nl.

Thx Judith! Zoiets kreeg ik ook te horen bij onze verzekeringsadviseur.



Wij hebben alles zelf geregeld, Vlucht via Ryanair, Hotel bij Booking etc…

Dus we hebben geen tussenliggende touroperator.



Aan de anderen…nu we hier een extra week zitten ga ik echt niet beknibbelen. En mezelf lopen ergeren aan een ienieminie keuken met jengelende kids om me heen, en rotzooi die we zelf moeten afwassen…vandaar dat wij ook geen kampeerders zijn hahahaha.



Als we de extra kosten niet vergoed krijgen dan jammer, maar we gaan gewoon zoals vorige week genieten.



Zou niet willen dat we hierdoor een “rotvakantie” krijgen.



Ben beniewd of de mensen die morgen zouden terugvliegen wel kunnen gaan.