We zitten door aswolk vast op Lanzarote...update pag. 3

@Madre wrote:

Vind het ook niet nodig om het er maar van te nemen terwijl dat niet helemaal eerlijk is als je ook gewoon in het huisje kan koken.




Echt … ik vind dit helemaal niet ervan nemen en hoezo niet eerlijk?



Ze zit daar toch een week extra buiten hun schuld om?

Daarom zou ik het navragen bij je eigen reisverzekering, want je kunt ook maar een bepaald bedrag vergoed krijgen.

Maar ik zou dan nog lekker uiteten en gewoon genieten, is toch lekker een week extra vakantie :thumbup:

Ik vind daar niets oneerlijks aan, eerlijk gezegd :think:

@victoria wrote:

@Madre wrote:
Vind het ook niet nodig om het er maar van te nemen terwijl dat niet helemaal eerlijk is als je ook gewoon in het huisje kan koken.




Echt … ik vind dit helemaal niet ervan nemen en hoezo niet eerlijk?



Ze zit daar toch een week extra buiten hun schuld om?

Daarom zou ik het navragen bij je eigen reisverzekering, want je kunt ook maar een bepaald bedrag vergoed krijgen.

Maar ik zou dan nog lekker uiteten en gewoon genieten, is toch lekker een week extra vakantie :thumbup:

Ik vind daar niets oneerlijks aan, eerlijk gezegd :think:




Zoals ik begrijp hebben ze zelf besloten tot dinsdag te blijven toen ze niet konden vliegen gisteren.



Wellicht hadden ze vandaag of morgen gewoon naar nederland kunnen vertrekken.



Maar ik kan het mis hebben he, misschien lees ik verkeerd.



Ik zou gewoon elke dageen simpele maaltijd maken. (zeurende kinderen geef ik wel aan mijn man … 8) )…



Maar ik lees haar laatste reactie en die vind ik dus wat eerlijker. Dat ze gewoon gaat doen wat ze wil of de verzekering nu betaald of niet. Prima…



Maar als ik zelf zou kiezen een extra week te blijven vind ik het niet echt netjes om dat te verhalen bij de verzekering en zeker niet het volledige bedrag. In nederland moet je ook geld uitgeven aan eten…

De dagen dat ze niet weg kan natuurlijk wel aan de verzekering voorleggen…



Maar geniet er van Anne-Marie, hier regent het. brrr[/b]

Hey Annemarie! Een geluk bij een ongeluk! Maak er gewoon het beste van en vooral: veel plezier!



(beter weer dan hier in elk geval; vandaag hier geen meivakantie maar gewoon herfstvakantie met 8 graden en miezerregen :evil: ) Wij hebben ook vakantie geboekt, Turkije welliswaar maar ik wil hier gewoon weg :evil: )



Misschien tot ziens?! :smiley:





PS mijn hub vraagt hoe jouw hub heet… :mrgreen: Hij ‘mist’ iemand op zijn werk die niet kan terugkeren van Lanzarote :lol:

madre, ik denk dat je verkeerd gelezen hebt, want in openingspost staat dat eerstvolgende mogelijkheid dinsdag pas is :wink:



geniet er lekker van! hier is het koud, nat, en waaierig…

Dan heb ik het verkeerd begrepen.

@Madre wrote:

Dan heb ik het verkeerd begrepen.




Inderdaad, niet meteen conclusies trekken! Lees dan eerst even, zo irri om alles te moeten corrigeren (typen met deze laptop vind ik al geen succes)



De eerste mogelijkheid is pas dinsdag de 18e.

Ryanair vliegt slechts 3 keer per week vanaf Brussel naar Lanzarote.

Je mag ook geen andere bestemmingen gaan doen nu. Anders zouden we wellicht geprobeerd hebben om via Weeze naar huis te gaan.

Maar dan krijg je je vlucht niet vergoed door ryanair.



Verder staat onze auto natuurlijk ook in Brussel!



Gisteren hebben we gedineerd voor 15,75 euro met zijn vieren, dus ervan nemen doen we tot op heden nou ook weer niet. Helaas was het nou niet bepaald lekker (Chinees Buffet) dus niet voor herhaling vatbaar.

Het laatste wat ik wil is natuurlijk voedselvergiftiging hier oplopen omdat ik ga beknibbelen, hahaha



Crien…mijn man heet Carlo…we hebben hier enkele nederlanders gesproken, die ook “vastzitten” misschien was dat wel een collega van je man?

@Anne-marie wrote:

@Madre wrote:
Dan heb ik het verkeerd begrepen.




Inderdaad, niet meteen conclusies trekken! Lees dan eerst even, zo irri om alles te moeten corrigeren (typen met deze laptop vind ik al geen succes)



De eerste mogelijkheid is pas dinsdag de 18e.

Ryanair vliegt slechts 3 keer per week vanaf Brussel naar Lanzarote.

Je mag ook geen andere bestemmingen gaan doen nu. Anders zouden we wellicht geprobeerd hebben om via Weeze naar huis te gaan.

Maar dan krijg je je vlucht niet vergoed door ryanair.



Verder staat onze auto natuurlijk ook in Brussel!



Gisteren hebben we gedineerd voor 15,75 euro met zijn vieren, dus ervan nemen doen we tot op heden nou ook weer niet. Helaas was het nou niet bepaald lekker (Chinees Buffet) dus niet voor herhaling vatbaar.

Het laatste wat ik wil is natuurlijk voedselvergiftiging hier oplopen omdat ik ga beknibbelen, hahaha



Crien…mijn man heet Carlo…we hebben hier enkele nederlanders gesproken, die ook “vastzitten” misschien was dat wel een collega van je man?




Ik heb gelezen hoor. Las inderdaad dat JULLIE mogelijkheid (omdat jullie met ryan air (willen) vliegen) pas volgende week dinsdag is. Ik las ook dat je je afvroeg of anderen vandaag wel al konden vliegen. Dan ga ik er vanuit dat het vliegveld gewoon weer open is.



Ik lees dus tussen de regels door en dat had ik niet moeten doen.



Ik zou mij afvragen hoeveel duurder het is om 4 nieuwe tickets te boeken of een extra week apartement en eten zou kosten.

Zeker nadat je zegt dat je gewoon gaat ‘leven’ of de verzekering het nu betaald of niet.



Dat zijn MIJN gedachtes.

Sorry dat je het gevoel hebt alles uit te moeten leggen.



Have fun dus.

Krijg je niet je verblijf en eten en evt. zoveel consumpties op een dag vergoed van de luchtvaartmaatschappij?? :think:





Oessie, weet jij dat? :-*

Wil best met een andere maatschappij proberen te vliegen, maar ga niet de hele dag bellen en internetten om dit geregeld te krijgen…



Als we gewoon thuis waren hadden we ook nog vakantie gehad tot zondag en dan wil ik dit niet moeten doen.



Plus dat we de kosten voor nieuw vervoer zelf moeten bekostigen,en het ook maar de vraag is of ze die paar dagen eerder niet ook ineens het vliegverkeer stilleggen.



Dus dat is dom om te doen! Je gaat dan kosten maken maar je hebt nog geen zekerheid dat je weg kan!



Heb overigens net berich gehad van verzekering dat als Ryanair onze claim afwijst mbt de te vergoeden onkosten, de verzekering dit gaat vergoeden.



Advies was hierin “alle bonnetjes bewaren”



Word vervolgt zal ik maar zeggen!



Ga nu even kijken hoe het nu gesteld is met het vliegverkeer vandaag.

Het is vandaag niet best gesteld met het vliegverkeer maar dat heeft andere redenen.





Bonnetjes idd goed bewaren!

Mijn schoonzus en zwager en hebben ruim 2 wkn langer op een tropisch eiland moeten door brengen.

Voor even was het leuk maar daarna niet meer.

Hun officiële vakantie hebben ze doorgebracht in een all incl. resort, helaas konden ze daar maar 1 dag langer blijven en moesten ze er uit omdat er weer nieuwe gasten kwamen en het resort vol geboekt zat.



De 2 dagen hebben ze zelf onderdak moeten regelen en pas de 3e dag kwam hun touroperator met vervanging.

Een ander luxe resort, want opdat eiland waren maar 3 ressorts allemaal lux en all incl. a 450 dollar per nacht.

En ze moesten bijna dagelijks wisselen van kamers en ressorts omdat veel al vol geboekt waren.

Hotels op dat eiland waren er niet.



Terug in Nederland zijn ze druk bezig met vergoedingen maar helaas zij krijgen van hun verzekering €500 euro terug en dat is alles.

Via / van de touroperator krijgen ze helemaal niets terug.



plus dat deze 2 extra wkn"vakantie" ingehouden wordt van hun vakantiedagen en daardoor staan ze nu beiden in de min. en moeten ze hun vakantie die in september geboekt stond annuleren.



Kortom hun zijn helemaal niet blij met de 2 extra wkn vakantie die ze hebben gehad en hebben er nu een hoop narigheid van.

In de 2 wkn tijd zijn ze alleen maar bezig geweest met regelen, bellen, kamer in en uit, resort in en uit…

Ja inderdaad als we volgende week niet terug kunnen zal het minder worden.



Gelukkig, zijn er hier genoeg budgethotelletjes. Het resort waar we nu zitten is overigens ook niet duur. We betalen 250 euro per week.



Maar op den duur zal het wel gaan vervelen hier…

Zeker als geld op een gegeven moment een rol gaat spelen.



Ik heb gelukkig nog een paar overuren staan, die ga ik zeker inwisselen voor de dagen die ik op mijn werk mis.



Als we dinsdag dan thuis zijn dan mis ik 2 dagen, waarvan ik er een kan compenseren met overuren.



En wie weet is mijn baas wel zi schappelijk dat ik niets hoef in te leveren. Ik heb ook voor hem weleens een vrije zondag opgeofferd…

Wij waren bij centraal beheer en het enigste wat hun vergoed hebben was een klein deel van de hotelkosten voor 1 persoon…



Eten moet je thuis ook zeggen ze. Ja maar ze vergeten dat je in Disney niet kun koken of in een ander hotelkamertje…

Ook schone kleren enzo werden niet vergoed, maar spijkerbroeken die je met de hand wast duren heeeeeel lang eer ze droog zijn…



We hebben in de buurt een ander en goedkoper hotel genomen en hebben een week vast gezeten, al ons spaargeld is er doorheen gevlogen…

We hebben voor bijna 400€ belkosten gehad omdat ze van centraal beheer ons steeds beloofden terug te bellen en dat niet deden… wij weer mobiel naar Nederland bellen, hun wisten niet waar het om ging, kortom 1 grote ellende.



Hopelijk zijn jullie niet bij Centraal beheer en wordt het goed geregeld. Anders misschien even op de site kijken van je (reis)verzekeringsmaatschappij?



Geniet er van als je er toch zit. :slight_smile:

Zijn jullie inmiddels alweer terug?

Hoop het toch wel voor ze…of zullen ze daar nog steeds zitten ??

Ja hoor ze zijn inmiddels weer terug :wink:

Vandaag bericht gehad van onze reisverzekering, we krijgen alles vergoed.

Behalve op het eten en drinken -10%, en de huurauto.



Toch een bedrag van bijna 800 euro wat we terugkrijgen…



Ben er wel blij mee, mag op deze manier wel vaker een weekje extra komen

:wink: