we zijn bestolen door skimmers.update: pag 2

Het had een leuke shopavond moeten worden…



Op het station even 2 kaartjes uit het automaat gehaald…saldo ontoereikend… :think: Hmm vreemd, dan maar met een ander pasje van een andere rekening even betalen. Aangekomen in den Bosch even heerlijk gegeten bij de bagelshop waar we vervolgens weer niet konden pinnen. Mijn man heeft internet op zijn mobiel dus even gekeken op postbank wat er aan de hand was… Is er gisterennacht een megabedrag van onze rekening gepind in het buitenland !! :shock: :shock:

Meteen de Postbank gebeld maar deze konden nog niet zien waar het gepind was, pasjes geblokkeerd en daar stonden we ; helemaal overdonderd en pislink op degene die dit ons flikt.

Er schijnen bendes bezig te zijn (skimmers) die op grote schaal pasjes kopieren. Dus mensen: Be aware en zorg echt dat je de pincode afschermd als je deze intoetst (hand erboven)

Ik baal er zo van. We staan nu dus maximaal in de min en moeten al 5 werkdagen wachten voor we uberhaubt het formulier toegestuurd krijgen voor de aanvraag van nieuwe pasjes. :?

Zoiets is me nog nooit overkomen. Wat is het een onzettend rotgevoel als andere mensen aan jouw geld komen zeg :frowning: :evil:



Moest het even kwijt…

Bah!!! Dat is idd echt een rotgevoel lijkt me!!! Hoop dat het snel opgelust wordt!

Jeetje wat vreselijk! Ongelooflijk en ik kan me goed voorstellen dat jullie hier flink beroerd van zijn…Krijgen jullie het geld wel weer terug van de bank? Ik hoop dat ze de daders achterhalen…



:hug: :hug: :hug:

Oh wat rot!. Is je geld op de een of andere manier nog terug te halen of ben je het kwijt?



Waar je overigens óók op moet letten is of de automaat waar je pint de juiste beveiliging heeft. Vaak zetten ze een kaartlezer op de gleuf waar je je pinpas indoet en zo kopieren ze die. Hier in de buurt is er ook zo’n zaak geweest, ik had toen ineens een geblokkeerde pas, Postbank had uit voorzorg alle passen geblokkeerd waarmee in een bepaalde periode bij die automaat was gepind. Gelukkig niks weggehaald maar wél vervelend.

@Soleil wrote:

Jeetje wat vreselijk! Ongelooflijk en ik kan me goed voorstellen dat jullie hier flink beroerd van zijn…Krijgen jullie het geld wel weer terug van de bank? Ik hoop dat ze de daders achterhalen…



:hug: :hug: :hug:




We zijn hier blijkbaar wel voor verzekerd maar moeten waarschijnlijk wel een alibi hebben op het tijdstip van pinnen…en laten we nu net op die tijd ( 00.15) in ons bedje hebben gelegen. Mijn man moet zo aangifte gaan doen…

He bah wat kl*te zeg. Ongelooflijk .



Dus ze hebben je afgekeken wat je pincode is. En een pasje maken ze na?



wat een rotstreek zeg. Wat zul jullie balen zeg. Ongelooflijk. :evil:

@dena wrote:

@Soleil wrote:
Jeetje wat vreselijk! Ongelooflijk en ik kan me goed voorstellen dat jullie hier flink beroerd van zijn…Krijgen jullie het geld wel weer terug van de bank? Ik hoop dat ze de daders achterhalen…



:hug: :hug: :hug:




We zijn hier blijkbaar wel voor verzekerd maar moeten waarschijnlijk wel een alibi hebben op het tijdstip van pinnen…en laten we nu net op die tijd ( 00.15) in ons bedje hebben gelegen. Mijn man moet zo aangifte gaan doen…




Tjee hoe bewijs je dan dat jullie in bed lagen.

Oh jeetje…

Wat lijkt me dat erg zeg!! :hug: :hug:

(onze auto is eens gestolen met van alles erin, ik voelde me toen gewoon ziek ervan, begrijp helemaal hoe jullie je nu voelen)

Ik hoop dat ze de bende achterhalen, iig het geld van jullie!!



Ik lette er altijd al op, dat niemand anders mijn pin kan meekijken, maar lga er nog meer op letten.

:hug: :hug: :hug:

Ik ga nu zeker meer op letten nu.

bah wat een k*t streek zeg :cry:







:hug:

Dat is inderdaad erg vervelend :x , maar je zei toch dat het in het buitenland was? Dan kun je toch aantonen dat jij daar niet geweest bent? (want je was de volgende dag gewoon op je werk, of zo?)



Iig :hug: en :-* en ik kan me goed voorstellen dat het een ROTgevoel is als je weet dat iemand anders aan jouw spullen kan komen.

jemig wat vreselijk zeg!! :hug:

:shock: jeetje wat een schrik zeg! Dan kun je zooooo boos zijn :evil: op die lui die je dat geflikt hebben! Ik hoop dat jullie snel jullie geld terug krijgen van de verzekering :pray:

Wat vreselijk zeg!!! Word je even mega belazerd, niet te geloven!!! :hug:









Wij hebben het op tijd vernomen en alle passen kunnen laten blokkeren…moet er niet aan denken dat dit bij ons ook was gebeurd :?

@eisblume wrote:

Dat is inderdaad erg vervelend :x , maar je zei toch dat het in het buitenland was? Dan kun je toch aantonen dat jij daar niet geweest bent? (want je was de volgende dag gewoon op je werk, of zo?)



Iig :hug: en :-* en ik kan me goed voorstellen dat het een ROTgevoel is als je weet dat iemand anders aan jouw spullen kan komen.




Tja klopt, maar ik kan nog niet zien waar gepind is. Als het ver weg is , is het natuurlijk makkelijk te bezijzen dat wij daar niet waren ,maar als het hier vlak over de grens is wordt het denk ik moeilijker. Mijn moeder woont in Belgie en ik ben daar wekelijks…

Ik heb dit ook gehad! Er was ineens 30 euro van mijn rekening afgeschreven in Polen. Uiteindelijk moesten we aangifte van diefstal doen en hebben we wel alles van de bank teruggekregen. Balen hoor, ik voelde me toen ook zo bestolen :evil:

Nan, meid wat een klote situatie zeg! Oh pislink kan ik hier van worden.



Laatst hadden we het hier in Zwolle bij de Intratuin. Alle mensen die daar op zaterdag hadden gepint daar was zondag 1000 euro van de rekening afgeschreven. Die kregen het overigens allemaal terug. Maar dat duurt inderdaad wel een aantal weken.



Als het goed is ben je er inderdaad voor verzekerd en het is te hopen dat er videoapparatuur op de plek aanwezig is zodat ze de eventuele daders op kunnen sporen.



He gets wat een gedoe.



:-* Gismo

@dena wrote:

@eisblume wrote:
Dat is inderdaad erg vervelend :x , maar je zei toch dat het in het buitenland was? Dan kun je toch aantonen dat jij daar niet geweest bent? (want je was de volgende dag gewoon op je werk, of zo?)


Tja klopt, maar ik kan nog niet zien waar gepind is. Als het ver weg is , is het natuurlijk makkelijk te bezijzen dat wij daar niet waren ,maar als het hier vlak over de grens is wordt het denk ik moeilijker. Mijn moeder woont in Belgie en ik ben daar wekelijks…


Hebben jullie die avond misschien gebeld of smsjes verstuurd? Dat bewijst ook waar jullie geweest zijn natuurlijk :wink:

@minniemouse wrote:

Wat vreselijk zeg!!! Word je even mega belazerd, niet te geloven!!! :hug:









Wij hebben het op tijd vernomen en alle passen kunnen laten blokkeren…moet er niet aan denken dat dit bij ons ook was gebeurd :?




Hoe hebben jullie dit vernomen als ik vragen mag…?



Ik ben me maar steeds aan het afvragen waar het gebeurd kan zijn. Ik ga toch echt heel discreet om met mijn pin enn zorg ervoor dat niemand kan meelezen.

Als hier een grote bende achter zit, kan het natuurlijk evengoed al een maand geleden ofzo gebeurd zijn…

Ik las vandaag in de krant dat er een grote bende skimmers ontmaskerd is … op nu.nl staat ook al een bericht. We zijn blijkbaar niet de enigen, maar baal er evengoed behoorlijk van…

Had niet verwacht dat ik er zo mee zou zitten… :frowning: Mijn man en ik probeerden elkaar al wat op te beuren: “ach het is maar geld”, “gelukkig hebben ze ons niet persoonlijk beroofd” enz enz



maar toch…

Oh wat erg zeg!!!

Wat voel je je dan bedondert! :evil:

Ik hoop dat het bedrag op de een of andere manier alsnog terug te halen is… :hug:



Ik weet dat je altijd moet opletten of er geen rare foldertjes ofzo bij de pinautomaat neergezet zijn, want ook daar achter kunnen ze van alles installeren…erg dit!