Watvoor wasdroger???

Hoe klein Lotte ook is… ze zorgt toch voor behoorlijk wat extra was!!!

Normaal gesproken hing dat te drogen in de studeerkamer… maar ja… dat is nu een kinderkamer geworden en nu hangt alles dus in de woonkamer… niet handig en we ergeren ons suf :evil:



We hebben dus besloten dat er een wadroger gaat komen maar zien door de bomen het bos niet meer. Watvoor droger hebben jullie? EN zijn jullie er happy mee?



Kortom: ervaringen gevraagd :mrgreen:

Ik heb er eentje van AEG (nu iets meer dan een jaar oud) en ik ben heel tevreden!

Tja, hier in huis `Miele, er is geen betere´…(en geen duurdere, en geen zwaardere… :wink: )



Na verschillende drogers gaat mijn voorkeur wel uit naar een luchtdroger, ipv condensdroger. Maar daar moet je ook net plaats (afvoer) voor hebben.

mijn mama heb een beko wasdroger en die krijg ik nu ook voor sinterklaas/kerst :mrgreen:



Ze zijn er erg tevreden over en hij is helemaal niet TE duur



wil je een linkje PB dan even :-*

ik heb een of ander B-merk

maar moet zeggen:

de beste aankoop ooit!

ben nog elke dag blij met dat ding

en bedank hem hartelijk dat ie het zo geweldig doet!

zou niet meer zonder kunnen.

(bedacht ik vandaag nog,

dat ik anders in die kou drie wassen op had moeten hangen…)

Ik weet eigenlijk niet eens welk merk ik heb :think:



In onze vorige woning hadden we geen plaats voor een afvoer of een slang naar buiten dus hebben we een condensdroger gekocht.

Nu zijn we verhuisd, en staat de condensdroger op zolder onder een prachtige ongebruikte afvoer :wall:

Eerst liep ik steeds met de volle (hoe heet zo’n ding) condensbak naar beneden om hem in de badkamer te legen, maar nu leeg ik hem in de wasmachine 8) Die staat er tenslotte naast, en dan pomp ik het water weg. Oh, het klinkt wat lui, maar het is erg makkelijk.

Maargoed, als ie stuk gaat wil ik toch liever een afvoer droger.



Dus Ellen, voor je in de winkel gaat kijken kun je je alvast afvragen wat voor soort je wilt. Dat is de enige tip die ik je kan geven :wink:

Wij hebben een condensdroger ingebouwd onder ons aanrechtblad (in een keukenkastje). Van AEG, en bevalt super.

Bauknecht trad nogwat nogwat. idd geen condensdroger. Ivm met brandgevaar en we hebben hem op zolder staan onder een afvoerbuis :mrgreen:



Binnen 40 min is de was droog… heeeeeeeerlijk. Ik hing het vroeger ook op. :hand:

wij hebben er 6 jaar geleden 1 gekocht voor 200 euries en doet het nog steeds perfect!! zo eentje met slang naar buiten… :mrgreen: …ik geloof een everglades… :think:

Momenteel hebben we een AEG was/droogcombi, maar die is bezig te sneuvelen. Er moet het één en ander gerepareerd worden, maar dat issie niet meer waard eigenlijk.



Nu zijn we ook aan het kijken wat we willen.

Voor ons in ieder geval een condensdroger, want hij moet op onze slaapkamer komen te staan (handig zo’n schuin dak in de douche :roll: ).

Bij ons komt Bosch nu wel goed uit de verschillende meningen in de omgeving.

Maar ik lees dus even mee!



O ja, nog een vraagje:

Doen jullie alle was in de droger?



Ik doe nu alleen de witte was erin, omdat hij maar 2,5 kilo kan drogen, maar ik vroeg me af of je kleding wel netjes blijft als je alles erin stopt.

En zo ja, dan moet je natuurlijk aan de strijk? (ik strijk nu namelijk alleen blouses en meer niet)

Hier een LG. Met een inhoud van 7 kilo en dat vind ik dan wel heel erg lekker.

Je kunt kiezen voor condens, afvoer via de buis van de wasmachine en luchtafvoer.

Hij voelt wanneer je was droog is, dus staat niet langer te draaien dan nodig.

Maar als je echt een goeie wil…een Miele…das echt de Ferrari onder de drogers (en de wasmachine ook trouwens)

Wij hebben een AEG droger, heel tevreden over! :thumbup:

Persoonlijk zou ik NOOIT voor een combi gaan, maar ja, wij hebben dan ook de ruimte voor apart.



Ik gooi van Leroy niets in de droger, behalve witgoed (hydrofiel, handdoeken, matrashoezen).

Van ons gaat spijkergoed in de droger, handdoeken, beddengoed.

Verder gaan truien en shirts eigenlijk altijd op een hangertje en de kleren van Leroy gaan ook allemaal op een hanger.

Ik doe het op een hanger, omdat je anders van die ingekerfte wasknijper afdrukken krijgt. En dat vind ik lelijk.

Een bauknecht. Gekocht van mijn eerste ‘echte’ salaris… hahaha, dus bijna al 10 jaar oud.



Yvan’s kleding komt er niet in en ook niet alles van mezelf of hub. Hier dus een combi van ophangen en wasdroger!

@Tamma wrote:



O ja, nog een vraagje:

Doen jullie alle was in de droger?




Ja, alles behalve wol.

maar heb een stand ‘temperatuur laag’ voor de bonte en fijne was.

We zijn erover uit dat het een condensdroger moet worden omdat we geen afvoer naar buiten kunnen maken. Verder max. 500 euries en toch wel een laadvermogen van minimaal 5 kg.



Verder heb ik begrepen dat een gegalvaniseerde trommel beter is (???)

Hoi



kwa droger hb ik ook een b merk en dat bevalt prima.

Daarnaast kan je meestal nog verzekering bij kopen.



Ik heb er toen voor 60 euro 5 jaar extra verzekering bij genomen.





En kwa combi dat zou ik zeker niet doen heb ik zelf ook gehad toen ik geem ruimte dat in de flat waar ik woonde maar om het moment dat de kinderen kwamen was dat echt gewoon niet handig.



Naast dat de was altijd kreukte met drogen

Oh ja, en hoe zit het met het lawaai dat het apparaat maakt?

Ons wasmachinehok is bijna naast de woonkamer (we hebben alles gelijkvloers) en een machine die niet al te veel lawaai maakt is wel fijn!

Een droger hoor je nauwelijks…de onze tenminste niet.

Hij hoeft geen toeren te maken, dat is bij een wasmachine wel anders.

Een droger maakt ook meer een blazen geluid.

En je hoort je was door de trommel heenrollen…meer eigenlijk niet.

hoi



drogers hoor je oer het algemeen amper denk ik



Mijn wasmaschien hoor je wel die staat ook in een hok op de overloop maar die hoor je goed hoor. maarja was alleen als fransje niet op bed ligt aangezien het tegenover zijn slaapkamertje is