Watvoor schooltype en waarom?

onze zoon zit op een openbare Montessorischool. Heel zelfstandig onderwijs, met zeer veel discipline. Kinderen werken individueel, dus helemaal op hun eigen nivo. Verder is er veel aandacht voor de leefomgeving, sport, muziek en creatief bezig zijn. De kinderen zijn er heel sociaal, en dat was voor onze zoon heel fijn. Hij is namelijk erg verlegen en onzeker. Wij zijn dus heel tevreden en willen nooit meer anders!!



PS: ben zelf ook juf, en weet dus wel een beetje van de hoed en de rand…

Ik denk dat je je als ouders fijn moet voelen bij de school, dan komt het voor je kind vaak ook helemaal vanzelf!

Het is echt wel de moeite om je te verdiepen in een school idd.

Ik dacht ook ‘‘ik doe hem wel op die school’’ tot ik een rondleiding kreeg het was een jenaplanschool,niks mis mee maar past totaal niet bij onze manier van opvoeden!



Kreeg het hondsbenauwd ben gelijk bij 3 verschillende scholen gaan kijken,boekjes mee en thuis ens rustig met mijn man naar gekeken en over gedacht…

Was achteraf blij dat ik dit al hed bedacht toen Renzo 2,5 was want anders was er in deze regio niet ‘veel keus’ geweest maar ‘waar is nog een plekje’,maar dit ligt echt aan waar je woont hoor!!



Uiteindelijk gaat Renzo naar een R.K Basisschool,

niet om het geloof (ik ben zelf notabene als J.G opgevoed) maar om de opvattingen,hun uitgangspunt is:

Vanuit een christelijke visie op mens en maatschappij,

met aandacht en respect voor wie anders is,

streven we voor elk kind optimale onderwijskansen na.



Dat sprak ons aan,er zitten ook gewoon verschillende culturen op de school er word wel geleerd om respect te hebben voor ieders opvattingen hoe verschillend die ook zijn!

Hier geen geloof,Bij opa en oma van mijn kant dus wel,Oma aan de andere kant weer op haar eigen manier,prima toch dat school er dan aan bij kan dragen dat Renzo straks begrip heeft voor ieders geloof!



Dussss het is zeker wel fijn om je te verdiepen in een school,ik ben blij dat ik daar (nog) op tijd achter kwam!!