waterpokken

Hoe zit het bij jullie ? mogen julllie kindjes gewoon komen?



Waar ivan zit mag hij pas komen als de laatste is ingedroogd. Waar ik zelf werk mogen kindjes altijd komen. gezondeheids voorschrift van de ggd , omdat ze al voordat er blaasjes zijn al besmettelijk zijn



HOe zit dit bij jullie?

volgens de ggd en dat is ook de richtlijn volgens mij voor alle kdv

mogen ze gewoon komen

ze zijn voordat de blaasjes er zijn al besmettelijk dus weren heeft geen zin



bij ons mogen ze komen, mits ze er niet ziek van zijn maar dat lijkt me logisch

vreemd dat ze bij de cheche waar ivan zit dus niet mag komen. Ik baal er goed van want het kost me behoorlijk wat vrije dagen :roll:



ze zijn daar zoiezo streng, zo moet hij een dag koortsvrij zijn dan pas mag hij weer komen (daar hou ik me dus niet altijd aan)

Hier bij ons (waar ik werk) mogen kindjes ook pas weer komen als de blaasjes zijn ingedroogd.

Hoe het bij Tycho op het kdv is weet ik niet…

als ze koortsvrij zijn mogen ze komen met waterpokken

ik zit al te zoeken hoe lang het meestal duurt maar vaak is het 1,5 tot 2 week. Ik moet dan 2 week lang zorgen voor oppas.

As week is waarschijnlijk geen probleem maar volgende week wel. terwijl ik overal lees dat ze al voordat de 1e bultjes verschijnen je besmettelijk bent.

Het is echt onzin dat hij niet mag komen. Ze zijn het meest besmettelijk vóór het uitbreken van de blaasjes! Kes heeft op deze manier de waterpokken aan bijna al mijn gastkindjes gegeven (7 stuks) in december én aan mijn schoonzus en haar 2 kinderen! Het is meer zo dat ze gevoeliger zijn voor infecties op het kdv/psz als de blaasjes nog open zijn. Maar dan vind ik het meer de keus van de ouders of je ze wel of niet wilt brengen. Bij mij mochten ze ook allemaal gewoon komen toen ze de waterpokken hadden maar heb wel goed gekeken naar hoe ze zich voelden. De ene is daar zieker van dan de andere.

als er baby’s in de groep zitten overleg ik als gastouder met de ouders,omdat de kleintjes het nog keer kunnen krijgen als ze het voor hun eerste jaar krijgen.

hebben ouders van baby er geen problemen mee dan gaat opvang gewoon door,vertel er altijd bij dat waterpokken al besmettelijk is voordat het zichtbaar is dat ze waterpokken hebben.

meeste ouders hebben dan zoiets van is waarschijnlijk toch al besmet

kinderen moeten wel beetje fit zijn dus geen hoge koorts en niks willen alleen op schoot dat werk voor kind en gastouder niet.

maar meeste ouders willen dan zelf niet dat kind komt en regelen wat anders.

@maritkollau wrote:



maar meeste ouders willen dan zelf niet dat kind komt en regelen wat anders.




Mijn vraagouders hebben allemaal hun kinderen gewoon gebracht (al hadden er ook een aantal vakantie omdat het precies met kerst was) omdat ze ook zoiets hadden van de besmetting is toch al geweest (en bovendien hadden dus alle gastkinderen, min 1, tegelijk de waterpokken).

@Karin1981 wrote:

Hoe zit het bij jullie ? mogen julllie kindjes gewoon komen?



Waar ivan zit mag hij pas komen als de laatste is ingedroogd. Waar ik zelf werk mogen kindjes altijd komen. gezondeheids voorschrift van de ggd , omdat ze al voordat er blaasjes zijn al besmettelijk zijn



HOe zit dit bij jullie?




bij ons mogen ze om diezelfde reden ook gewoon komen.

Ik denk dat ik toch maar ga aangeven :oops:



Ivan is er absoluut niet ziek van, hij speelt gewoon en heeft nergens last van afgelopen nacht had hij wel koorts dat merkte we dus pas toen hij 's nachts aan het kreunen en steunen was.

Als hij er goed ziek van is zou ik hem echt niet brengen. Vind ik zelf ook geen prettig idee.

mits koortsvrij mogen ze gewoon ze gewoon komen



wat staat er in hun beleidsboekje??

pas als de laatste is ingedroogd :angel:

@Fleur wrote:

@maritkollau wrote:


maar meeste ouders willen dan zelf niet dat kind komt en regelen wat anders.




Mijn vraagouders hebben allemaal hun kinderen gewoon gebracht (al hadden er ook een aantal vakantie omdat het precies met kerst was) omdat ze ook zoiets hadden van de besmetting is toch al geweest (en bovendien hadden dus alle gastkinderen, min 1, tegelijk de waterpokken).




ouders waarvan kinderen echt ziek waren van de waterpokken die brachten de kinderen zelf niet,even voor de duidelijkheid.

de andere kwamen gewoon spelen en werd bij elkaar geinformeerd(kinderen )heb jij ook pukkeltjes

@Fleur wrote:

Ze zijn het meest besmettelijk vóór het uitbreken van de blaasjes!


Dat is waar, maar ook als er nog blaasjes zijn, is er nog besmettingsgevaar! En in dat opzicht weren wij alle kids die nog blaasjes hebben

@Krabje wrote:

@Fleur wrote:
Ze zijn het meest besmettelijk vóór het uitbreken van de blaasjes!


Dat is waar, maar ook als er nog blaasjes zijn, is er nog besmettingsgevaar! En in dat opzicht weren wij alle kids die nog blaasjes hebben




bij ons in het KDV is het ook daarom dat de kindjes pas mogen terugkomen als de blaasjes uitgedroogd zijn… vooral ook ter bescherming van de kindjes zelf… zij kunnen zelf ook infecties oplopen als er open wondjes zijn…

bij ons mogen ze gewoon komen.



laatst was er een uitbraak van de waterpokken en je hoort dan ouders echt zeggen van ik hoop dat mijn kind ze nu ook krijge, want dan is hij/ zij er van af.



ik had dat ook met T.ara toen elke keer hoopte ik dat ze het zoukrijgen.

want ze kunnen het beter nu krijgen dan als ze ouders zijn.

bij ons was er een maand geleden 1 met waterpokken

nu een maand later hebben alle kindjes ze gehad



nu bij lynn op de groep was er ook een kindje met waterpokken

dus ik verwacht ze bij lynn ook nog wel binnenkort

hier ook ouders die hopen dat ze ze krijgen

mijn vriendin riep al als lynn ze krijgt dan komt mijn dochter even met

de jouwe knuffelen :mrgreen:



maar vind het wel raar want volgens mij moeten kdv zich aan de richtlijnen van de ggd houden en daar staat duidelijk dat wering niet nodig is[/i]

ben er zelf ook niet scheutig op om kindjes met windpokken te verzorgen… :think: