Gister zag ik ineens een vreemd vlekje op zijn buik. Vanochtend waren het er ineens meer met blaasjes erop. Net op het internet gelezen en leek erg veel op waterpokken.
Gastouder gebeld en inderdaad er waren kindjes geweest 2 weken geleden met waterpokken, maar ze hadden elkaar ontlopen. Maar blijkbaar toch een keer samen geweest. Gastouder voelde zich enorm schuldig wil nu graag gratis oppassen als ik even rust wil (hangerig of koortsig).
Maar wat zal ik doen.
Huisarts kan denk ik niks doen, hij lijkt niet veel last te hebben, wel hangerig en wil steeds op schoot. Slechter slapen, misschien toch jeuk.
Hij is nog zo klein, echt heel zielig.
oh wat zielig, Mila heeft het hier net gehad, op kdv heerste het ook. Maar jouw kindje is nog wel een ukkie hoor, ze zeggen dat ze het onder de 6 maanden niet kunnen krijgen, dus wel ;-). ik kreeg de tip om havermout te kopen, in een washandje te doen, dichtbinden en dan samen met kind in het badje doen. dat helpt tegen de jeuk, ik pakte wel een oud washandje, zodat ik het weg kon gooien, het is zo’n gedoe om het schoon te maken lijkt me. Hier duurde het 3 dagen van eerste pukkeltje tot de laatste die verscheen, dus het kan nog even duren, sterkte, ik hoop dat je kindje niet teveel last van de jeuk heeft. Ik had trouwens calendulan emulsie gekocht, van vsm, maar ik las na de aankoop in de bijsluiter, dat het pas boven de 2 jaar gesmeerd worden, Ik deed zelf wel zinkzalf op de waterpokjes die ontstoken, zoals de 'luier-area ', dat kan je niet voorkomen.
Ik kocht destijds mentholpoeder voor onze kids, maar zij waren al groter, en ik weet niet of dat ook geschikt is voor babies…
Sterkte en beterschap!!! :hug:
mentolpoeder wordt afgeraden !
Van vsm hebben ze calendulan. Je kunt ook havermout kopen
(geloof 60 cent een zak bij AH) en dat in een washandje doen
en dat washandje in bad leggen en je kindje er een beetje mee
‘insmeren’ Dat verzacht enorm en is goed tegen jeuk!!
(zelf in de zwangerschap ook gebruikt)
Hier ook de waterpokken, maandag de eerste paar in zijn luier gevonden, inmiddels zit hij helemaal onder. Hij loopt steeds te krabben en werd vannacht steeds huilend wakker van de jeuk.
Wat sneu voor jouw kleintje, dat is wel heel jong he.
Zou er extra op letten dat je wat vaker de luier verschoond, hier word namelijk alarm geslagen als er wat urine in de luier zit. Vannacht ook 2x verschoond en daarna wat natusan zalf (uit zo’n blikje) erop gedaan en dan was hij een stuk rustiger. (sudocreme kan natuurlijk ook)
Ik ga straks even snel havermout halen, moet alleen even kijken waar ik hem in zit want we hebben geen bad. :?
Beterschap voor je ukkie, volgens mij heerst het want hoor er momenteel enorm vaak van dat kindjes het hebben :think:
o, nog 1 ding, dat poederen en smeren mag je schijnbaar niet doen als er pokken open zijn gegaan, en aangezien dat hier al na 1 dag was heb ik dat niet gebruikt. Het badje met havermout mag dan wel.
:hug:
Nik heeft het een paar maanden geleden ook gehad, en flink ook.
(Lotte ook, maar minder)
Niet veel dat je kan doen behalve veel knuffen, lekker laten slapen als ze hangerig zijn, calendula emulsie smeren en havermout in bad.
Beterschap!
@Kes wrote:
Ik ga straks even snel havermout halen, moet alleen even kijken waar ik hem in zit want we hebben geen bad. :?
In de wasbak in de keuken of badkamer!
Of heb je misschien nog zo'n babybadje?
Grote emmer als tummytub? (Edit: Doh, nee dus, hij is 2!)
Of anders gewoon wassen met washand gevuld met havermout (havermout laten wellen in het warme water) :mrgreen:
Bedankt voor de tips.
Wat zat Nikki onder zeg.
Hier gister een vlekje, wat nu een flinke pok is geworden en op zijn buik een stuk of vier. Op zijn bil zit er nu een en op zijn hoofdje hebben we er ook drie ontdekt.
Ze komen nu wel snel zeg. De jeuk zal wel beginnen als ze open gaan en er een korstje op komt.
Wasbak in de keuken lijkt me niet zo handig, vrees dat onze laminaatvloer dat iets teveel water vind
Wastafel in badkamer is daar niet voor geschikt helaas.
Ik heb nog wel een koi-meetbak :lol:
Tis jammer, binnenkort heb ik een bibabad, maar ze woont niet in de buurt, dus die gaan we over 1,5 week pas halen. Dus daar heb ik nu jammer genoeg nog niks aan.
Laat mijn man vanavond wel even de bergzolder opduiken, heb daar idd het babybadje nog wel staan. :thumbup: Hopen dat die in de douchecabine kan staan.
Bedankt voor het meedenken :-*
O, trouwens, word dat erg vies als je dat water ook in zijn haar doet? Heeft namelijk best veel grote pokken in zijn haartjes zitten.
calandulan mag NIET onder de 2 jaar !
@Kes wrote:
O, trouwens, word dat erg vies als je dat water ook in zijn haar doet? Heeft namelijk best veel grote pokken in zijn haartjes zitten.
valt wel mee, omdat het in een washandje zit komt er alleen wit water uit, gebruik het als een spons, Je kunt na dat melkachtige water wat gewoon water erover heen laten lopen, ik vond mijn kind daarna wel lekker naar pap ruiken Oja havermout zit in een pak bij AH, kijk bij de ontbijtgranen enz…
Hey Juud,
Mik heeft de waterpokken gehad met 4 maanden (kdv) en eigenlijk kun je op deze leeftijd weinig doen, behalve hopen dat hij het flink te pakken krijgt. Dat is mss raar gezegd maar anders kunnen ze het op latere leeftijd weer krijgen.
Bij Mik heb ik er ook niets aan gedaan en behalve het schuren in bed heeft hij er niet zo heel veel last van gehad.
Beterschap :hug:
Jade en Dave hadden het afgelopen feb… Jade was toen net 2 mnd…
als ze het onder de 1 jaar krijgen en niet zo heftig… dan is het bijna gegarandeert dat ze het nog eens krijgen…
hier toen ook havermouth gebruikt… het verdringt de jeuk en zorgt ervoor dat de korstjes snel indrogen… :thumbup:
Y. heeft het gehad met 6 maand.
Bij hem heb ik van die speciale emulsie gebruikt van VSM voor waterpokken
@Florence wrote:
calandulan mag NIET onder de 2 jaar !
Waarom mag Calendula niet onder de 2 jaar???
Nog nooit gehoord, wordt nl zelfs door sommigen gebruikt als billencreme…
Ik werk in een drogisterij en calendulan word gewoon verkocht voor kindjes onder de 2 jaar.
Er is zelfs een speciale calendula kinderemulsie voor waterpokken met een leeftijdsindicatie van 0 tot 6 jaar.
Maar ik wilde eigenlijk zelf een topic openen totdat ik deze zag staan.
Lucas lijkt ook de waterpokken te hebben.
En vandaag op het kdv hadden ze in zijn schriftje geschreven dat ook zij het vermoeden hadden. Het heerst er ook.
Punt is alleen, hij heeft er 2. En het blaasje gaat open, en dan droogt het in. Komt er weer een nieuw blaasje op, die gaat weer open, enz.
En alleen langs zijn navel eentje, en langs zijn plasser.
En dat is al ongeveer 1,5 week zo sinds ik dus 1,5 week geleden die 2 zag zitten.
Ik had het er met hun ook over, en op internet opgezocht maar ik kan geen duidelijk antwoord vinden.
Ik dacht namelijk dat je binnen 24 uur, of in ieder geval een dag of 2-3 toch wel helemaal onder zat.
En helemaal onder kan natuurlijk verschillen van heel erg, tot wat minder, maar dat het wel in een paar dagen helemaal tot uiting komt.
Weet iemand hoe dat zit?
anneke kan hij geen krentebaard hebben???
dan krijg je ook blaasjes die uitdrogen en een kortsje erop… het korstje is dan wel honinggeel van kleur…
Ik heb vroeger ook krentenbaard gehad en dat is geloof ik alleen op het gezicht. Vandaar ook de naam, het vormt zich precies op de plaats waar een man normaal een baard heeft.
Er komt ook niet echt een korstje op voor mijn gevoel.
Het is een klein rood blaasje, en als het indroogt dan lijkt het meer op een klein kuiltje/putje.
Vreemde omschrijving misschien maar ik kan het even niet anders benoemen.
Ik dacht 1,5 week geleden ook echt dat hij ze ging krijgen.
Maar na die tijd bleef het eigenlijk alleen bij die, en die zetten steeds op en drogen weer in.
Hij krijgt er niet meer. Robin heeft ook nergens last van en die heeft ze ook nog niet gehad.