Waterpokken of muggebulten? Update 02/07, toch Waterpokken!

kans is trouwens vrij klein hoor, want ik las dat ongeveer 80% van de mensen afweer heeft tegen waterpokken, maar goed er is dus wel een kleine kans op gevaar bij zwangere vrouwen die nog nooit zelf de waterpokken hebben gehad

dus inderdaad als ze zelf al waterpokken hebben gehad dan is er niks aan de hand en kun je gewoon op bezoek gaan!

yes, ik had gelijk 8) :lol: :wink:

Arm meiske, beteschap!

Isa had trouwens de pokjes trouwens in dezelfde mate als jouw meisje. Ze is er eigenlijk maar 1 nacht beroerd van geweest, en krabben deed ze (bijna) niet, ze had jeuk op haar bolletje toen er korstjes opkwamen.

Het heeft ongeveer een weekje geduurd voordat de korstjes eraf vielen. Ze heeft nu nog een hoop prachtige gedeukte vlekjes :roll: , het is nu 3 weken geleden. Volgens het CB komt het nog goed zonder al te veel littekens, kan wel maanden duren…

Oja, als je een washandje vult met havermout en haar daar mee in bad zet, dan wordt de jeuk minder en drogen de pokjes sneller in :thumbup:

@mayo28 wrote:

Arm meiske, beteschap!

:

:lol:

dank je

Sterkte, dammm ik zat verkeerd… :thumbdown:

Nou, dat is sterk zeg! Ian heeft ook van die bultjes op z’n benen (en 2 op z’n arm). Ik zat vanmorgen te kijken en dacht: ach nee, zijn gewoon muggenbulten.

Nu lees ik hier en zie ik foto’s van je meisje en zie PRECIES DEZELFDE BULTJES als Ian nu heeft. :o

Waterpokken dus. GElukkig had ik al mentholpoeder ingeslagen. Straks nog even havermout scoren. (moet ik die bij De Tuinen of reformwinkel halen of is een pak havermout van de supermarkt ook goed? :think: )

ik heb geen idee Crien, ik heb bij Noa nooit havermout gebruikt maar alleen dat melkachtige spul van vsm

die ga ik nu voor Yara ook maar even halen, ook al lijkt ze er nog steeds geen last van te hebben…

gewoon uit de supermarkt…

Ik had die van Dr.Oetker :mrgreen: (of moet ik nu Dr.Utker zeggen :angel: )

Ik wilde trouwens ook mentholpoeder kopen, maar bij de apotheek werd dit afgeraden. Calendula van VSM schijnt minder kans op littekens te geven. Die heb ik dus ook maar gekocht 8)

(al ben ik zelf 30 jaar geleden natuurlijk door de mentholpoeder gerold, en geen littekens…)

Ik heb het gewoon bij de AH gekocht, euroshopper, werkte prima!

Beterschap!

@mayo28 wrote:

Arm meiske, beteschap!

Isa had trouwens de pokjes trouwens in dezelfde mate als jouw meisje. Ze is er eigenlijk maar 1 nacht beroerd van geweest, en krabben deed ze (bijna) niet, ze had jeuk op haar bolletje toen er korstjes opkwamen.

Het heeft ongeveer een weekje geduurd voordat de korstjes eraf vielen. Ze heeft nu nog een hoop prachtige gedeukte vlekjes :roll: , het is nu 3 weken geleden. Volgens het CB komt het nog goed zonder al te veel littekens, kan wel maanden duren…

Oja, als je een washandje vult met havermout en haar daar mee in bad zet, dan wordt de jeuk minder en drogen de pokjes sneller in :thumbup:

Het is hier een jaar geleden en mijn oudste heeft echt littekens op zijn hoofd :thumbdown:

@juulke wrote:

van de bmr prik kun je geen mazelen krijgen. Ze kunnen er niet lekker van zijn, maar ze kunnen geen mazelen, rodehond of bof krijgen van deze prik. Er worden nl. niet-actieves stoffen ingespoten. Hier maak je wel antilichamen tegen (dus ben je beschermd tegen de actieve vorm), maar je kunt er niet ziek van worden. Als je nl. een actieve stof krijgt ingespoten, hoe weinig dan ook, dan heb je in principe deze ziekte onder de leden

weer wat geleerd, thx!

Es en Yara: Sterkte en beterschap :hug: