Waterpokken of muggebulten? Update 02/07, toch Waterpokken!

Hoi!



Yara heeft sinds een paar dagen een stuk of 10 bultjes, 1 op de wang en de rest op de benen.



eerst waren het kleine rode stippen en ik dacht gewoon aan muggebulten

maar nu worden ze dikker en lijken ze wat geel in het midden te worden, soort blaasje.



Kun je waterpokken hebben, maar dan maar zo weinig?

Onze oudste zat er heel erg onder namelijk.



Het heerst wel hier, een broertje van een meisje uit noa’s klas had het ook, daar heeft yara pas in de klas wel even mee gespeeld.



ze lijkt verder niet ziek, maar dat was Noa toen ook niet echt.



Het jeukt wel.



Wat denken jullie dat het is?

nog eentje, ze zijn wat wazig helaas

Ja hoor, waterpokken :mrgreen:



Zo begon het bij Isa ook, 1 tje op haar rug…na een paar dagen waren het er 5, toen 10, daarna 20 8) . De eerste dagen ging het heeeel langzaam, daarna vermenigvuldigden ze zichzelf opeens



Ze heeft nooit helemaal onder gestaan, maar ze had er genoeg om er knap lastig van te worden. Onder haar voet, in haar ooghoeken, in haar mond en heeeeel irritant in d’r haar :roll:



Sterkte 8) !

Oooooh echt???



ik kon het me haast niet voorstellen, want deze 10 zaten er ineens en ook al een paar dagen, het worden er nog niet meer.



ik hoop dat het hier bij blijft…



we gaan 25 juli pas op vakantie dus als het wel waterpokken zijn is ze er tegen die tijd wel vanaf he?



ben benieuwd naar nog meer meningen! :slight_smile:



(mijn man was er trouwens vanaf dag 1 al van overtuigd dat het waterpokken waren en ik moest maar naar de dokter zei hij :shock: :mrgreen:



Euh… zei ik, ook al zijn het waterpokken dan hoef je er niet mee naar de dokter hoor :lol:



Hij kan altijd nogal dramatisch doen… :silenced:

ter vergelijk, dit is mijn oudste met 14 maanden, 2 weken na de BMR prik:



dat is wel duidelijk he :mrgreen:

up :mrgreen:

Ik zou zeggen muggenbulten… Zien er nog niet uit als echte blaasjes nu toch? Meer als bultjes van wat ik ervan kan zien.





Je kan zelfs waterpokken hebben zonder pokken, of met maar 1 of 2, dus het zal wat dat betreft niet veel zeggen.



(lees nu goed dat je het zelf wel over blaasjes hebt. Als er vocht in zit, dan weet je het zeker :))

ik weet niet zeker of er vocht iin zit maar ze worden nu wel gelig dus het lijkt wel zo



maar ik bedenk me dat als ik flink heb zitten krabben aan een muggenbult daar ook vocht uit kan komen…



nog maar even afwachten wat er verder mee gaat gebeuren.

Het is erg moeilijk te zien door de wazigheid van de foto, maar als ik moet gokken dan gok ik de waterpokken.



Robin zat helemaal vol, Lucas had er ook niet zo héél veel. Ook wel aardig hoor, maar niet van top tot teen, all over.



Bij Robin waren het er eerst ook 5, toen 10, etc, etc…

Na een paar dagen had hij ze wel van teen tot kruin.



Een muggebult is echt een bult, dus gewoon huid. Vaak zie je ook een stipje in het midden waar je gestoken bent.



Bij een waterpok zie je duidelijk een blaasje zitten met vocht erin.

ik vind het wel raar dat ze niet op haar romp zitten, alleen op de benen en op het gezicht.

precies plekken waar een mug makkelijk bij kan…

Dit is een waterpok:







Dit een muggenbult:



De foto’s zijn inderdaad een beetje wazig.

Ik zou eerder zeggen muggenbulten dan waterpokken.



Ik krijg soms op een muggenbult ook een klein blaasje, soort van allergische reactie. Niet altijd trouwens, soms krijg ik mega plekken.



Zijn het een soort knobbeltjes? Dan denk ik echt aan een insectenbeet (mug of ander soort prikbeest)

wat een duidelijk foto’s Anneke, ik krijg ze altijd wazig van zo dichtbij.



ik zal straks als ze wakker is nog eens goed kijken…

op basis van jouw foto’s zou ik zeggen, muggenbulten.

Mijn beide jongens hebben net de waterpokken gehad en dat zag er toch anders uit dan wat jij laat zien…

maar dat kan door de wazigheid van de foto komen.

@Esther28 wrote:

wat een duidelijk foto’s Anneke, ik krijg ze altijd wazig van zo dichtbij.




Ik heb ze ook maar gegoogled :mrgreen:

Om een scherpere foto te krijgen, kun je het beste een foto op een kleine afstand maken. En dan later inzoomen via een fotobewerkings programma.

Of op marcrostand fotograferen.

Een foto van dichtbij wordt meestal wazig, omdat de camera niet kan scherpstellen van zo dichtbij.

oh, op zo’n manier, handige tip!

Ik dacht vorig jaar dat Luna ook onder de muggenbultjes zat.

Nou niets was minder waar… ( HA bevestigde dit)

Het waren dus wel waterpokken…

Ze had dr ook maar een stuk of 10/12.

Precies in de week dat me zus trouwt kreeg me neefje ze van Luna cadeau :? Luna heeft overigens verder niet meer pokken gehad.

( kan dus nog wel komen aangezien de hoeveelheid, of juist niet)



Ik zou zeggen vraag het even na bij je HA

En toch denk ik dat het waterpokken zijn 8)



Isa had ze ook zo, ik heb echt een dag of 5 gedacht dat het muggenbulten waren…totdat ze op het KDV toch echt zeiden dat het waterpokken waren :mrgreen:, een paar dagen later werd het mij ook vrij duidelijk dat het pokjes waren :lol: .



Verder heerst het bij ons op het KDV ook, en ik lees in je 1e post dat het bij jullie ook feest is…



Als je een muggenbult irriteert door te wrijven dan wordt het toch een rode schijf met een witte bult :think: . Misschien eens proberen om te kijken wat er gebeurd? Wel zielig voor 't meiske 8)

Hier zitten ze onder de muggenbulten. Waterpokken hebben ze al gehad namelijk. Ze reageren behoorlijk heftig op die stomme beesten.



Zoals die op zijn arm, werden ze later allemaal.

Ze beginnen klein, worden steeds groter en roder en feller en de volgende dag is het al een stuk minder. Helaas blijven ze echt weken zitten.

Hij heeft er nu 4 op zijn voorhoofd, 1 op zijn oor en een paar op zijn arm.