Waterpokken.....dilemma

Tijn heeft de waterpokken, sinds maandag, en ze beginnen net een beetje in te drogen, niet allemaal maar de meeste al wel.



Hij heeft een nieuwe bril, en die ligt al sinds maandag klaar, ik heb hem tot nu toe niet opgehaald omdat, in het begin de pokjes toch wel heel hevig waren.



Nu is zijn oude bril sinds deze week ook nog kapot gegaan, dus loopt ie met een bril die niet goed zit op zijn neus.



Vanavond wil ik de bril gaan halen en hij moet dus mee. Ik kan de rest van de week verder niet meer, eerstvolgende keer zou dan pas woensdag zijn.



Wat zouden jullie doen, gewoon met hem die bril gaan laten aanmeten of toch wachten tot woensdag en al die dagen geen bril ophebben?

Ik zat te denken dat hij hem eventueel ook buiten de winkel kan oppassen, dan hoeft ie niet binnen bij de andere klanten!



Heb in overleg met de opticien de huisarts gebeld en volgens hem is de besmettelijkheid over als alle pokjes zijn ingedroogd.



Eigenlijk ben ik van mening dat het helemaal niets uitmaakt, want ook 2 dagen voordat de pokjes zichtbaar zijn is het kindje al besmettelijk, zonder dat iemand het dus ziet aan het kind!



We wilden eigenlijk ook met hem gaan eten bij de Mac, wat is jullie mening hierover?

Ik ben het eens met je huisarts, wij volgen op het werk altijd ook de ggd regels en die zeggen dat als eenmaal de pokjes er zijn het besmettingsgevaar ook geweest is. Alleen je moet niet op bezoek gaan bij zwangere vrouwen of kleine babys. Maar jullie kunnen gewoon naar de Mac gaan hoor en die bril ophalen



Gr Marielle :vlinder:

Nou, eten bij de mac, waar je altijd andere kindjes treft (en zwangere vrouwen 8) ) zou ik niet doen, als de blaasjes nog niet allemaal zijn ingedroogd. Maar die bril ophalen wel. En als er andere kindjes zijn en/of een zwangere vrouw…dan zou ik even buiten wachten of eerst wat anders gaan doen.

ohh ik ben iemand die daar dus maling aan heeft hoor. Als hij verder niet ziek ervan is, lekker eruit gaan.



Andere ziektekiemen zie je ook niet, dus ik zou zeker niet binnen blijven omdat t zichtbaar is dat hij de w.p heeft en ook niet buiten de winkel :think:

Ik zeg ook niet dat ik binnen zou blijven…maar op het moment dat het nog besmettelijk is zou ik niet naar plaatsen gaan waarvan je weet dat er veel kinderen zijn.

Ik ben zelf ook zwanger, maar levert voor mij geen gevaar op omdat ik het als kind heb gehad!



Ik zou zelf ook denken, gewoon gaan en maling hebben aan reacties van andere mensen. Het is tenslotte ook besmettelijk al zie je er nog niets van…maar was nieuwsgierig naar jullie mening!



Morgen heb ik vriendinnendag en gaan onze mannen met de kinderen wat leuks doen. Dus Tijn gaat ook mee…ws. naar een indoorspeeltuin!

Hij voelt zich niet ziek ofzo, alle kindjes die erbij zijn hebben het al gehad. Op een meisje na van 1,5 jaar.

Tijn heeft het gekregen van een van hen!

ik zou gewoon gaan hoor, en de bril halen , en lekker gaan eten bij de mac… het is toch niet zo dat tijn dicht in de buurt komt bij anderen(zou hem dan wel weer aan tafel houden, dat dan weer wel) en hij is echt niet besmettelijk van meters afstand hoor…



en het is ook nog eens zo… lopen de kinderen in zijn buurt het niet op van hem, dan vast wel van een ander kindje die nog niet de pokjes zelf heeft… of van een ander kindje wat ook gewoon mee naar buiten gaat.



Waar ik wel naar zou kijken is hoe tijn er zelf onder is… Is hij gewoon vrolijk en levendig, waarom niet… Is hij er zelf ziek van, dan zou ik hem wel binnen houden …



veel plezier bij de mac en de opticien :mrgreen:

Onze gastouder zei juist: oh graaaag, kom maar langs! Ze heeft een zoontje die iets ouder is dan Leonie, en zij redeneerde: als hij het toch moet krijgen, dan maar nu. (is overigens niet gelukt :mrgreen: ) Leonie had nergens last van, en we zijn overal heen geweest (behalve naar mijn pas bevallen collega).

Als Tijn geen koorts heeft en niet lamlendig is gewoon je dingen doen :thumbup:

Waterpokken zijn toch alleen besmettelijk 2 weken voordat ze zichtbaar worden?

@Rooike wrote:

Waterpokken zijn toch alleen besmettelijk 2 weken voordat ze zichtbaar worden?




en ze zijn zeer besmettelijk op het moment dat de blaasjes er zijn, en dan vooral als ze opengaan en anderen in aanraking komen met het vocht uit de blaasjes…

Dus jouw voorlichting was niet geheel volledig!

@mv2kids wrote:

@Rooike wrote:
Waterpokken zijn toch alleen besmettelijk 2 weken voordat ze zichtbaar worden?




en ze zijn zeer besmettelijk op het moment dat de blaasjes er zijn, en dan vooral als ze opengaan en anderen in aanraking komen met het vocht uit de blaasjes…

Dus jouw voorlichting was niet geheel volledig!




Niet 2 weken voordat de blaasje komen maar 2 dagen!!!

@mv2kids wrote:

@Rooike wrote:
Waterpokken zijn toch alleen besmettelijk 2 weken voordat ze zichtbaar worden?




en ze zijn zeer besmettelijk op het moment dat de blaasjes er zijn, en dan vooral als ze opengaan en anderen in aanraking komen met het vocht uit de blaasjes…

Dus jouw voorlichting was niet geheel volledig!






Ik vertel alleen maar wat ik weet van een leidster van het kdv!

Weet je, ik was ook altijd zo makkelijk…



Maar wat is nu het geval. Ik kan ieder moment bevallen. Kim was 2,5 week geleden jarig en daar was ook haar neefje. Hij kreeg de dag erna waterpokken. Dus ik was onwijs bang dat Kim dan precies waterpokken zou hebben als ik moest bevallen. En dat lijkt me vreselijk…dat Kim niet eens bij haar zusje kan kijken, omdat ze waterpokken heeft.



Nu heeft ze daarvan geen waterpokken gekregen…maandag was ze bij mijn moeder, waar ook haar neefje weer was, die inmiddels gewoon weer beter was. Het broertje van het neefje was daar ook en heeft maandag avond, jawel, waterpokken gekregen en Kim was dus de hele dag bij hem. Dus nu is er weer een kans dat Kim waterpokken krijgt, als ze net een zusje heeft gekregen.



Ik hoorde dat net en las daarna je topic…normaal heb ik ook zoiets van, ze moeten het toch een keer krijgen. En nu wil ik het 1 keertje niet en dan gebeurd dit… :frowning:



Dus, nu het hier toch over gaat…duimen jullie mee dat Kim het niet krijgt!!!



(Kim heeft trouwens vorig jaar en het jaar daarvoor 3 waterpokken gehad. Wat volgens de huisarts kan betekenen dat ze het niet meer krijgt, maar ook kan het dat ze het weer krijgt, omdat het allebei de keren maar 3 waterpokken waren :? )

dat had ik dus echt met lucas aan de hand… een week of wat voor ik uitgerekend was, kreeg meneer dus inderdaad de waterpokken :wall: :wall: :wall: ow wat was ik bang dat hij niet naar zijn broertje zou mogen komen kijken. Goddank bleef Daan netjes binnen zitten tot lucas geen krentenbolletje meer was :mrgreen:

Nou zoals eerder gezegd andere ziektes / ziektekiemen zie je ook niet zitten, dus als mijn zoontje zich verder goed zou voelen en ik moet ergens heen dan nam ik hem gewoon overal mee naartoe.

Moet ik dan zolang het duurd binnen blijven?

Ik moet toch boodschappen hebben enzovoort… tsja in een supermarkt zijn misschien ook wel kinderen… Nou als mensen zo bang zijn om ziek te worden blijven ze maar binnen. :roll:

Nou hier nog 1 met waterpokken :doh: en ik ben 32 jaar.

Ook al heb je het als kind gehad…als het niet goed doorgezet heeft kun je het later nog een keer krijgen.

Het is echt een vreselijk gevoel heb het vanaf vorige week donderdag en nog steeds komen er nieuwe bultjes bij en jeuken pfff.

Heb er een paar dagen heel slecht van geslapen.

Menthol poeder hielp op een gegeven moment niet meer.

Nu heb ik calamineschudsel gekregen, het stinkt naar verf maar helpt veel beter dan dat poeder van menthol.

@SalliBalli wrote:

Nou hier nog 1 met waterpokken :doh: en ik ben 32 jaar.

Ook al heb je het als kind gehad…als het niet goed doorgezet heeft kun je het later nog een keer krijgen.

Het is echt een vreselijk gevoel heb het vanaf vorige week donderdag en nog steeds komen er nieuwe bultjes bij en jeuken pfff.

Heb er een paar dagen heel slecht van geslapen.

Menthol poeder hielp op een gegeven moment niet meer.

Nu heb ik calamineschudsel gekregen, het stinkt naar verf maar helpt veel beter dan dat poeder van menthol.




nestosyl werkt :thumbup: tegen jeuk,het verdooft en ze drogen sneller weg!!

Sterkte!

Ik zou gewoon lekker gaan hoor. Wat de meeste hier al zeggen, komt het niet Tijn, dan wel van een ander.



Joepie, ik duim voor je dat Kim het niet krijgt!!! :pray:



Oeh Salliballi, sterkte!!

We zijn inderdaad gewoon gegaan, en volgens mij keek niemand ons vreemd aan :wink: