Waterpokken.....dilemma

Die bril is natuurlijk nu allang opgehaald en het etentje bij de mac heb je dan ook wel achter de rug, maar ik zou daar dus ook gewoon lak aan hebben. Je ziet van tevoren niet dat ze al besmettelijk zijn. Ieder kind kan wel rondlopen met beginnende waterpokken. Een van de gastkinderen bij mij had ze 1 1/2 week geleden, ws was ze dus 2 weken geleden op donderdag al besmettelijk. Tot nu toe heeft geen van de andere gastkinderen (of Kes) ze gekregen. Maargoed, de incubatietijd is 2 tot 3 weken. We wachten dus nog af of ik hier in huis een waterpokkenexplosie ga krijgen.

Oh, haha, tegelijk gepost :wink:

Joepie…ik bedoelde jou er niet mee hoor…





anne-marie, wat zie ik nou, gij zijt bezwangerd!!!

Wat goed!!!



Megagefeliciteerd meid

Tijn had ze exact 2 weken nadat het zoontje van mijn vriendin ze had, en daar heeft ie het van gekregen. Haar andere kindje heeft ze nu tegelijk met Tijn!

Je hoeft toch niet thuis te blijven als je kind waterpokken heeft? Als hij geen andere mensen aanraakt is het toch geen probleem?

Bij ons op het KDV mogen kinderen ook gewoon komen als ze waterpokken hebben.

@Joepie! wrote:





Maar wat is nu het geval. Ik kan ieder moment bevallen. Kim was 2,5 week geleden jarig en daar was ook haar neefje. Hij kreeg de dag erna waterpokken. Dus ik was onwijs bang dat Kim dan precies waterpokken zou hebben als ik moest bevallen. En dat lijkt me vreselijk…dat Kim niet eens bij haar zusje kan kijken, omdat ze waterpokken heeft.




Dat hebben we hier dus net meegemaakt. Roeland geboren, wij eerst in het ziekenhuis, op de vijfde dag naar huis en op de zesde dag heeft Hadewijch de waterpokken. En weghouden bij mama of de baby zat er dus niet in. Ze zat echt van top tot teen onder en is verschrikkelijk ziek geweest. En 100% weghouden bij de baby gaat dus echt totaal niet. Gelukkig is ze geen kusjes en knuffelkindje, maar ze wou natuurlijk wel kijken. En bij mama zitten als de baby er ook zat.

Over het algemeen zijn babies beschermd door de antistoffen die ze meegekregen hebben vanuit de buik en nog eens extra door de borstvoeding. Er bestaat helaas wel een kleine kans dat ze het krijgen en dan kunnen ze er heel erg ziek van worden. Wij zijn nu de dagen aan het aftellen, de mogelijke incubatietijd is bijna voorbij. Voorlopig gaat alles goed, nog even duimen.

Selma, ik duim voor je dat Kim de waterpokken niet nu krijgt. Lijkt me ook best wel eng hoor, zo vlak voor je bevalling.



Annemarie, ik was ook gegaan hoor, als je kind zich goed voelt. Mijn ervaring (sinds enkele weken :mrgreen: , het heerst overal) is dat als ze zich weer lekker voelen en geen jeuk of pijn meer hebben, dat de meeste pokken dan ook al opgedroogd zijn.



Mijn middelste kreeg trouwens de eerste vlekken vorige week vrijdagavond, die middag waren ze nog lekker een uur in Smalland bij Ikea, dus in de besmettelijke periode, dat wist ik toen nog niet.

En donderdags erop zijn we, meeste waterpokken waren ingedroogd, maar nog niet allemaal, naar een binnenspeeltuin geweest.

bij ons mogen de kinderen ook gewoon naar het KDV komen met waterpokken.

In het boek van de ggd staat (die hebben we op het werk liggen) dat waterpokken 2 weken van te voren al erg besmettelijk zijn en op het moment dat het echt blaasjes zijn.

Het scheelt ook per leerkracht hier op school, merk ik al.

Want degene die mijn oudste heeft aangestoken (verwijt haar niets hoor, hij moest het immers toch eens krijgen) ging gewoon naar school, dat vond de juf goed, maar de meester van mijn middelste (die 2 weken later waterpokken kreeg) zei dat ie beter thuis kon blijven dat de blaasjes waren in-of opgedroogd.

Tja ik twijfel ook. Heb me wel afgevraagd als Joost nu de waterpokken zou krijgen van Tijn afgelopen maandag of we dan toch naar Centerparcs moeten gaan. Heb er zo naar uitgekeken en ook geen annuleringsverz.,maar vind het ook lullig als hij andere kindjes evt aansteekt… :think:

Over dat aansteken zou ik me geen zorgen maken, maar dat Joost misschien net dat weekend ziek zou kunnen zijn van de waterpokken, dat lijkt me vervelender.



Je weet nooit of je kind besmet is met waterpokken en besmettelijk is voor anderen zolang ie het nog niet heeft gehad, dus gewoon gaan!

Zouden jullie dan ook gewoon gaan zwemmen in het subtropische zwemparadijs…? Daar twijfel ik nl over… :think:

nee, maar alleen vanwege de chloor op de pokken, dat lijkt me niet goed en omdat afdrogen zeer doet zolang de pokken nog niet goed zijn opgedroogd

Oke even samenvatten…



dus een persoon kan vanaf 2 dagen voor de blaasjes besmettelijk zijn, als je z enog niet ziet, tot 10/12 dagen na ontstaan van de blaasjes ofwel tot ze allen ingedroogd zijn? En in die periode kun je aangestoken worden, zo ja dan krijg je ze pas 2 tot 3 weken erna?



Dit even omdat kindje van vrienden het inmiddels heeft, ik misschien zwanger ben en die dingen misschien nog nooit gehad heb.



Dus kan ik t misschien krijgen van afgelopen zaterdag kind zien (weet nog niet wanneer t bij haar begonnen is) maar anders als ik e rnu bij uit de buurt blijf niet toch?



Vraag t me even af!!!