Omdat ik geen borstvoeding ga geven ben ik me alvast een beetje aan het orienteren mbt tot flesvoeding. Ik heb al gezien dat er verschillende merken zijn in verschillende prijsklasse’s maar dat het eigenlijk niet uitmaakt wat je gebruikt zolang je kindje het er goed op doet.
Maar wat me wel is opgevallen is dat je bij de ene flesvoeding gekookt water moet gebruiken( en laten afkoelen) en bij de andere gewoon kraanwater en dan opwarmen in de magnetron.
Is daar een rede voor of zijn de meningen gewoon verdeeld en is kraanwater (mits je geen loden lijdingen hebt uiteraard) net zo goed?
Volgende vraag. Stel ik neem gewoon kraanwater en verwarm dat in de magnetron of flessenwarmer dan kan ik toch net zo goed warm water uit de kraan pakken of ligt dit nou aan mij?
Ben benieuwd naar jullie mening en ervaringen!
groetjes
Miranda
De eerste maand of 2 maanden heb ik gekookt water gebruikt. Dat is ter voorkoming van krampjes,het water is dan minder hard.
Nu gebruik ik gewoon kraan water.
@truusje wrote:
De eerste maand of 2 maanden heb ik gekookt water gebruikt. Dat is ter voorkoming van krampjes,het water is dan minder hard.
Nu gebruik ik gewoon kraan water.
hier net zo gedaan.
warm water uit de kraan bevat meer bacterien en kalk, is dus geen goed idee… dan liever koud water en opwarmen…
ik gebruikte evian, is super tegen krampjes :thumbup: en dan gewoon opwarmen in magnetron of flessewarmer
Als je voor 24 uur voeding maakt: water koken en laten afkoelen, poeder erbij, ff roeren en dan achter in de koelkast zetten ivm temperatuur-verschillen.
Als je een vers flesje maakt: koud water uit de kraan opwarmen en dan poeder erbij doen en heel goed schudden
Spa/Evian/Bar le Duc kan ook, vooral als het water in je woonplaats erg hard is of als je beeb veel krampjes heeft.
opwarmen kan in de magnetron maar ook in de flessenwarmer. Zeker in het begin is de magnetron veeeel sneller (kleine flesjes van 40cc hoefde bij mij maar 7 Ã 10 seconden)
Succes!
Hier begonnen met kraanwater maar daar had hij toch wel last van dus nu kook ik het water , laat het afkoelen en dan in de koelkast .
Na 24 uur gooi ik het weg .
Evian enz zijn natuurlijk ook goed maar waarom iets duurs terwijl je je water kan koken :roll: maar dat zijn meningen he !
En kwa voeding , ik zou proberen een bv kruidvat eigenmerk en dan de normale voeding mocht hij daar niet goed op reageren kan je altyd over stappen .
Wij gebruiken nutr omneo omdat hij veel krampen had en die van het kruidvat hielp daar niet tegen …
Succes
ook ik ga straks kv geven hier is het water erg hard dus word het aangeraden om het te koken en af te laten koelen. ik ga wel flesjes evian of zo in huis halen voor als ik wegga. gewoon hup in de luiertas en op pad maar!
de eerste 8 weken barleduc water gebruikt (schoonfamilielid is bioloog, als je eens wist wat écht in kraanwater zit :silenced: )…daarna overgegaan op gekookt kraanwater, en dus verwarmen in de magnetron. Nu sinds een maand gewoom warm water uit de kraan
@Claudie23 wrote:
de eerste 8 weken barleduc water gebruikt (schoonfamilielid is bioloog, als je eens wist wat écht in kraanwater zit :silenced: )…daarna overgegaan op gekookt kraanwater, en dus verwarmen in de magnetron. Nu sinds een maand gewoom warm water uit de kraan
Oeh, dan moet ik je eigenlijk niet vertellend dat Barleduc Utrechts leidingwater is :silenced:
Maar het Nederlandse leidingwater is van uitstekende kwaliteit hoor, ook voor beebjes.
Maarreh, warm water uit de kraan nóóit doen hé, altijd gewoon vers koud water (even laten lopen) en dat in de magnetron opwarmen.
De koude leiding is ten alle tijde schoner dan de verwarmingsinstallatie/geiser
@Mellie wrote:
@Claudie23 wrote:de eerste 8 weken barleduc water gebruikt (schoonfamilielid is bioloog, als je eens wist wat écht in kraanwater zit :silenced: )…daarna overgegaan op gekookt kraanwater, en dus verwarmen in de magnetron. Nu sinds een maand gewoom warm water uit de kraan
Oeh, dan moet ik je eigenlijk niet vertellend dat Barleduc Utrechts leidingwater is :silenced:
haha ja, dat vind ik zo'n goeie. Ik hoorde al heel wat jaartjes terug.. Die pakken nemen heel veel ruimte in beslag, kosten toch ook geld en het is niets anders dan gewoon leidingwater :mrgreen:
:naughty: nee hoor daar is onderzoek na gedaan…in barleduc water zit bv geen chloor…en jawel in kraanwater wel…
anyway iedereen doet gewoon wat het beste bij zijn of haar beebje past toch?
Vanaf de eerste dag gewoon kraanwater gebruikt en dit opgewarmt in de magnentron.
De kraam deed dit en heb het eigenlijk overgenomen van haar. Heb toen chiara krampjes had wel geprobeerd met gekookt water, maar niet het idee gehad dat dat echt hielp…
@Claudie23 wrote:
::naughty: nee hoor daar is onderzoek na gedaan…in barleduc water zit bv geen chloor…en jawel in kraanwater wel…
Sorry maar hier heb je geen gelijk…
In 80% van het nederlandse leidingwater zit géén chloor, heel af en toe word het nog wel gebruikt bij bacteriële vervuiling in het leidingnet maar dan in héél kleine hoeveelheden. Bron.
Uitkijken word alleen geadviseerd als je een oud huis hebt met loden leidingen, dan is het wél raadzaam om bronwater te gebruiken aangezien het lood met filtreren en koken niet uit het water verdwijnt.
Hier nog een linkje met een artikel over Bar le Duc, dit bronwater word op precies dezelfde plek gewonnen waar Utrecht zijn leidingwater vandaan pompt.
@Claudie23 wrote:
anyway iedereen doet gewoon wat het beste bij zijn of haar beebje past toch?
En je laatste stukje klopt idd, iedereen moet doen wat bij haar past maar zorg dan wel dat je je feiten goed hebt :-*
Alle respect voor je schoonfamilielid maar die had je ook kunnen vertellen dat warm water uit de kraan niet goed genoeg is om flesjes mee te maken vanwege de bagger die nog wel eens in de installatie/geiser kan zitten.
Mijn zwager die echt dokter-anders en gepromoveerd in de biologie is, zweert echt dat er wel chloor in kraanwater zit…en tja wanneer er zoveel titels voor zijn naam staan moet ik hem haast wel geloven :mrgreen:
Maar goed ik heb er ook geen kaas van gegeten
Hier in Wales proef je gewoon het chloor dat er in water zit. Wij kookte het kraanwater eerst, en lieten het afkoelen om de flesjes aan te maken.
Voor nacht voedingen denk ik dat ik een fles mineraal water naar boven neem en een fleswarmer, zodat ik niet de trap op en af hoef om te voeden. (Alhoewel…ik kan Si uit bed schoppen en hem de fles laten maken! :thumbup: )
Hoi,
Ik gebruik ook Spa ipv leidingwater. Maar volgens de laatste inzichten van Junio hoef je water niet meer te koken en flessen niet meer te steriliseren en kan je gewoon kraanwater gebruiken als des niet te hard is. De flessen kunnen gewoon mee in de vaatwasser.
Mijn man en ik zijn er blij mee want het werkt praktisch en Teun doet het er goed op!
hier ook gewoon warm kraanwater… want de kv deed dat ook … en heb daar nooit geen last van gehad met Daylian…
liefss :vlinder:
hoiiii
hier gebruiken wij omdat mijn man er werkt culligan water
bij mijn eerste dochter heb ik barleduc gebruikt en vind idd dat dit soort water de krampjes verminderd.
nu is lindsay drie maanden en als ikop visite ga en heb voor 1 fles water mee genomen en komt er toch van dat er een 2de voeding gegeven moet worden pak ik wel kraam water en warm het op in de magnatron maar de eerste 2maanden heb ik dat absoluut nie gedaan
Wij gebruiken spa blauw voor de flesvoeding,dat hebben we bij L.ucas en P.epijn ook gebruikt tot ze 1 jaar oud waren en dat gaan we nu ook weer doen bij Merlijn :mrgreen: