@miranda wrote:
hier ook gewoon warm kraanwater… want de kv deed dat ook … en heb daar nooit geen last van gehad met Daylian…
liefss :vlinder:
Nou dan heeft je kraamverzorgende wel iets heel slechts gedaan hoor (ben zelf 7 jaar kraamverzorgende geweest en warm water uit de kraan is echt heel erg slecht voor baby’s)
Zoals andere meiden ook al zeggen als je water uit de kraan gebruikt, pak koud water en warm het even op de in magnetron dat duurt ook maar een paar seconde en je kindje krijgt geen slechte dingen binnen.
legionella krijg je ook alleen maar binnen via warm water!
daar moetik idd mama jeanet helemaal gelijk in geven snap idd ook niet waar je kraamverzorgster die tip vandaan haalt…
wij gebruiken gewoon gekookt en afgekoeld kraanwater. Volgens consultatiebureau is dat prima om flesje mee te maken en zou het geen krampjes mogen veroorzaken.
Ik kan niet duidelijk zeggen of dit ook daadwerkelijk het geval is want onze kleine man heeft zoveel last van krampjes ( door zware antibioticakuur) dat wij zijn overgestapt op de nutrilon omneo. Hij zit hier nu twee dagen op en we merken nu al verschil!!
Hier ben ik sinds een week noodgedwongen overgegaan op flesvoeding, maar sindsdien is mijn dochtertje heel erg verstopt. Nu hoor ik verschillende verhalen.
- Het kan aan de voeding liggen die ik gebruik (nutrilon hypo red.)
of
- Het kan aan het harde water (en dus veel kalk) liggen.
Tot nu toe kookte ik water uit de kraan, maar is het misschien verstandiger om op Spa/Evian/Bar le Duc over te stappen???
En inderdaad, warm water direct uit de kraan zou ik ook nooit doen! IVM Legionella en allerlei andere bacterien waar de warme leidingen en ketel een ideale broedplaats voor zijn!
flieniemama… het kan ook zijn dat je kindje even moet wennen aan de nieuwe voeding… water uit de kraan koken is in principe voldoende tegen de kalk als je in een gebied woont waar het water niet al te hard is. Als je erg hard water hebt in jouw buurt kun je idd eens spa ofzo proberen…
Je kunt ook om je kindje te helpen zo’n 10 ml meer water bij de fles doen en kijken of dat helpt…
en van vsm is er een speciaal middeltje voor kindjes met een verstoorde spijsvertering…misschien dat eens bekijken als het niet beter wordt.
Maar mijn meiden hebben ook last gehad toen ze overgingen op de fles, maar dat ging Bij Joyce vrij snel over.
Bij Tessa niet maar die had gewoon andere problemen met allergieen en KISS enzo… dus dat is weer een uitzonderingssituatie.
Bij ons in de gemeente is het water redelijk hard, maar niet extreem. Alleen kan ik hier ook geen kraanwater drinken, omdat ik dan last van verstoppingen heb. Mijn vriend heeft daar dan geen last van, dus dikke kans dat ze mijn darmkuurtjes over heeft genomen, of niet? Kan het ook aan de voeding liggen?