Water lekkerder maken

Volg een dieet en wil graag genoeg water binnen krijgen. Maar nu krijg ik gewoon water echt niet weg, na aantal slokken heb ik echt braakneigingen. Met siroop is het natuurlijk goed te doen, maar niet echt verantwoord tijdens een dieet.

Hoe kan ik het water lekkerder krijgen zonder: Citroen/limoen/thee/siroop !

Diksap of suikervrije siroop of vind je dat ook niet verantwoord?

En waarom geen thee trouwens?

muntblaadjes erin.

en heel suf maar hier vind ik water in een glas ook niet echt iets waar ik vele van drink, maar in een flesje giet ik zo een halve liter naar binnen…

Bij mij is meer water drinken een kwestie van wennen. Ik vind bronwater ook net ff wat anders smaken, maar ja, kost weer best wat he :slight_smile:

@mereltje85 wrote:

Bij mij is meer water drinken een kwestie van wennen. Ik vind bronwater ook net ff wat anders smaken, maar ja, kost weer best wat he :slight_smile:

en ook dat is, net als dt uit een flesje drinken bij mij, puur psychologisch :wink: de keuringdienst van waarde had er ooit een uitzending over, dat het water uit de kraan precies hetzelfde is, van zelfde bron als het water in flesjes.

(al hebben we op mijn werk een kraan, daar komt echt super vies water uit, zal wel iets met kalk of zo te maken hebben :sick: drink ik dus ook niet)

Water rechtstreeks uit de kraan vind ik alleen lekker als ik echt dorst heb. Flessenwater of kraanwater maakt me niks uit, bij mij is de truc dat het koud moet zijn. Wij hebben dan ook altijd een “gewone” 1,5 liter fles met kraanwater staan… In de zomer zelfs twee. Dan drink ik het zo weg. En toen ik in mijn zwangerschap uitgedroogd was, was de truc om het rechtstreeks uit halve liter flesjes te drinken.

Ook in een flesje krijg ik het niet zonder Siroop weg, zelfs een paracetamol ofzo krijg ik niet weg met alleen water :doh:

Nienke: Diksap vind ik niet echt lekker. En suikervrije siroop, waar krijg je dat ?

Thee: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=105267 :wink:

Bij de PLUS hebben ze Slimpie limosiroop die is zonder suikers, MAAR wel met zoetstoffen (dus niet aan kinderen geven)…wellicht verkopen ze die bij meer supermarkten?

Eigenmerk siroop hebben ze ook in Light vorm.

Ohhh, herkenbaar. Ik krijg echt kokhalsneigingen van water, brrr. Ik lees dus mee!

water koken in je waterkoker en af laten koelen/koelkast dan drinken

Slimpie, klein beetje.

Of water met een smaakje als in spa blijvoorbeeld.

@mama van anne wrote:

Bij de PLUS hebben ze Slimpie limosiroop die is zonder suikers, MAAR wel met zoetstoffen (dus niet aan kinderen geven)…wellicht verkopen ze die bij meer supermarkten?

Dat bedoeldeik dus, appie ook :thumbup:

Bij de AH heb je ook siroop Teisseire 0% suiker 2 kcal per glas zonder aspartaan.

@esmie wrote:

Bij de AH heb je ook siroop Teisseire 0% suiker 2 kcal per glas zonder aspartaan.

Maar wel met acesulfaam-K en sucralose wat minstens net zo chemisch is als aspartaam :wink:

@mama van anne wrote:

Jaaaa Slimpie, dat drinken wij hier ook.

Dat wordt ook door de weightwatchers geadviseerd die siroop.

Ik geef die ook aan Jason maar je hoeft er maar een heeeeeel klein beetje in te doen en je proeft al een smaakje…

@Rooike wrote:

Ik geef die ook aan Jason maar je hoeft er maar een heeeeeel klein beetje in te doen en je proeft al een smaakje…

Ik wil niet betweterig :oops: overkomen hoor, maar er zit wel aspartaam in…volgens mij sowieso niet geschikt, maar zeker voor zo’n kleintje… Kan je dan niet beter roosvicee oid geven?

Ik lust wel water, maar als ik er geen zin in heb, doe ik gewoon een drupje roosvicee erin, heb je toch een beetje smaak er aan.

@romata: Gewoon, bij de supermarkt. :slight_smile: Slimpie is een bekend merk, maar AH heeft ook Teisseire en eigen merk. AH eigen merk vind ik het lekkerst, vooral de grenadine smaak.

Diksap: C1000 heeft er één die ik erg lekker vind, appel-zwarte bes.

Gewone thee zonder suiker lust je niet, lees ik. Maar kruidenthee misschien? Daar zijn allerlei soorten van (bijv. munt, venkel, kamille), die allemaal weer heel anders smaken dan gewone (zwarte) thee en dus misschien voor jou wél door de beugel kunnen zonder suiker? Bovendien bevatten ze geen cafeïne en ook geen looizuur (dus geen bittere nasmaak). Ze zijn ook - dat vind ik althans :slight_smile: -lekker om koud te drinken, i.t.t. gewone thee. Vooral muntthee is heerlijk verfrissend als ie afgekoeld is.

En ik bedacht me nog, al weet ik niet of dat in je dieet mag en er zitten ‘natuurlijk’ ook zoetstoffen in, Crystal Clear? En je hebt nog zo’n soort iets, maar daarvan weet ik de naam even niet meer.

Ik zou kijken hoe weinig siroop/diksap je in een glas water kunt doen, dat je het nog wel lekker vindt. Het gaat om vervoeren van afvalstoffen, dan vind ik (maar dat is persoonlijk) de suikers te verwaarlozen.

Ik zou zelf niet voor light siropen kiezen ivm de chemische zoetstoffen.

Je kunt ook Stevia in je thee doen. Dit is wel een zoetstof, maar gemaakt van een plantje. Dus geen aspartaam etc etc etc.