Water afkoken?

Hoi hoi



Ik heb een vraagje, ik kookte het water niet voor Rosanna, maar wil dat nu toch gaan doen voor haar flesvoeding, ik heb er toch een veiliger gevoel bij.



Hoe doen jullie dit, afkoken en dan in de waterkoker af laten koelen? En dan in de flesjes en in de koelkast?



Anders laat even weten hoe jullie dit doen, bedankt alvast!



Miranda

Ik kookte een keer per dag de waterkoker vol… en telkens als ik dan een flesje moest maken zette ik de waterkoker aan tot aan de temperatuur dat het water moest zijn… Wel elke dag schoon water in je waterkoker doen!

ik doe 1 keer per dag de waterkoker aanzetten en laat het water erin staan,als ik dan een flesje maak dan giet ik het in het flesje en zet het in de magnetron 20 a 30 seconden wat mv2kids doet doe ik ook nog weleens

Ik kook ook in één keer 1,5 liter water, ik laat het water in de waterkoker afkoelen en elke keer giet ik het van daaruit in een flesje en dan ongeveer 30 seconden in de magnetron opwarmen. Dus tussendoor niet weer laten koken steeds.

Ik kook 1 x per dag water in de waterkoker, laat het afkoelen tot handwarm en giet het dan in een maatbeker en doe dan schepjes voeding erbij. Maak het altijd voor een hele dag (5 voedingen) klaar. Scheelt enorm veel tijd in vergelijking tot elke x 1 voeding maken!

Ik dacht dat voeding voor de hele dag maken werd afgeraden.



Voorheen mocht het wel, waarom nu niet meer weet ik ook niet.





En het water voorkoken doe ik niet, om op de vraag terug te komen. :wink:

@Anneke wrote:

Ik dacht dat voeding voor de hele dag maken werd afgeraden.



Voorheen mocht het wel, waarom nu niet meer weet ik ook niet.





En het water voorkoken doe ik niet, om op de vraag terug te komen. :wink:




Jayden is in juli geboren, en toen heeft de kraamhulp het me zo geleerd! Verandert om de haverklap volgens mij.

@peter&caren wrote:

@Anneke wrote:
Ik dacht dat voeding voor de hele dag maken werd afgeraden.



Voorheen mocht het wel, waarom nu niet meer weet ik ook niet.





En het water voorkoken doe ik niet, om op de vraag terug te komen. :wink:




Jayden is in juli geboren, en toen heeft de kraamhulp het me zo geleerd! Verandert om de haverklap volgens mij.




En het verschilt ook nog eens per regio!

Onze eerste hulp (regio Noord Limburg) zei: per voeding maken en dan water afkoken. Daarna tot handwarm opwarmen in de waterkoker en voeding erbij.



Tweede hulp (regio Midden Limburg) zei weer dat een voeding voor 24 uur maken beter was. En dan in de koelkast bewaren.



Dus wat nu beter is :think:



Wij maken nu voeding voor 24 uur.

@Randa wrote:

Hoi hoi



Ik heb een vraagje, ik kookte het water niet voor Rosanna, maar wil dat nu toch gaan doen voor haar flesvoeding, ik heb er toch een veiliger gevoel bij.



Hoe doen jullie dit, afkoken en dan in de waterkoker af laten koelen? En dan in de flesjes en in de koelkast?



Anders laat even weten hoe jullie dit doen, bedankt alvast!



Miranda


Grappig dat je geen kraanwater gebruikt (wat aangeraden wordt) maar wel flesjes voor de hele dag wil gaan maken (wat wel afgeraden wordt)…

@Anneke wrote:

Ik dacht dat voeding voor de hele dag maken werd afgeraden.



Voorheen mocht het wel, waarom nu niet meer weet ik ook niet.






Klopt en dat is zeker al 2,5 jaar. Ook achterop de pakken van de FV
staat het ook, per voeding klaarmaken.

Ach ja, tis ook maar max 1 minuut werk....

ik deed water in een flesje (uit de kraan), in de magnetron, poeder erbij en klaar de melk.

Dat afkoken werd hier niet aangeraden ofzo. Maar dat is al bijna 7 jaar geleden :wink:

Ik maak s’avonds de voeding klaar voor de volgende dag in een maatbeker, die gaat in de koelkast, de waterkoker vul ik dan ook alvast en zet ik alvast weer aan voor de volgende dag, dan is het water helemaal afgekoeld en word de voeding dus niet 2x “warm”.

voor femke maakte ze in het zkh ook voeding voor een hele dag, dus lijkt me dat het niet echt slecht zal zijn. Femke heeft overigens kma en enorm gevoelige darmpjes, dus echt kwaad…nee dat geloof ik niet

Het verschilt echt enorm met het klaar maken van die flesjes. Bij Amy haar geboorte mochten het nog voor de hele dag en mochten we absoluut geen ongekookt water gebruiken, stond haast de doodstraf op.



Nu bij de jongens mag het weer wel, maar dan per flesje en mogen we het max voor 2 voedingen klaarzetten…



Wij koken water, gieten het in een kan en zetten die in de koelkast. Daar maken we de fles mee.

MIjn zus hebben ze (de kraam) zelfs gezegd dat ze gewoon warm kraanwater mag gebruiken :shock:

Ik mocht inderdaad ook als ik per voeding klaarmaak gewoon kraanwater gebruiken, maar als je voeding in het voren maakt dan gekookt water omdat het een tijdje blijft staan.

Bedankt voor de reacties!!



Ik kook nu gewoon water, laat het afkoelen, en zet het weg in de koelkast, en gewoon in de magnetron opwarmen, gaat prima zo!

ik kook het af en heb een speciale fles die ik in de koeling zet.

mij is aangeraden het af te koken omdat er teveel bacterieen in het gewone water zitten en dat niet goed zal zijn voor de darmen.

Als je water kookt moet je het in een pannetje doen en niet in een waterkoker, ivm kalk :wink: daar kunnen baby’s enorme krampjes door krijgen.

@Mama_jeanet wrote:

Als je water kookt moet je het in een pannetje doen en niet in een waterkoker, ivm kalk :wink: daar kunnen baby’s enorme krampjes door krijgen.




mijn dochter heeft godzijdank helemaal geen last van krampjes gehad en ik kook het gewoon af in een waterkoker.