Water afkoken?

Ik kook het water in de waterkoker en dan maak ik de fles, laat het afkoelen en dan geef ik de fles direct. Ik kook het water dus per fles en niet in 1x voor de hele dag.

Kook ook gewoon het water in de waterkoker en heb een maatbeker die ik vul en zet het in de koelkast… Niks aan handje

tjonge, wat krijgt iedereen toch weer verschillende adviezen van de kraamhulp :shock: …



Bij mij (10 maanden geleden) was het: water koken in een pannetje, af laten koelen en voeding voor een hele dag maken in een afsluitbare maatbeker, en die dan achter in de koelkast bewaren.

Als ik voeding per fles moest klaarmaken, werd mineraalwater aangeraden. flesjes/speentjes 1x per dag steriliseren



Mijn vriendin (6 weken geleden): warm water uit de kraan, poeder erbij en klaar is klara. Steriliseren, wa’s da???

@Randa wrote:

Bedankt voor de reacties!!



Ik kook nu gewoon water, laat het afkoelen, en zet het weg in de koelkast, en gewoon in de magnetron opwarmen, gaat prima zo!
Sorry even geen reactie op je vraag alleen even een reactie op je foto.

Je hebt een mooie meid!! En wat een ontzettend leuke jas!!!

Bij beide kinderen gewoon kraanwater in de magnetron. Waarom niet? Het kraanwater is toch in de meeste huizen gewoon goed.

@Krabje wrote:

@Randa wrote:
Bedankt voor de reacties!!



Ik kook nu gewoon water, laat het afkoelen, en zet het weg in de koelkast, en gewoon in de magnetron opwarmen, gaat prima zo!
Sorry even geen reactie op je vraag alleen even een reactie op je foto.

Je hebt een mooie meid!! En wat een ontzettend leuke jas!!!




Dank je :smiley:

@Paikea wrote:

Bij beide kinderen gewoon kraanwater in de magnetron. Waarom niet? Het kraanwater is toch in de meeste huizen gewoon goed.




Hier ook, alleen bij oude huizen met loden?? pijpen moet het hier voorgekookt worden. Ik doe het dus niet.

Wij koken water af en zetten het dan in afgesloten tupperware bekers (1 liter) in de ijskast en dan elke keer een flesje vullen, magnetron in en 30 seconden warmen poeder erbij en klaar is kees :mrgreen:

Hier net als Tamara…



Bij Rebecca was het verplicht om het af te koken… Ik stond met mijn oren te klapperen toen de kv zei dat het gewoon vanuit de kraam mag…



Heel stom misschien, maar ik durf het niet aan…

Als ik niet afkan en ik drink s’morgens lauw water vanuit de kraan, hoef ik maar een half uurtje te wachten en ik kan naar de wc…



Het zal vast goed kunnen zo uit de kraan… maar het zit bij mij tussen mijn oren… :? :smiley:

HIer gewoon vanaf dag 1 kraanwater gebruikt en dat gaat prima hoor, nooit last gehad van krampjes o.i.d !

Waarom moeilijk doen met water koken e.d als het makkelijk kan :mrgreen:



Ik vind persoonlijk lekker vers kraanwater prettiger dan gekookt

water wat een hele dag in een afgesloten kan of bak in

de koelkast staat.

@Paschal75 wrote:

Ik vind persoonlijk lekker vers kraanwater prettiger dan gekookt

water wat een hele dag in een afgesloten kan of bak in

de koelkast staat.




Daar sluit ik me helemaal bij aan!

@Mex wrote:

@Paschal75 wrote:
Ik vind persoonlijk lekker vers kraanwater prettiger dan gekookt

water wat een hele dag in een afgesloten kan of bak in

de koelkast staat.




Daar sluit ik me helemaal bij aan!




Vers kraanwater heeft ook al dagen in de leiding gezeten hoor :wink:

@Becca wrote:

@Mex wrote:
@Paschal75 wrote:
Ik vind persoonlijk lekker vers kraanwater prettiger dan gekookt

water wat een hele dag in een afgesloten kan of bak in

de koelkast staat.




Daar sluit ik me helemaal bij aan!




Vers kraanwater heeft ook al dagen in de leiding gezeten hoor :wink:




Je dacht toch niet dat ik niet wist dat kraanwater uit een leiding komt hoop ik? :mrgreen: :wink: Het verschil is dat er in de waterleiding geen zuurstof bij komt wat bederf veroorzaakt.

@Mex wrote:

@Becca wrote:
@Mex wrote:
@Paschal75 wrote:
Ik vind persoonlijk lekker vers kraanwater prettiger dan gekookt

water wat een hele dag in een afgesloten kan of bak in

de koelkast staat.




Daar sluit ik me helemaal bij aan!




Vers kraanwater heeft ook al dagen in de leiding gezeten hoor :wink:




Je dacht toch niet dat ik niet wist dat kraanwater uit een leiding komt hoop ik? :mrgreen: :wink: Het verschil is dat er in de waterleiding geen zuurstof bij komt wat bederf veroorzaakt.




Tegenwoordig weet je maar nooit :lol: :lol: :lol: MAar dat van het zuurstof wist ik niet nee :wink: