Wat zouden jullie doen....

Hallo dames (en heren),

Ik heb een vraag: ons inrichting bestaat voornamelijk uit koloniale donkere meubels (computerkast, dressoir, boekenkast en tv kast).

Wij krijgen nu een zwart leren bankstel, ik vind het nu erg donker worden.

Nu dacht ik om de meubels te schuren en in white waskleur te verven.

Zodat alles veel lichter wordt en ook past bij ons zwart leren bankstel!

Maarrrr…kan dat ook? Wordt het dan wel mooi?

Wat zouden jullie doen?

Liefs,

Moon

Tuurlijk kan dat… maar wat een werkkkkkk… :o is het niet makkelijker om de accesoires aan te pakken… lichter tapijt, witte vazen… witte fotolijstjes in de donkere kast enz enz? Met verlichting te spelen?

IK zou zo’n laken ( waarvan ik nu niet meer op de naam kom) kopen en dat over het bankstel heen doen :smiley:

Ow het bankstel is nieuw lees ik nu. dat is dan wel jammer om er gelijk iets overheen te doen.

:oops:

@faizaa wrote:

Tuurlijk kan dat… maar wat een werkkkkkk… :o is het niet makkelijker om de accesoires aan te pakken… lichter tapijt, witte vazen… witte fotolijstjes in de donkere kast enz enz? Met verlichting te spelen?

Tjaaaaaaaa, dat is ook een hele goede tip! :thumbup: Ga ik onthouden!

Liefs,

Moon

Wat heb je tegen de wanden Monique? Donker? Licht?

het gaat een heeeeeeeeeeel werk worden om donkere meubels mooi licht te krijgen hoor!! Trek daar maar een paar weken vrije tijd voor uit! Moet echt 1000000000 keer geschuurd worden voordat de whitewash ook daadwerkelijk mooi white wordt.

ow enne, jaaa ben op dreef he…

witte (of lichte) bekleding over laten trekken op de eettafelstoelen…

of witte kussens erop…

maar ik vroeg me dus af of je donkere muren hebt, want die kan je ook wit maken, maakt ook ruimtelijker he…

@faizaa wrote:

of witte kussens erop…

maar ik vroeg me dus af of je donkere muren hebt, want die kan je ook wit maken, maakt ook ruimtelijker he…

er schuilt een binnenhuisarchitect in je!!!

" online advies "

Mijn ouders hebben ook donkere koloniale meubels en een donkerbruine lederen bankstel en verder ook wel veel donkere accesoires, maar hun muren zijn dus licht zandkleurig en een licht marmeren vloer en ik vind het daardoor niet enorm donker in huis.

@Linda_ wrote:

@faizaa wrote:

of witte kussens erop…

er schuilt een binnenhuisarchitect in je!!!

" online advies "

hahahahaha :lol: :lol: :lol:

@sassie1980 wrote:

Mijn ouders hebben ook donkere koloniale meubels en een donkerbruine lederen bankstel en verder ook wel veel donkere accesoires, maar hun muren zijn dus licht zandkleurig en een licht marmeren vloer en ik vind het daardoor niet enorm donker in huis.

Onze muren zijn inderdaad ook heel licht zandkleurig!

Maar onze vloer is ja…oranjebruin? Ik ga wel een foto maken!

Tot zoooooo!

@sassie1980 wrote:

Hier idem, lichte tegelvloer (beige) en muren (net geen wit) en verder niet te vol gezet.

@spooky wrote:

@sassie1980 wrote:

Onze muren zijn inderdaad ook heel licht zandkleurig!

Maar onze vloer is ja…oranjebruin? Ik ga wel een foto maken!

Tot zoooooo!

Ja kan de muren wit maken… (of vind je dit te kil?) dan creeer je ook licht he… maakt de kamer groter… en dan 1 wand zandkleurig laten…

Hier foto’s!

Man had ook over muren witten ipv meubels verven!

Owwww leuk leuk leuk…

Licht tapijt erin… (iets gemeleerd zodat je niet alle zooi meteen ziet…)

Die donkere fotolijstjes? Vervangen, wit, of zilver…

Die rieten stoelen… leuke stoelkussens erop… :inlove: als je iemand kent die handig is, zo gepiept… kun je zelf leuke stof uitkiezen…

Voor de rest, alle muren wit en je kan eventueel als je het te kil vind 1 muur zandkleurig laten…

Verder dus witte accesoires… vazen… enz… op de nieuwe bank ook lichte kleur kussens… witte borden of windlichten met witte kaarsen erop…

Zoiets… :think:

Fai, aan jou heb ik heel wat :thumbup: :thumbup:

Is inderdaad een goed idee om minder vol te doen en meer witte assesoires te gaan gebruiken!

Zal wel paar weken over heen gaan, maar ik kan alvast beginnen!

Thanks!

Ja of via internet wat inspriratie opdoen…

Ik zal je een paar leuke sites door pb-en…

En zeker rustig aan doen… leuke accesoires moet je niet snel snel doen… (zoals wij weleens deden, snel snel kopen want we wilden gezelligheid hahaha, ondertussen kom je iets anders tegen, iets veel leukers… dus neem je tijd)

Ik ga je zo even wat linkjes pb-en…

Je hebt pb…

Fai :thumbup: je heb mij nu ook tips gegeven met dingentjes.