Wat zouden jullie doen???

Lynn is nu 8,5 maand en komt nog steeds iedere nacht. Ze krijgt om 23.00 haar fles en komt dan tussen 3 en 4 uur 's nachts.

Op het cb zeiden ze dat ik haar 's nachts geen drinken meer mag geven, omdat ze er anders aan gaat wennen. Dit heb ik nu 3 weken geprobeerd door haar dus uit haar bedje te halen (want ze blijft anders huilen) en haar bij mij te leggen. Ze is dan heel onrustig en huilerig.

Van de week had mijn man zoiets van nou ze krijgt gewoon weer een fles hoor. Dus die geven we haar nu ook al een paar dagen weer en dan is het goed. Ze drinkt de fles leeg en we leggen haar weg en ze slaapt meteen verder.

Het maakt mij helemaal niet uit dat ze 's nachts nog komt, maar ja wat is wijsheid he!

Zijn er meer die dit hebben gehad?

Groetjes Gismo

Mhhh, ben dan wel geen voedingsdeskundige.

HOeveel flessen drinkt ze nog in totaal ??

Ik denk, dat als Jana met die leeftijd gewoon nog steeds voor een fles zou komen ik haar die ook zou geven, want voor t kind is t ook niet leuk als ze wel wakker word en dan helemaal onrustig zou worden omdat ze niks krijgt, en als ze zoals jij zegt dat ze meteen doorslaapt na de fles, Waarom niet als ze niet te zwaar word door te veel voeding, en jij zelf vind het niet erg om te doen :wink:

Nou laat ik voorop stellen dat ik het absoluut geen enkel probleem vind. Het zit inmiddels gewoon in mijn systeem dus weet al niet meer anders :wink:

Dit is haar schema:

7.30 papfles

10.30 potje fruit

12.30 papfles

16.00 potje groente

19.00 fles

23.00 papfles

3.00 - 4.00 fles

Ze krijgt dus nog 5 flessen per dag. Maar ze spuugt wel regelmatig overdag.

Ze groeit verder prima, maar is zeker niet aan de zware kant.

Ze drinkt idd best nog veel.

Jana is nu bijna 7 maanden en eet …

om 8.00 uur : Papfles van 210 + 7 en 3 scheppen bambix

om 12.00 uur : Boterham

om 13.00 uur : fruithap ( klien potje of half groot potje)

om 17.00 uur : Groentehap ( met aardappeltjes en vlees)

om 18.00 uur : fles van 180 + 6 ( waarvan maar 20 of 30 gedronken word)

om 23.00 uur : papfles van 240 + 8 en 3 scheppen bambix.

Dan word ze rond 8.00 uur weer wakker.

Wat zeggen ze op het CB dan dat ze nog zo veel drinkt. Hebben zij geen tips, behalve de tip om haar te laten huilen, want dat zou ik dus ook niet doen :wink:

Ik moet in principe Jana`s eerste fles vervangen door een bord pap, maar dat lust ze dus niet, ze lust t alleen uit de fles, dus krijgt ze die fles ook :thumbup:

Krijgt ze trouwens gewone opvolgmelk, of de forte variant ? Dat vult wat beter, misschien dat ze dan minder melk hoeft.

Op het CB zeggen ze dat ik haar gewoon moet weigeren de fles te geven 's nachts, maar dat werkt dus gewoon echt niet.

Ze krijgt gewonen opvolgmelk Nutrilon2, ze heeft nooit Forte gehad, maar mischien is dat het proberen waard.

Hier inderdaad ook alleen de fles, omdat ze geen bord pap wil. Net als brood en potjes met stukjes. Daar moet ze niks van hebben.

Ik zou het ook niet over mijn hart verkrijgen om je eigen kindje snachts te laten huilen, als ze de fles nog nodig heeft dan heeft ze het nodig.

En zover ik heb begrepen, slapen kindjes met een jaar echt pas door :wink:

Ik zou haar persoonlijk niet de fles geven.

Als ze toch om 23:00 de laatste fles krijgt kan ze haast geen honger hebben lijkt mij.

Als je haar dan gewoon in bed laat liggen en haar een beetje sust en haar de speen aanbied is ze dan nog niet stil te krijgen ?

Want het is natuurlijk harstikke slecht om snachts drinken aan te bieden want dan blijven ze dat doen.

Mijn dochter sliep van 23:00 tot 08:00 toen ze 3 weken oud was.

Toen ze 5 maanden was hebben we de laatste fles van 23:00 eraf gehaald en ze slaapt nu elke dag van 20:00 tot 08:00.

@ tamara30: dat ze pas met een jaar echt doorslapen is niet waar, want ik ken een heleboel babys in mijn vriendenkring en die zijn nog geen half jaar, en die slapen allemaal 's nachts goed door.

@romata wrote:

Als ze toch om 23:00 de laatste fles krijgt kan ze haast geen honger hebben lijkt mij.

Als je haar dan gewoon in bed laat liggen en haar een beetje sust en haar de speen aanbied is ze dan nog niet stil te krijgen ?

Want het is natuurlijk harstikke slecht om snachts drinken aan te bieden want dan blijven ze dat doen.

Toen ze 5 maanden was hebben we de laatste fles van 23:00 eraf gehaald en ze slaapt nu elke dag van 20:00 tot 08:00.

@ tamara30: dat ze pas met een jaar echt doorslapen is niet waar, want ik ken een heleboel babys in mijn vriendenkring en die zijn nog geen half jaar, en die slapen allemaal 's nachts goed door.

Veel kinderen slapen met die leeftijd pas door, ik zeg niet allemaal maar wel heel veel !!

Jana slaapt hier van 23,00 uur tot 8.00 uur.

Maar vaker krijgt ze haar fles pas om 2 uur en dan slaapt ze net zo goed tot 8 uur.

Romata, maar als ze geen honger zou hebben dan zou ze toch ook geen 200 ml opdrinken?

Een speen heeft ze niet dus die kan ik haar niet geven. Ik heb natuurlijk de afgelopen 3 weken geprobeerd haar te sussen, maar na 3 weken zag ik nog geen enkel resultaat.

Zag net op de site van de nutrilon dat er ook nog Nutrilon goedenacht is…

Nutrilon Goede Nacht is een opvolgmelk met aangepaste samenstelling. Hierdoor geeft deze voeding een verzadigend gevoel. Zo zorgt de laatste fles van de dag ervoor dat je baby de hele nacht lekker kan slapen. Nutrilon Goede Nacht bevat niet alleen alle voedingsstoffen voor een gezonde groei en ontwikkeling, maar versterkt ook op natuurlijke wijze het immuunsysteem. Want uiteraard bevat Nutrilon Goede Nacht ook IMMUNOFORTIS. En uiteraard heeft Nutrilon Goede Nacht een lekkere romige smaak.

Misschien dat dat een optie is in combinatie met nutrilon forte.

En als jij zegt dat ze die 200 cc ook nog opdrinkt t snachts dan heeft ze ook echt honger :wink:

@Tamara30 wrote:

@romata wrote:

Veel kinderen slapen met die leeftijd pas door, ik zeg niet allemaal maar wel heel veel !!

Jana slaapt hier van 23,00 uur tot 8.00 uur.

Maar vaker krijgt ze haar fles pas om 2 uur en dan slaapt ze net zo goed tot 8 uur.

Hebben jullie dan wel al eens geprobeerd haar na de fles van 20:00 in bed te leggen of worden ze dan wakker om 23:00 ?

Ik heb gewoon op een dag de laatste fles van 23:00 niet meer gegeven en mijn dochter heeft gewoon doorgeslapen nooit wakker geweest.

Want moest mijn dochter altijd wakker maken voor de fles van 23:00 uur en ze zeggen als je ze wakker moet maken voor de laatste fles van 23:00 dan hebben de kindjes behoefte aan een langere slaap.

Want kan me niet voorstellen dat mijn dochter zo kort slaapt snachts want dan zijn ze smorgen toch alsnog moe !!

Gismolo,

Ik zou Lynn gewoon die fles geven in de nacht zodat jullie daarna weer lekker met z’n allen kunnen gaan slapen.

Olivia krijgt nog vier flessen momenteel (de eerste fles is eigenlijk niet een fles maar gewoon een bordje pap). De laatste fles rond 23.00 uur drinkt ze de ene keer bijna helemaal op en een ander keer drinkt ze maar iets van 50ml.

Drinkt Lynn ook alle flessen op?

En dat ze eraan wennen tja, ik denk altijd maar zo, op een gegeven moment slapen ze wel door en hebben ze geen fles meer nodig 's nachts. Ik ken in ieder geval geen tiener die 's nachts een flesje wilt :mrgreen: . Laat haar het maar lekker in haar eigen tempo doen.

@ Romata,

Als ik Jana om 20.00 uur in bed zou leggen dan kan ik de klok gelijk erop zetten dat ze rond 0.00 of 1.00 snachts weer wakker is.

Hoi Gis,

Ik zag toevallig je vraag.

Tim en Amy zijn ook redelijk lang nog 's nachts gekomen voor een fles.

Ik deed in de laatste fles van 23.00 uur 3 schepjes rijstebloem door de fles. Dit werkte als een tierelier.

Toen ik de laatste fles van 23.00 uur ging afbouwen, gaf ik pyamapapje.

Nutrilon goede nacht krijgt ze om 23.00, heb ook rijstebloem geprobeerd inderdaad.

Wij maken haar inderdaad wel om 23.00 wakker, omdat ze anders net als bij Tamara om 0.00 - 1.00 komt.

Ik heb zelf ook zoiets van ze zal het wel nodig hebben, maar vind het erg fijn om jullie mening te horen hierin.

Weet je, ik denk maar altijd, het Cb kan heel veel zeggen, maar uiteindelijk moet jij met jou kind naar huis, en niet zij…

Bij Jana zat ik in het begin met mijn handen in het haar. Ze huilde zo ontzettend veel, ik hield me netjes aan de regels van het CB en ze bleef maar huilen, ze dronk, was zo onrustig en als zed in bed lag was t meteen huilen.

Dat ging een tijd zo en opeens ben ik haar gewoon meer gaan geven. En overgestapt op Forte, en hoppa ik had opeens een heel ander kind, terwijl ze op t CB al spraken van een huil baby.

Ik ben vanaf toen weer op mijn eigen gevoel af gegaan, en tot nu toe heb ik een heel tevreden kind :inlove:

Ja ik trek me ook vaak niet zoveel aan van het cb, maar zij was echt bijna verontwaaardigd dat ik haar 's nachts nog een fles gaf. Begon dus gewoon aan mezelf te twijfelen.

Blijf dus inderdaad ook gewoon mijn gevoel volgen. Bedankt voor het meedenken.

gewoon lekker je eigen gevoel hierin volgen, mijn eerste twee dochters sliepen bijna gelijk al de nachten door, de derde kwam tot ruim 2,5 jaar elke nacht, ik gaf ook gewoon een flesje en dan viel ze het snelst weer in slaap, moppie nu komt ook nog elke nacht en geregeld nog twee keer per nacht, ach alles heeft een reden, misschien gewoon even mama zien en horen of een beetje dorst, maakt mij niet uit, ( als ze maar weer snel in slaap vallen erna :wink: ) hier krijgen ze dus gewoon een slokje of flesje als ze willen, Cb adviezen gaan bij mij meestal het ene oor in en heel snel het andere weer uit. :smiley:

En als je eens probeert naar 3 maaltijden per dag te gaan en

daarbij dan 3 flessen (of 2 flessen en een bord pap) en

2 tussendoortjes?

Ik zie dat je geen brood geeft? Heeft dat een reden?

Hier is ons schema van Sven (8 maanden) al een tijdje

8.00-8.30 bord pap Bambix (van 200cc opvolgmelk)

10.00 fruithap

12.30 boterham met appelstroop/smeerkaas/jam/smeerworst

(en daarbij 1/2 tuitbeker met water)

14.00 fles 180 cc + 6

15.30-16.00 broodkorstje/koekje (daarbij 1/2 tuitbeker water)

17.00-17.30 potje groenten en daarna schaaltje kwark/yoghurt

19.00 fles 180 cc + 6

Daarna slaapt hij heel de nacht en wordt 's-morgens

pas weer wakker voor eten.