Wat zouden jullie doen???

@gismolo wrote:

Wij maken haar inderdaad wel om 23.00 wakker, omdat ze anders net als bij Tamara om 0.00 - 1.00 komt.

Misschien moet je d'r eens proberen d'r eigen ritme te laten vinden..
(ja ik ben een anti-wakker maak moeder hoor :lol: dat heb ik nooooit
gedaan....ik gaf altijd eten op verzoek, ze komen vanzelf als ze honger
hebben.)

Als Sven onverhoopt 's-nachts een keer wakker is en wakker blijft
(tanden, dromen o.i.d.) dan staan wij ook met een fles klaar hoor.
Werkt het beste en gegarandeerd om weer lekker verder te slapen.
Maar goed, hier is het incidenteel en Sven krijgt overdag nog
maar 3 x 180 cc + 6 binnen en geen 5 flessen in totaal.

Zoals ik al zei, misschien je schema eens omgooien?Dat gaat uiteraard
niet van de 1 op andere dag.
Ja weet niet hoor, denk gewoon ff met je mee :mrgreen:

Paschal, bedankt voor het opschrijven van jouw schema. Ik vind het erg fijn dat je met mij mee wil denken.

Wat het cb hier altijd aanraadde was om 's nachts maar een half flesje te geven, om hem niet te laten wennen.

Zo kon ik hem zoet houden zonder dat hij meteen een hele ‘maaltijd’ binnen kreeg.

Uiteindelijk zouden we dit dan kunnen afbouwen, omdat hij niet gewend was aan zo’n hoeveelheid voeding.

En met de speen konden we het daarna vaak ook nog sussen.

Maar laten huilen zou ik ook niet snel doen.

@Anneke wrote:

Wat het cb hier altijd aanraadde was om 's nachts maar een half flesje te geven, om hem niet te laten wennen.

Oh ja das ook zo....

à ls wij Sven 's-nachts een flesje geven dan maken we 90cc water met
1 of 2 schepjes Nutrilon 2 (i.p.v 3 scheppen) Gewoon water
met een melksmaakje zeggen wij altijd :wink:

Hier ook een meisje dat s nachts nog voor een fles komt. Ze drinkt nu 5 flessen op een dag. het CB zei gelukkig dat ik zelf mocht weten wat ik deed. En ze heeft het ook nog wel nodig. ze is lang en slank. Hier is het echt honger omdat ze nog weinig vaste voeding eet.

Dit is haar schema:

half 7: flesje 120-150 ml (pap lust ze echt niet)

9.30: fruit + flesje na 100-150 ml

12.30 halve boterham

13.30 fles 200 ml

16.30 4 maanden potje groente

18.30 papfles 200 ml

en s nachts dus nog 120 ml melk

Ik ga er vanuit dat als ze het niet meer nodig heeft, ze er vanzelf mee stopt. Was bij Kian ook (die kreeg nog tot zijn 1e verjaardag een nachtvoeding).

@Paikea wrote:

Hier ook een meisje dat s nachts nog voor een fles komt. Ze drinkt nu 5 flessen op een dag. het CB zei gelukkig dat ik zelf mocht weten wat ik deed. En ze heeft het ook nog wel nodig. ze is lang en slank. Hier is het echt honger omdat ze nog weinig vaste voeding eet.

Dit is haar schema:

half 7: flesje 120-150 ml (pap lust ze echt niet)

9.30: fruit + flesje na 100-150 ml

12.30 halve boterham

13.30 fles 200 ml

16.30 4 maanden potje groente

18.30 papfles 200 ml

en s nachts dus nog 120 ml melk

Ik ga er vanuit dat als ze het niet meer nodig heeft, ze er vanzelf mee stopt. Was bij Kian ook (die kreeg nog tot zijn 1e verjaardag een nachtvoeding).

Mag ik vragen waarom je in de ochtend niet 200cc geeft I.P.V 120-150cc

En dan om 9:30 potje fruit of vers en daarna geen fles meer.

En dan na de boterham nog een lekker flesje ?

En die fles van 13:30 weglaten en dan om 16:30 groot potje groente + toetje en dan de fles van 18:30 wat later proberen te zetten misschien dat ze dan snachts niet komt.

S ochtends drinkt ze niet meer dan 120-150 ml. Ik bied haar wel meer aan, maar ze weigert op een gegeven moment. Dus de fles na fruit is hard nodig, anders gaat ze niet meer slapen s ochtends. En ze is al zo’n slechte slaper.

Omdat ze om half 7 echt omvalt (ze slaapt overdag maar heel weinig), lukt het me niet om de fles later te geven. De fles om half 2 is goed gepland omdat ze daarna weer gaat slapen. ze slaapt het beste met een goed gevulde buik.

Ook al heeft ze honger, toch gaat er maar heel weinig groente in (ik kook ook wel voor haar).

@Paikea wrote:

S ochtends drinkt ze niet meer dan 120-150 ml. Ik bied haar wel meer aan, maar ze weigert op een gegeven moment. Dus de fles na fruit is hard nodig, anders gaat ze niet meer slapen s ochtends. En ze is al zo’n slechte slaper.

Omdat ze om half 7 echt omvalt (ze slaapt overdag maar heel weinig), lukt het me niet om de fles later te geven. De fles om half 2 is goed gepland omdat ze daarna weer gaat slapen. ze slaapt het beste met een goed gevulde buik.

Ook al heeft ze honger, toch gaat er maar heel weinig groente in (ik kook ook wel voor haar).

Hoeveel cc geef je haar dan als ze snachts komt ?? misschien wat minder geven zodat ze de fles van half 7 wel helemaal drinkt !!

Hopelijk vind je het niet erg maar denk gewoon een beetje mee :oops:

Nee, vind het niet erg. We hebben al vanalles geprobeerd. Ze drinkt s nachts zo’n 100-120 ml. Niet echt veel vind ik.

Romata, waarschijnlijk heb jij een heel makkelijk kindje wat voeding betreft.

Onze kleine meid wil b.v. ook geen potjes waar stukjes inzitten, terwijl ze die wel al zou mogen. Brood moet ze ook niks van weten. En als ze het niet wil dan houdt ze dus ook echt haar mond stijf dicht.

Paikea, dus bij jou eigenlijk hetzelfde als hier. Bij jou op het cb vinden ze het dus geen probleem. Nou het is ook al overal verschillend he!

Lynn wil dus ook niks anders drinken dan haar fles. Heb al roosvice e.d. geprobeerd, maar daar moet ze niks van weten. Op het cb zeiden ze n.l. dat ik haar dat 's nachts moest geven.

@gismolo wrote:

Romata, waarschijnlijk heb jij een heel makkelijk kindje wat voeding betreft.

Onze kleine meid wil b.v. ook geen potjes waar stukjes inzitten, terwijl ze die wel al zou mogen. Brood moet ze ook niks van weten. En als ze het niet wil dan houdt ze dus ook echt haar mond stijf dicht.

Paikea, dus bij jou eigenlijk hetzelfde als hier. Bij jou op het cb vinden ze het dus geen probleem. Nou het is ook al overal verschillend he!

Potjes van 8 maanden met die stukjes erin krijgt ze nog niet…

Ze is nog net geen 8 maanden en heb nog 2 potjes staan… dus als die op zijn dan ga ik dat proberen.

Dus ben benieuwd wat ze daar van gaat vinden :lol:

Lynn eet die potjes van 6 maanden dus zo leeg en zodra ik er is 1 probeer van acht maanden neemt ze 1 hap en doet vervolgens haar mond niet meer open. Eet jouw dochtertje al wel brood? Dan is ze op zich al aan stukjes gewend n.l.

@gismolo wrote:

Lynn eet die potjes van 6 maanden dus zo leeg en zodra ik er is 1 probeer van acht maanden neemt ze 1 hap en doet vervolgens haar mond niet meer open. Eet jouw dochtertje al wel brood? Dan is ze op zich al aan stukjes gewend n.l.

Ja ze eet wel al brood sinds een week of 2…

Maar kan niet zeggen dat ze elke x een boterham eet.

Maar moet zeggen dat het wel steeds beter gaat :slight_smile:

Jana mocht op advies van het CB met 6 maanden aan t brood beginnen, zij vind het heerlijk, ze kuawt ook graag erop, als ik voor haar kook eet ze ook vaak prutjes met stukjes, zie je der ook echt genieten :mrgreen:

hier heeft de oudste tot 1 jaar iedere nacht nog een fles gehad. Zij wilde idd ook niet meer slapen zonder, en als ze ene flesje had gehad sliep ze vrijwel meteen weer. Ik vond dat niet erg want dan konden we tenminste gewoon verder slapen. Maar idd, wat is wijsheid? Ik zou zeggen, gewoon geven als ze er behofte aan heeft!!