Wij krijgen 2 dametjes begin januari of eerder…maar vanaf het begin natuurlijk al met namen bezig geweest.
Nu hebben wij al vanaf het begin 2 meiden namen …niet de orgineelste maar goed wij vinden ze wel de leukste :inlove: dus is natuurljk een kans dat er in de omgeving meer dezelfde naam krijgen…
is het ene collega oke…buren tja…zus/broer help…maar nu is het een van mijn beste vriendinnetjes die een dochter heeft gekregen :inlove: met juist: een van onze namen :shifty: …
zouden jullie gewoon de namen houden of toch weer avonden lang zoeken naar andere geschikte namen :shifty: :think: :roll: 8) ???
heh was er al zo op ingestled en nu weet ik het niet meer…
pff wat een lastige kwestie. Ik ben heel blij dat mijn familie onze meisjesnaam niet heeft gebruikt (enne we hebben de meisjesnaam al jaren) en vrienden hebben nog geen kinderen.
Ik zelf zou denk ik voor een andere naam gaan.
Al hebben mijn schoonouders vriendlief dezelfde naam gegeven als de zoon van hun beste vrienden…enne iedereen is het gewend, is eigenlijk niet raar (sorry als het onduidelijk is, snap je het nog)
Ik zou ook voor een andere naam gaan denk ik.
Ik zou ook voor een andere naam kiezen. Ik zou het niet leuk vinden maar dezelfde naam zou ik nog minder leuk vinden. Misschien een afgeleide van die naam of een variatie erop?!
@sase0507 wrote:
zouden jullie gewoon de namen houden of toch weer avonden lang zoeken naar andere geschikte namen :shifty: :think: :roll: 8) ???
heh was er al zo op ingestled en nu weet ik het niet meer…
iets zegt me dat je zelf eigenlijk al weet wat je wil…jij wil gewoon die naam houden! Toch?
Ikzelf zou het overigens niet doen, ik vind het kindje van je beste vriendin wel héél dichtbij. Kans dat jullie kinderen elkaar ook veel zullen zien is behoorlijk groot. Dan zou ik toch liever een -voor die situatie- unieke naam willen hebben…
ik zou het overigens als beste vriendin ook niet zo heel tof vinden denk ik… :think: al is het bij ons wel anders omdat wij allemaal vrij unieke namen hebben, dan is het toch een beetje raar als opeens een vriendin opbelt met ’ ik ben bevallen, en ik noem hem nano…
Maar goed, geen idee hoe jouw vriendin erover denkt, maar misschien is het wel netjes haar te vragen wat ze ervan zou vinden?
Pfff… Ik zou eerst een potje gaan janken (dat ik hier nu zo’n beetje vaste prik…) Natuurlijk zit de kans erin maar zo dichtbij is het toch flink kloten!
Ik zou wel een andere naam zoeken. Buiten dat het niet zo orgineel is lijkt het mij ook lastig. Ik zie mijn beste vriendin (en kinderen) 3 keer per week.
En even of-topic: Sas, zie jij je buik al bewegen?? Ik gisteren voor het eerst… wow!!!
Ik zou geloof ik een andere naam kiezen…en anders zou ik mijn vriendin vragen hoe zij er over dacht. We wonen niet heel dicht bij elkaar, dus onze kinderen zullen nooit in dezelfde klas komen of wat dan ook…zouden we buren zijn en zouden onze kinderen zonder meer naar dezelfde school gaan ed, dan zou ik, denk ik, eerder een andere naam kiezen.
Misschien de andere naam die jullie hadden?
ja…eerste instantie…dacht ik…ja maar ik hou de namen gewoon…inderdaad zou ik dan wel eerst overleggen maar haar…maar nu bij nader inzien…hoe langer ik erover nadenk…denk: tja had je maar geen top10 namen moet kiezen… :wall:
vind het voor hun superleuk hoor…ben er gisteravond ook al geweest en helemaal cute…en ja wij gaan op elkaars kinderen passen als we allebei werken…dus dan gaan wij denk ik voor onze tweede optie…
tis gewoon een kwestie van wennen denk ik…had al bijna accesoires met namen besteld maar nog niet gedaan :shifty: …
nou ja dan worden 2 hele andere namen…maar ook heel leuk hoor… :inlove:
Pinkie: jaaaaaaa zo leuk…en als vriendlief wil voelen…dan stoppen ze ineens :inlove: heerlijk nu al eigenwijs
Ja hier ook! al heeft hij het gisteren ook wel duidelijk gezien. Maar als hij zijn hand op mijn buik legt dan is het slapen geblazen. Vind het wel sneu af en toe. Daarom is het ook zo leuk als hij ziet dat tie schopt!
Als het voor jou dé naam is, doe het dan alsjeblieft. Heb verschillende keren in mijn omgeving meegemaakt dat mensen in dezelfde situatie als jou zaten, en een andere naam kozen… Die hebben inmiddels spijt als haren op hun hoofd. Een deel omdat ze weinig tot geen contact meer hebben met die vriendin, en een deel omdat ze nog wél contact hebben, maar nu het probleem niet meer in zien… Het went vanzelf, 2 kindjes met dezelfde naam!
Zou het dus doen, zou wel even overleggen met je vriendin, of zij het geen probleem vindt. Al zou ik het raar vinden als ze ‘boos’ ofzo werd, een naam is geen eigendom.
Ik denk ook dat ik een andere naam had gekozen
Ik zou absoluut voor dezelfde naam gaan.
Wij hebben ook al een naam en weten dat deze niet vaak voorkomt, mocht het wel zo zijn dat iemand er met die naam van door gaat, jammer dan, voor ons is dat gewoon de naam en praten we ook al over hem/haar met de naam die we hebben.
Vertel het anders tegen je vriendin, vertel dat jullie 2 namen hebben waarvan er eentje gelijk aan die van haar is…
ik zou ook gewoon die naam geven… misschien kijken voor een andere schrijfwijze… maar wel gewoon de naam aanhouden…
leuk toch allebei hetzelfde :mrgreen:
Mijn ouders hadden vroeger een soortgelijk iets, de zoon van hun vrienden werd geboren in januari en kreeg de naam Kasper, mijn broer werd geboren in februari en mijn ouders hadden al een naam, namelijk: Kas.
Kas & Kas(per) zijn nog steeds vrienden en ze hebben het juist altijd heel leuk gevonden mijn ouders en die vrienden! :thumbup:
Ik zou wel voor dezelfde naam gaan, ik heb al zo vaak gezien, dat mensen voor een andere naam gaan omdat iemand die dichtbij staat dezelfde naam heeft gekozen voor hun zoon of dochter.
met gevolg dat hun spijt hadden. En dat hebben verteld, van ‘Hey, wij hadden ook ons kindje zo bijna genoemd :inlove: , maar omdat hij geboren werd, zelfde naam kreeg hebben we het veranderd’,
Krijg je dan ‘Waarom dan? hij is toch leuk?’, ik zou deze vriendin aanspreken, van ‘zou je het erg vinden dat…’, andere schrijfwijze misschien wel. (als dat kan.)
Toch ben ik verbaasd over het aantal reacties hier die zeggen: neem een andere naam.
Als ik onszelf als voorbeeld neem, wij hebben een naam al heel lang bvenaan ons lijstje al 2 jaar lang, zo van ‘‘als we ooit een kindje krijgen dan gaat hij/zij zo heten’’
Als iemand anders deze naam dan ook kiest is dat pech, want je bent altijd een soort van 2e die de naam ‘‘neemt’’, maar diegene heeft misschien die naam ook al jaren in haar hoofd en begrijpt dus als geen ander dat het ook jouw droomnaam is die jij heel graag je kindje wilt geven.
Dus als jullie nog niet helemaal uit waren over de keuze of tóch al twijfelden, zou ik zeggen: overdenk de naam dan nog eens.
Maar is het echter een naam die jij altijd al aan je kindje hebt willen geven, een naam waarvan jij al helemaal kan inbeelden hoe jij je kindje daarmee aanspreekt, of ervan droomt dat je andere kan vertellen dat jullie kindje zo heet dán zou ik zeggen : stick to your feeling en hou de naam gewoon!!!
Mjah… De naam “Jayden” lag bij ons al vast lang voor we zwanger waren van hem, zelfs al lang voor we ook maar dachten aan een tweede kindje.
Toen werd de vriendin van een goede vriend van mij zwanger, en een paar maand later wij.
Grappen maken in de zwangerschap van “haha zou wat zijn he, dezelfde naam”. Toen bleek het bij hun een jongetje… Afwachten maar… Toen bleek het bij ons een jongetje.
Ik had niet zoiets van “de naam moet geheim blijven”, dus heel veel mensen wisten het bij ons wel. Tot mijn vriend op een gegeven moment vond dat ik t wel genoeg mensen verteld had :lol:
In ieder geval, die vriend wist het dus nog niet. En op msn zei hij we zijn uit de naam!
Ik zeg “leuk, wij ook , maar al lang hoor”.
“het is een engelse naam” zegt hij.
Euh ja bij ons ook, want dan past het bij Kaylee.
“en het begint met een J.”
“oei”
:lol:
Toen heb ik t dus maar gezegd en toen bleek het bij hun dus ook Jayden te zijn. Ik heb meteen gezegd, leuk, ik vind het niet raar of erg, maar wij veranderen onze naam iig NIET, want voor ons gevoel is dit al een Jayden. Wat jullie doen , moet je zelf weten.
Zij hebben dus wel gekozen voor een andere naam… Ik had het niet gedaan, ook niet als zij de naam Jayden hadden gehouden.
(trouwens… Hun kindje heet nu J.oshua K.yano, en dat is helemaal grappig, want Kyano was onze jongensnaam bij Kaylee :lol: En ja, dat wist hij ook :lol: )
Naam houden… :thumbup:
Volgens mij weet je zelf het antwoord al
Lekker die naam houden… of net wat anders schrijven…
Als je nou de naam met ons deelt kunnen we mee denken :mrgreen: