wat zouden jullie doen? zelfde naam beste vriendin!

Haha dat lijkt mij ook een goed plan :wink:

ik zou ook de naam houden hoor! :inlove:

Er zijn zoveel nicolai’s op de wereld … en wie weet krijg ik straks een nieuwe vriendin met een zoontje dat nicolai heet :smiley:

Is een pot nat, als je jullie truusje en loesje zijn dan gewoon houden zo !

dan zijn er maar 2 loesjes of truusjes :inlove:

De namen van mij en mijn jongere zusje zijn ook allebei veranderd. Ik zou eigenlijk Naomi hebben geheten maar m’n vader werkte op een boot die zo heette, dus dat vond 'ie ineens stom. Voor mijn zusje hadden ze een naam bedacht die ze uiteindelijk niet hebben gekozen omdat de dochter van een vriendin, die ook in dezelfde straat woonde, die naam ook had gekregen.

Ik en mijn zusje hebben er geen trauma aan overgehouden dat we andere namen hebben gekregen hoor! :wink:

Ik zou zelf ook voor een andere naam gaan als het om mijn beste vriendin zou gaan. Ik zou het lullig vinden voor haar en ook erg onhandig als je nu al weet dat de kindjes veel samen zullen zijn. Maar goed, als je het echt wil en je vriendin is het er ook mee eens zou ik het gewoon lekker doen!

Tja, de meningen zijn verdeeld, dat is duidelijk. Het is ook heel persoonlijk vind ik.

Ik zou het dus NIET doen.

@Elif wrote:

Als het voor jou dé naam is, doe het dan alsjeblieft… Het went vanzelf, 2 kindjes met dezelfde naam!

Zou het dus doen, zou wel even overleggen met je vriendin, of zij het geen probleem vindt. Al zou ik het raar vinden als ze ‘boos’ ofzo werd, een naam is geen eigendom.

Mee eens!!!

Sase wat vind je er nu zelf van na alle meningen???

***heb gewerkt vandaag dus nu pas reactie :mrgreen: ***

ik twijfel heeeeeeeeeeeeeel erg…enerzijds ben ik in mijn hoofd al aan het praten met de grietjes met die namen :oops: :inlove: anderzijds de tweede combi die wij hadden begin ik ook steeds meer leuker dan leuk te vinden…

echter twijfel ik nog omdat als mijn vriendin niet dezelfde naam had,ik gewoon niet meer aan andere namen zou hebben gedacht…maar omdat ik ik bij nadenken de tweede combi ook errug leuk vind…

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ik weet het niet meer…

ik ga het er denk ik gewoon over hebben met haar…we kennen elkaar door en door maar wisten elkaars namen niet …zij verklapt het toch niet verder…

igg thanks voor jullie meningen die inderdaad verdeeld zijn :mrgreen:

het is maar goed dat dit geen Weekend Miljonairs vraag is waarbij je het publiek om een antwoord kunt vragen :mrgreen: :wink: :inlove:

Succes met je keuze en laat je het ons wel weten, ben benieuwd hoe zij reageerd! :-*

Ik zou nu, 3 kinderen later ook zeggen… gewoon de naam houden.

Ik heb er zo’n spijt van gehad dat ik bij peter de naam heb veranderd.

Hij had anders Tycho geheten en nog steeds ben ik helemaal verliefd op die naam.

De reden waarom wij daar vanaf stapten is nu al helemaal niet meer aan de orde.

Ik heb ook iets met de naam Stijn… maar ik had een vriendin die haar zoontje zo noemde.

Inmiddels is ze geen vriendin meer en ik zou een evt volgende zoon dus rustig Stijn noemen.

Ach ja.

Ik zou idd gewoon je vriendin bellen en het voorleggen.

Is ook wel heel speciaal eigelijk, je hebt blijkbaar dezelfde smaak, straks ook 2 dezelfde namen voor jullie kindjes, dat is toch eigelijk alleen maar heel speciaal en een soort eer ook.

Ik zou het super vinden als een vriendin belde met de mededeling dat ze haar dochter Aniek heeft genoemd… :inlove:

ik zou ook de naam houden. Het gaat ook om jouw gevoel bij de naam. Als jouw gevoel zegt dat de naam hoort bij jouw kindje dan moet je het vooral zo laten.

kan gebeuren dezelfde naam enhet is geen eigendom een naam ieder is vrij om te kiezen wat hij of zij wil.

veel succes en sterkte bij het maken van je besluit.

gr leonie

Wij zijn eruit…!!! wij gaan voor de tweede combi die we hadden en eigenlijk net zo leuk vinden als de eerste …ik heb natuurlijk ook al gesproken met mijn vriendin en die had het niet erg gevonden :mrgreen: bevestigde alleen maar weer dat we vaak hetzelfde leuk vinden (dit is echt heel frapant altijd)…maar toch gaan wij nu zelf voor de tweede combi…

Dus wordt ons duo geen Tess en Isa…maar 2 namen die volgens mij niet in de top10 voorkomen :wink:

@sase0507 wrote:

Wij zijn eruit…!!! wij gaan voor de tweede combi die we hadden en eigenlijk net zo leuk vinden als de eerste …ik heb natuurlijk ook al gesproken met mijn vriendin en die had het niet erg gevonden :mrgreen: bevestigde alleen maar weer dat we vaak hetzelfde leuk vinden (dit is echt heel frapant altijd)…maar toch gaan wij nu zelf voor de tweede combi…

Dus wordt ons duo geen Tess en Isa…maar 2 namen die volgens mij niet in de top10 voorkomen :wink:

Tess en Isa, erg leuk, maar goed ben benieuwd naar de 2e combi!!!

Hele gave combi ! Ben benieuwd wat het nu gaat worden…

Ik weet niet wat ik zou doen, zit een beetje met een soortgelijk iets…

Wij hadden ook al een tijdje een meisjes naam, voor we uberhaubt al aan het proberen waren om zwanger te worden. 2 goeie vrienden van ons hebben in januari een dochter gekregen, met dus dezelfde naam (alleen 1 letter anders)… Hoe leuk ik het ook vond, ik baalde wel…

We hebben nu wel meerdere meidennamen bedacht en ook echt hele leuke, maar toch blijft die ene kriebelen…

Een andere vriendin van mij is ook zwanger, en die wouden net als ons een celtisch/ierse jongensnaam, dus ik schoot gelijk alweer in de stres want die naam die hebben we nog veeeel langer…

Haar vriend had zoiets van, kan me allemaal niets schelen, ons kind is er toch eerder… (moet je tegen iemand met opspelende hormonen zeggen :()

Maar goed, mijn vriendin wou de begin letter wel zeggen :smiley: niets aan de hand!

En nu maar hopen dat de meisjes nog wat langer blijven zitten! :pray: :pray: :pray:

Duimen nog steeds dat de meisjes blijven zitten hoor!

Leuke namencombi inderdaad, ben erg benieuwd.

Maar meisjes, niet zo benieuwd dat jullie nu al moeten komen hoor! Blijf nog maar lekker in mama’s buik! :pray: :pray: :pray: :pray:

ik had dus precies het zelfde probleem en heb daar toen ook een topic over geopend, misschien heb je er iets aan…

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=69972&postdays=0&postorder=asc&start=0