Wat zouden jullie doen (te eerlijk geweest?)

WIj waren met zijn tweetjes nachtje weg hotel geboekt via hotelkamer veiling alleen moesten we 40 euro nog bij betalen.

We wilden uitchecken zegt de man achter receptie dat is dan 3 euro Erwin wilde al 3 euro betalen. Zeg ik , we moeten toch meer betalen van de luxere kamer?

Oh ja zegt hij wat eerlijk van u



Erwin zei was ik zo druk bezig om gewoon te betalen , wat hadden jullie gedaan? Mond gehouden of ook gezegd?

ik ben ook heel dom, :mrgreen:

ik zou het ook zeggen,

maar meer impulsief dan,

en thuis gekomen zou ik er misschien wel spijt van krijgen…



maar goed een beetje goede administratie,

kwamen ze er toch wel achter…



eerlijkheid duurt het langst toch :thumbup:

Ik zou het ook gezegd hebben. Want als ze er achter komen, ze hebben je naam en adres dan moet je alsnog betalen denk ik zo.

Ik vertrek dan liever met een eerlijk gevoel.

ik zou er wel wat van zeggen denk ik. Je hebt die ‘dienst’ gebruikt, dus waarom niet betalen? Maar ik moet eelrijk zeggen, in een opstandige bui zou ik ook wel gewoon 3 euro betaald hebben, en het daarbij gelaten hebben. Maar doorgaans zou ik eerlijk gezegd hebben, net zoals jij.

eerlijk duurt het langst…

Ik had € 3,00 afgerekend!

Ik zou t wel zeggen.



Gister bij de AH mocht dochter een knuffeltje uitkiezen,

maar ze had 'm naast dr pop gezet in t winkelwagentje en zo vergat ik helemaal te betalen… Buiten kwam ik er achter… ik ben wel weer naar binnen gegaan om 'm alsnog te betalen. Ik vind, eerlijk duurt het langst en dat is ook wat ik mijn kinderen graag mee wil geven!

Als dank voor het eerlijk zijn kreeg dochter een pakje dierenkaartjes extra! :wink:

@victoria wrote:

Ik had € 3,00 afgerekend!




ik ook

Heb ik ook een keer bij een hotel gehad, ik heb niets gezegd, maar kreeg mooi achteraf alsnog de rekening.

@Mama van 2 spruitjes wrote:

@victoria wrote:
Ik had € 3,00 afgerekend!




ik ook




Ik ook :slight_smile:

Ik zou denk ik zo’n held zijn die pas onderweg in de auto bedenkt dat 3€ wel heel weinig is…



hihi

@anne70 wrote:

Heb ik ook een keer bij een hotel gehad, ik heb niets gezegd, maar kreeg mooi achteraf alsnog de rekening.




daar ging ik eigenlijk ook van uit hoor



Maar had zoiets van ben ik nou echt zo eerlijk geweest

Dit is altijd zo’n topic dat eens in de zoveel tijd opduikt :wink: . En ik heb nog altijd dezelfde mening, namelijk: eerlijk zeggen. Ons motto is: je behandelt een ander zoals je zelf behandelt zou willen worden…

@marjooo wrote:

Ik zou denk ik zo’n held zijn die pas onderweg in de auto bedenkt dat 3€ wel heel weinig is…



hihi




dat zou mij met zoiets ook best kunnen overkomen.

Daar staand en betalend en verder niet over nadenkend… en dan in de auto of thuis ‘klopt dat wel?’.



Zou ik het doorhebben dan zeg ik het ook.



En zeker met een hotel… de rekening komt toch wel later alsnog.

In zo’n situatie zou ik het ook gewoon eerlijk zeggen en betalen. Er zijn situaties waarin ik denk “eigen schuld dikke bult”. Jaren geleden alweer trouwens, stond ik bij een supermarkt en meldde aan de kassière dat ik een krat bier op het rek had staan. Zij was druk met kletsen met haar collega en ik heb haar een keer of 3 of het krat geattendeerd :roll: Er kwam een geïrriteerd jahaa uit, echt zo van “mens zeik niet, zie je niet dat ik zit te kletsen” :shock: :hand: Bij het afrekenen vond ik het zo’n laag bedrag, maar heb niks gezegd :shifty: Buiten bon gecontroleerd en 3x raden wat er niet op stond :lol: Ja sorry, maar dan ben je gewoon zelf fout!



Maar in geval van het hotel vind ik het gewoon niet netjes om het niet te melden, even los van het feit dat je de rekening achteraf toch wel krijgt. Hoe lullig voel je je dan, als jij bewust je mond gehouden hebt… En wat Hanneke al zegt, wij gaan ook uit van het principe “behandel anderen zoals je zelf graag behandeld wilt worden!” en dat willen wij ook aan onze kinderen meegeven!

ik vind het juist super als mensen dat melden,



zo heeft een keer iemand canvas foto’s besteld,

ik was die helemaal vergeten op de factuur te zetten…

3 stuks… :oops:



ze belde meteen op,

canvas was erg mooi,

maar waarom ik ze niet op de factuur had gezet… :wall:



uiteindelijk was ik er toch wel achter gekomen,

en zou ik het erg vervelend gevonden hebben,

als ik ze nog een factuur had moeten verzenden…



maar toch van mij, eigen schuld…



iedereen moet er hard voor werken toch…

ook al is het een grote branche,

je omzet is toch bepalend, ook voor het personeel…

@Kimmie1976 wrote:

Jaren geleden alweer trouwens, stond ik bij een supermarkt en meldde aan de kassière dat ik een krat bier op het rek had staan. Zij was druk met kletsen met haar collega en ik heb haar een keer of 3 of het krat geattendeerd :roll: Er kwam een geïrriteerd jahaa uit, echt zo van “mens zeik niet, zie je niet dat ik zit te kletsen” :shock: :hand: Bij het afrekenen vond ik het zo’n laag bedrag, maar heb niks gezegd :shifty: Buiten bon gecontroleerd en 3x raden wat er niet op stond :lol: Ja sorry, maar dan ben je gewoon zelf fout!




Zoiets heeft mijn man ook voor een paar jaar geleden gehad.

Hij had 3 kratten bier (verjaardag) en zei dat ook netjes tegen de cassiere.

Gewoon afgerekend, komt hij thuis zeg ik hoeveel zegels heb je gekregen?

Er was een of andere actie. Hij zegt 2 (je kreeg bij elke 10 euro 1 zegel)

Ik zeg 2, hoeveel heb je dan betaald? En wat denk je heeft de cassiere maar 1 krat aangeslagen.

Ja sorry maar dat was ze dus ook zelf schuld en we zijn dus niet terug gegaan.

Ik zou het ook gezegd hebben.



Eerlijkheid duurt inderdaad het langst, en zo niet dan hoef ik in ieder geval niet met een schuldgevoel/rotgevoel rond te lopen.

Dat is me dat extra geld dan ook weer waard denk ik.





En anders komt de rekening vanzelf wel. 8)







Wij hebben zelfs ooit nog een rekening gehad voor een fles water.

Stond in de hotelkamer en die hebben we gebruikt. Wij dachten dat het bij de service hoorde, tot de rekening thuis kwam.

We hadden namelijk niets opgegeven, omdat we geen idee hadden dat dat water daar bij hoorde. :doh:

Ik had het ook gezegd hoor, anders ga ik me er rot over voelen.



Zo ook vorige week, toen werd mijn mans nieuwe fiets bezorgd, zo’n ouderwetse transportfiets 8) Bij deze uitvoering zat geen tweepootstandaard. Maar die beste man monteerde m er toch op. Ik dacht eerst: ik zeg niks…maar toen ik naar huis liep om Tim even in de box te zetten (man was nog bezig met fiets rijklaar maken) bedacht ik me dat het niet lekker voelde. Ik heb wat geld gepakt en ben teruggelopen en heb een opmerking over die standaard gemaakt: die zat er toch niet bij? Toen zij die man: ach, die andere is zo snel lam. Goede service dachten wij :thumbup: Later kregen we een mailtje waarin de man vroeg om onze ervaringen op zijn site in te vullen, met een ps-je: die standaard was idd een vergissing geweest hij was in de war met een andere uitvoering. Maar we mochten het zien als een cadeautje :thumbup: Tja, dan voelt het toch veeeel lekkerder dat ik eerlijk ben geweest :slight_smile:

In dit topics valt me altijd op hoeveel eerlijke mensen er op kok rondlopen. Of hoe oneerlijk ik ben ten opzichte van die mensen, dat kan ook. :mrgreen:



Maarre, ik zou niets zeggen. Zonder enig schuldgevoel trouwens.