wat zou jij doen (400 euro meer)

Stel …



Je hebt geen kinderen, ook geen kinderwens.

Je woont samen, bent erg gelukkig.



Je werk is ongeveer 90 km rijden per dag, je werkt dus 4 dagen per week. Het is leuk, je vind het werk leuk ondanks dat het erg druk is. Je collega’s zijn leuk, kortom …



Je vind het gewoon een erg leuke bedrijf om te werken maar …



Het is best zwaar, elke dag vroeg op om niet in de file te komen staan,

je bent laat thuis dus savonds ook doodmoe. Maar iets anders zoeken doe je ook niet, want het blijft je toch wel aantrekken.



Je baas heeft liever dat je 5 dagen komt werken omdat het zo druk is.

Hij biedt je 400 euro NETTO extra meer aan om dus een dag langer te komen werken, wat zou jij doen ?



Ben namelijk benieuwd naar jullie reacties.

ik zou het denk ik doen,als er geen kinderen in het spel zijn :mrgreen: :wink:

Als ik het geld niet echt nodig zou hebben zou ik het niet doen denk ik… Want het is best zwaar als je zulke lange dagen maakt, helemaal als je dat 5 dagen in de week moet doen…

Maar ja, ik kan niet bij diegene in de knip kijken…

Lekker vier dagen blijven doen, het is al zwaar genoeg nu zo te lezen.

Ik zou het niet doen!

Ik zou het niet doen.

Ik zou lekker mijn geld wat ik verdien uitgeven in de dagen dat ik vrij ben! Heerlijk genieten van de tijd die je nu hebt! Je weet nooit wat er verder nog gebeurd in het leven.

Als ik het geld niet nodig zou hebben zou ik het niet doen, en ook niet als het voor altijd 5 dagen per week zou zijn. (dus als die 5 dagen niet tijdelijk zijn, maar het gewoon een aanpassing aan contract is)



Als ik het geld wel nodig zou hebben, zou ik het uiteraard wel doen, want 400 euro is dan best veel!!

Ik zou sowieso goed met mijn partner overleggen of het niet te zwaar zou zijn, ivm vroeg opstaan en lange reistijd.

@Frank@ wrote:

Als ik het geld niet echt nodig zou hebben zou ik het niet doen denk ik… Want het is best zwaar als je zulke lange dagen maakt, helemaal als je dat 5 dagen in de week moet doen…

Maar ja, ik kan niet in jullie knip kijken…


wij zouden het goed kunnen gebruiken,vandaar dat ik het zou doen :oops:

Ik zal het nog even motiveren:



Omdat het je op gaat breken. Als het nu al eigenlijk te zwaar is, trek je het op een gegeven moment niet meer en dan ben je verder van huis (thuis dus, overspannen).

Nee, ik zou het niet doen. Ik heb weken 5 dagen gewerkt van soms dagen van 12 uur. Ik was het zo zat…

Dus nee… die 4 dagen is genoeg.





Ik heb dus een baan dichterbij huis gezocht zodat de reistijd iig een stuk korter is.

Een vriendin vertelde mij dit dat ze dit dus ‘aangeboden’ heeft gekregen. Maar die 400 euro lijkt me toch verrekt zo lekker eigenlijk. Ze hebben namelijk samen een pot voor vaste lasten, ze houdt ook wat over voor haarzelf, maar die 400 extra zou voor haar dus ook alleen zijn. Ze heeft mooie dromen, die ze graag zou willen hebben, dus ja … 400 euro netto erbij voor 1 dag … wel moeilijk :eh:

Ik zou het ook niet doen… Nu is het het nog leuk, is het ook nog leuk als je 5 dagen werkt??

sja als het allemaal zo leuk en geweldig is zou ik kijken of het rendabel is om die kant op te verhuizen of in ieder geval een stuk

is dat allemaal niet te doen zou ik het denk ik niet doen het is 4 dagen al zwaar en met 5 dagen ben je dan denk ik helemaal kapot

@Angel & Luna wrote:

sja als het allemaal zo leuk en geweldig is zou ik kijken of het rendabel is om die kant op te verhuizen of in ieder geval een stuk

is dat allemaal niet te doen zou ik het denk ik niet doen het is 4 dagen al zwaar en met 5 dagen ben je dan denk ik helemaal kapot




ja dan leef je om te werken ipv andersom…

@Angel & Luna wrote:

sja als het allemaal zo leuk en geweldig is zou ik kijken of het rendabel is om die kant op te verhuizen of in ieder geval een stuk

is dat allemaal niet te doen zou ik het denk ik niet doen het is 4 dagen al zwaar en met 5 dagen ben je dan denk ik helemaal kapot




Ze wonen nog niet zo lang in hun huis, vandaar dus dat verhuizen geen optie is.

Mutsie: jamaar dat doe je volgens mij ook als je 5 dagen gaat werken als 4 al “te” zwaar is :think:



Femke: dat is dan idd geen optie

400euro per dag extra of per maand over die 4 dagen die je dan extra werkt.

voor 400euro per dag zou ik t wel doen.

anders niet



de stress reistyd etc zijn me kostbaarder dan die 100euro per dag extra

daar zat ik ook over te denken.

heeft ze al een topbaan met een goed inkomen (waar ze dus ook al 100 euro per dag verdient) of heeft ze een ‘gemiddelde’ baan, waar ze een stuk minder verdient dan 100 euro per dag…

Dan zou ik het namelijk wel weten :wink:

Ik zou me persoonlijk eerlijk gezegd behoorlijk genaaid (excusez le mot) voelen door mijn baas als ik met 1 dag extra opeens zoveel geld extra waard zou zijn…Volgens mij wordt ik dan met 4 dagen werken gewoon zwaar onderbetaald.

Maar 100 euro per dag is toch niet superveel? Voor zulke lange dagen? Ik verdien dat ook ongeveer per dag.