wat zou jij doen (400 euro meer)

@Angel & Luna wrote:

sja als het allemaal zo leuk en geweldig is zou ik kijken of het rendabel is om die kant op te verhuizen of in ieder geval een stuk

is dat allemaal niet te doen zou ik het denk ik niet doen het is 4 dagen al zwaar en met 5 dagen ben je dan denk ik helemaal kapot




Dit wilde ik ook net neer gaan zetten!

@Suuus wrote:

Maar 100 euro per dag is toch niet superveel? Voor zulke lange dagen? Ik verdien dat ook ongeveer per dag.




Inderdaad, dat bedacht ik mij nu ook… Als ik er een dag in de week bij zou gaan werken zou ik ook ong zoveel meer krijgen…

@kimmiejj wrote:

@Frank@ wrote:
Als ik het geld niet echt nodig zou hebben zou ik het niet doen denk ik… Want het is best zwaar als je zulke lange dagen maakt, helemaal als je dat 5 dagen in de week moet doen…

Maar ja, ik kan niet in jullie knip kijken…


wij zouden het goed kunnen gebruiken,vandaar dat ik het zou doen :oops:




Daar hoef je je toch niet voor te :oops: . Als ik het heel goed zou kunnen gebruiken zou ik het ook doen hoor!!!

Hoezo voor zulke lange dagen? Dagen zijn toch gewoon 8 uur werken? Kijk, dat iemand er voor kiest ver van haar werk te gaan wonen, daar hoeft werkgever natuurlijk niet het salaris op aan te passen.



Ik heb het idee, dat werkgever hier gewoon een soort van aan het “omkopen” is. Stel nou dat ze het doet he…zal ze zich dan verplicht voelen om een stapje harder te lopen wat haar werk aangaat (zelfs als ze al keihard werkt).



Ze zou ook met haar werkgever kunnen overleggen of ze geen 4 dagen van 9 uur zou kunnen werken bijvoorbeeld. Dan zou ze dus in principe (als hij die salarisverhoging van 400 euro aanhoudt) in ieder geval 200 euro per maand meer “waard” zijn. Ik zou persoonlijk erg benieuwd zijn of werkgever daar dan ook zo over denkt.



Maar misschien ben ik wel te achterdochtig hoor. Heb een niet zo’n goeie werkgever gehad op dit vlak, dus bij zulke dingen gaan op een of andere manier mijn alarmbellen rinkelen…

Perry heeft dat 3 jaar gedaan; van Ehv naar Utrecht en 's avonds weer terug. In die 3 jaar moest hij 's morgens steeds vroeger vertrekken om niet in de file te komen. En 's avonds was hij vaak niet voor half 8 thuis… Toen we geen kinderen hadden, vond ik dat wel lekker… Maar ik ben blij dat hij nu op nog geen 10 minuten fietsen van huis af werkt! :dance:

ik zou het wel doen (als ik geen kinderen zou hebben), maar wel tijdelijk! Dus voor 3 maanden ofzo, langer niet… Denk dat je het langer niet zal trekken op deze manier…

Ik denk dat ik het niet zou doen. Wel als je het geld hard nodig hebt. Maar het makt het leven niet perse leuker als je er 400 euro bij hebt. Als je daardoor chronisch moe hebt en nooit eens extra tijd voor iets dan is het die 400 euro niet waard als je ook zonder kan leven.



Ik werkt ook ‘maar’ dagen toen er nog geen kinderen waren. Er moet ook tijd zijn voor leuke dingen toch.

@Suuus wrote:

Maar 100 euro per dag is toch niet superveel? Voor zulke lange dagen? Ik verdien dat ook ongeveer per dag.




Ik heb ook het idee dat 400 euro per dag/per maand gewoon is. Veel mensen die 3 dagen werken hebben zo’n 1200 euro schoon dacht ik.

Dus ik zie dit niet als een superhoge deal maar gewoon een dag extra werk is gewoon een dag extra geld.

@Femke, mama van Jelle wrote:

Een vriendin vertelde mij dit dat ze dit dus ‘aangeboden’ heeft gekregen. Maar die 400 euro lijkt me toch verrekt zo lekker eigenlijk. Ze hebben namelijk samen een pot voor vaste lasten, ze houdt ook wat over voor haarzelf, maar die 400 extra zou voor haar dus ook alleen zijn. Ze heeft mooie dromen, die ze graag zou willen hebben, dus ja … 400 euro netto erbij voor 1 dag … wel moeilijk :eh:




Houdt haar partner ook het geld van de 5e dag werken in z’n zak??

Zo werkt het vaak niet denk ik. Je betaald naar evenredigheid van salaris toch samen je vaste lasten als je een huishoudpot hebt lijkt mij. En als ze 400 euro meer gaat verdienen ze in verhouding wat meer in de pot moeten doen en zal haar partner wat minder in de pot kunnen doen.

Als ik haar was, zou ik het niet doen, maar het misschien in overweging nemen als ik die dag zou mogen telewerken vanaf thuis.



Maar als ze echt zo bekaf is als jij zegt, dan moet ze gewoon nee zeggen. Je leeft niet om te werken en ik denk niet dat ze op een burnout zit te wachten.



Ikzelf zou het voor die 400 euro niet doen, tenzij het echt noodzakelijk zou zijn.

@mamatally wrote:

400euro per dag extra of per maand over die 4 dagen die je dan extra werkt.

voor 400euro per dag zou ik t wel doen.

anders niet



de stress reistyd etc zijn me kostbaarder dan die 100euro per dag extra




Ik wilde dit net gaan vragen, houd ze nog wel wat over na benzine eraf gehaald te hebben? Denk dat ze zich daar erg op verkijkt, 100 euro per dag is echt niets…



Nope dus ik zou het niet doen, of hij moet met meer over de brug komen want 100 euro per dag voor 8 uurtjes werken is geen vetpot.