Wat zou je doen??

Kreeg net van de tienerzoon van een vriendin van me de vraag of ik op zijn verjaardag kwam… en de week erna op zijn examenfeestje… dus mijn doodstomme vraag(blijkt) was waarom hij het niet combineerde dan? Zijn doodsimpele antwoord… dan krijg ik alleen maar kadootjes voor mijn verjaardag en niet voor mijn examen, dus daarom vier ik het in twee keer, krijg ik twee keer kadootjes :shock:



Ik ben dus niet van plan om twee keer op kado-jacht te gaan… Hij heeft al niet zo’n goedkope smaak, en mijn portemonnee kan het niet aan om twee keer een graai erin te doen…



Wat zouden jullie doen, wel naar de verjaardag en niet naar het examenfeestje, of n aar allebei gaan en maar een kado geven… of toch twee kadootjes??



p.s. hij is dan wel 17, maar heeft het verstandelijk vermogen van een 12-jarige… (qua begrip en gedrag zeg maar)

@mv2kids wrote:





p.s. hij is dan wel 17, maar heeft het verstandelijk vermogen van een 12-jarige… (qua begrip en gedrag zeg maar)






Dan is hij vast gezakt en hoef je maar 1 kadootje. :mrgreen:



Ik zou alleen voor zijn verjaardag iets geven hoor. :wink:

ik voor beide… een klein kadootje voor het geslaagd zijn… zo toffee met snoep ofzo… hoe on-orgineel het ook is :oops:

Ik zou alleen voor zijn verjaardag wat kopen en voor zijn examen een kaart kopen en dat versturen.

Vind voor beide een kado geven teveel van het goede. En vooral omdat hij zelf heel inhalig is. (Ik zou alleen al blij zijn als mensen langs komen zonder kado)

Als hij het vermogen heeft om dit op deze manier te bedenken, heeft hij ook het vermogen om te snappen dat het onbeleefd is twee kado’s te verwachten!



Ik ging dus wel naar beide feestjes (als dat in de mogelijkheden van mijn agenda en portmo past) maar hij kreeg echt maar 1 kado!

ik kan wel begrijpen dat hij zo denkt als hij als een 12 jarige denkt.

maar dat betekent niet dat jij met zijn gedachte moet mee gaan want zo werkt het niet en dat mag hij ook best weten.

ik zou misschien naar alle twee gaan iniedergeval wel verjaardag.

maar wel 1 kado geven of 2 kleintjes wat samen het zelfde bedrag is van 1 kado.

je hoeft niet mee te gaan in zijn dure smaak je kan ook kiezen voor een kodo bon, dan kan jij zelf uitgeven wat jij kan missen.

ik zou voor alletwee iets kleins geven.



ik snap zijn gedachte eigenlijk wel, hebberig of niet: hij is geslaagd, en dat is heel wat. en als ie niet in dezelfde week jarig was geweest, had ie er ook een feest voor gekregen, met cadeaus. en dan had ie met zijn verjaardag ook nog dingen gekregen. Tja, vrij materialistisch maar voor die leeftijd best begrijpelijk, vind ik…

Ik zou ook voor beide keren iets kleins doen. Het is onzin om 2x meteen duur kado te komen hoor vooral als je portemonnaie dat niet aankan

Ik zou alleen naar zijn verjaardag gaan en daar een cadeau voor geven.



Een examenfeestje vind ik meer voor zijn leeftijdgenoten onderling.

Ik ken dan ook niemand die dat vierde met volwassenen enzo erbij.



Verder zou ik ook gewoon aangeven dat hij het wel fijn kan vinden om 2 cadeau’s te krijgen, maar dat niet iedereen dat kan opbrengen en dat hij dan bv zelf mag kiezen voor welk feestje hij een cadeau wil…

Voor beide een klein kado geven, zou ik doen in elk geval. Veel succes

Zou beide keren gaan en dan beide keren een ‘klein’ cadeautje meebrengen. Het er niet om wat het kost, als je maar iets geeft toch?

Zeker als hij een verstandelijke beperking heeft denk ik niet

dat hij beide keren je cadeau afwijst. HIj vind het vast ook

fijn dat je komt, cadeau groot of klein maakt geen verschil mijns

inziens.

Mariek,



Ik zou gewoon het even met zijn moeder bespreken, is dat iets, die kan misschien een tip geven voor 2 goedkopere cadeautjes, want ik neem aan dat ze je bij allebei de feestjes graag willen zien, toch?

Of je geeft 1 cadeau tijdens het eerste feestje en zegt er dan ook bij dat je een iets duurder cadeau hebt gekocht, maar dat dat meteen ook voor het andere feestje is.

alleen voor zijn B-day … wat een onzin :wall: 2cadeau`s



ik vind en examenfeest meer voor jeugdigen onder elkaar, Dus nee … van mij dan geen cadeau … ik zou dan een kaart sturen maar verder … nee

Zelfde reactie als muk hier dus ook geen 2 kadootjes!

Ik zou twee keer een goedkoop kadootje kopen. Heeft 'ie om gevraagd (letterlijk en figuurlijk).

Ik zou alleen naar zijn verjaardag gaan…

Want zoals andere ook al zeggen een examen feest vier je toch niet met “ouderen” maar met je oud klasgenoten en je vrienden.

En wie zegt dat hij slaagt? Als hij echt het niveau van een 12jarige heeft???! Wat voor opleiding heeft hij dan gedaan?

Als hij slaagt is het zowieso erg knap want er zijn maar weinig 12 jarige die een opleiding afronden :wink:

Kun je misschien een cadeau bedenken die je in 2x kunt geven?



Even een voorbeeld…

eerst een horlogebandje en daarna het klokje zelf…

of voor de gein een lege doos en een week later de inhoud ervan? (Bij een spel bijvoorbeeld?)

@Cell wrote:

Ik zou alleen naar zijn verjaardag gaan en daar een cadeau voor geven.



Een examenfeestje vind ik meer voor zijn leeftijdgenoten onderling.

Ik ken dan ook niemand die dat vierde met volwassenen enzo erbij.



Verder zou ik ook gewoon aangeven dat hij het wel fijn kan vinden om 2 cadeau’s te krijgen, maar dat niet iedereen dat kan opbrengen en dat hij dan bv zelf mag kiezen voor welk feestje hij een cadeau wil…




ja dat dacht ik ook…examenfeest vind ik echt voor vrienden en vriendinnen niet voor volwassenen…

maar goed, ik zou gewoon doen voor zijn verjaardag wat ik normaal ook zou doen voor zijn verjaardag en voor t examen zo’n geslaagd ding ofzo met snoep oid…



vind slagen ook geen kado moment voor echte kado’s zeg maar…

Kijk als je beide keren heen gaat dan zou ik gewoon op zijn verjaardag een kado-tje geven en dan als hij geslaagd is iets van een kaart met een zak snoep ofzo. Twee keer echt een kado vind ik ook onzin eigenlijk.

ik zou 2 keer gaan en alleen op 1 feestje een (duurder) kado geven.

Niet iets voor het bedrag wat ik normaal doe, maar iets duurder.